Co to jest Strona osierocona (orphan page, orphaned page) - definicja

Strony osierocone (orphan pages, orphaned pages) to takie, do których nie prowadzą żadne linki.

Mianem stron osieroconych określa się takie strony, do których nie prowadzą żadne backlinki – ani wewnętrzne, ani zewnętrzne. Z tego też powodu zazwyczaj strony osierocone nie występują w wynikach wyszukiwania Google – nie są indeksowane.

Strony osierocone i pozycjonowanie

Skoro strona osierocona nie jest indeksowana i nie prowadzą do niej linki wewnętrzne ani zewnętrzne, to jej pozycjonowanie właściwie nie jest możliwe. Na takiej stronie raczej nie będą także pojawiać się użytkownicy, z wyjątkiem sytuacji, gdy np. wpiszą bezpośrednio adres witryny albo przejdą na nią z reklamy płatnej. Orphan pages mogą być obecne w strukturze XML mapy strony, jednak jest to zbyt niski czynnik, by taka strona miała szanse zaistnieć na widocznych pozycjach w wyszukiwarce.

„Osierocenie” strony może być wynikiem błędu i przenosić się na funkcjonalność całej witryny, gdy np. utracone zostanie linkowanie wewnętrzne do strony prezentującej ważne z punktu widzenia użytkownika lub botów podstrony. Może też być wynikiem zaniedbania, a strony osierocone są już i tak nieaktualne i nieistotne z punktu widzenia właściciela witryny. Sporadycznie może to też być działanie celowe, gdy uruchamiamy np. landing page do zbierania ruchu z jakiejś akcji reklamy płatnej PPC. Nadal jednak wpływają one na poprawność struktury – nadmierna liczba stron osieroconych może przekładać się na ocenę całej witryny przez Google.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej