Co to jest Strona osierocona (orphan page, orphaned page) - definicja

Strony osierocone (orphan pages, orphaned pages) to takie, do których nie prowadzą żadne linki.

Mianem stron osieroconych określa się takie strony, do których nie prowadzą żadne backlinki – ani wewnętrzne, ani zewnętrzne. Z tego też powodu zazwyczaj strony osierocone nie występują w wynikach wyszukiwania Google – nie są indeksowane.

Strony osierocone i pozycjonowanie

Skoro strona osierocona nie jest indeksowana i nie prowadzą do niej linki wewnętrzne ani zewnętrzne, to jej pozycjonowanie właściwie nie jest możliwe. Na takiej stronie raczej nie będą także pojawiać się użytkownicy, z wyjątkiem sytuacji, gdy np. wpiszą bezpośrednio adres witryny albo przejdą na nią z reklamy płatnej. Orphan pages mogą być obecne w strukturze XML mapy strony, jednak jest to zbyt niski czynnik, by taka strona miała szanse zaistnieć na widocznych pozycjach w wyszukiwarce.

„Osierocenie” strony może być wynikiem błędu i przenosić się na funkcjonalność całej witryny, gdy np. utracone zostanie linkowanie wewnętrzne do strony prezentującej ważne z punktu widzenia użytkownika lub botów podstrony. Może też być wynikiem zaniedbania, a strony osierocone są już i tak nieaktualne i nieistotne z punktu widzenia właściciela witryny. Sporadycznie może to też być działanie celowe, gdy uruchamiamy np. landing page do zbierania ruchu z jakiejś akcji reklamy płatnej PPC. Nadal jednak wpływają one na poprawność struktury – nadmierna liczba stron osieroconych może przekładać się na ocenę całej witryny przez Google.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej

Zarządzanie reputacją w Internecie – jak dbać o dobre imię w sieci?

Spis treści Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy produkt lub usługa nie spełniały oczekiwań klienta, ten mógł poskarżyć się rodzinie lub sąsiadowi. Jeśli był mocno wkurzony, mógł co najwyżej wpisać się do księgi skarg i zażaleń, której wątpliwa skuteczność przywodzi na myśl scenę z szatni w kultowym filmie “Miś”. “Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam […]

Czytaj więcej