Co to jest S艂owo kluczowe - definicja

S艂owo kluczowe okre艣la to, czego szuka u偶ytkownik.

S艂owa kluczowe SEO to pojedyncze s艂owa albo zwi膮zki wyraz贸w (frazy) u偶ywane w celu wyszukiwania informacji przez u偶ytkownik贸w w wyszukiwarkach internetowych. S艂owa kluczowe stosowane s膮 w procesie pozycjonowania organicznego oraz u偶ywane w systemach reklamowych, np. Google Ads.

S艂owa kluczowe w pozycjonowaniu

Jedn膮 z pierwszych faz pozycjonowania jest identyfikacja i wyb贸r fraz kluczowych, kt贸re mog膮 by膰 w tym procesie u偶ywane. Dob贸r i analiz臋 fraz s艂贸w kluczowych mo偶na prowadzi膰 zar贸wno wykorzystuj膮c narz臋dzia darmowe, jak Google Search Console, jak i p艂atne, typu Senuto, Ahrefs, Semstorm, Keyword Tool itp. Na podstawie analiz otrzymujemy list臋 s艂贸w/fraz, kt贸re mo偶emy wykorzysta膰 w pozycjonowaniu, reklamach PPC, albo… wcale 鈥 je艣li np. nie jeste艣my w stanie konkurowa膰 z wi臋kszymi graczami na frazy g艂贸wne, a zamiast tego wolimy frazy bardziej niszowe czy long tail.

Rodzaje s艂贸w kluczowych SEO

Wyr贸偶ni膰 mo偶na kilka rodzaj贸w s艂贸w kluczowych, kt贸re mog膮 r贸偶ni膰 si臋 nie tylko d艂ugo艣ci膮 czy trudno艣ci膮 pozycjonowania, ale tak偶e intencjonalno艣ci膮 u偶ytkownika i jego pozycj膮 w tzw. lejku zakupowym (szuka inspiracji, bada opcje, szuka konkretnego produktu).

Og贸lne s艂owa kluczowe

Sk艂adaj膮 si臋 z 1-2 wyraz贸w, zazwyczaj bardzo og贸lnie opisuj膮cych wyszukiwanie. Mog膮 niezbyt dok艂adnie opisywa膰 intensj臋 u偶ytkownika i niekoniecznie dawa膰 dobry wsp贸艂czynnik konwersji. S膮 za to najbardziej konkurencyjne. Przyk艂adem mog膮 by膰 鈥瀘pony鈥 albo 鈥瀘pony zimowe鈥

Frazy long tail, tzw. d艂ugi ogon

Sk艂adaj膮 si臋 z kilku wyraz贸w, mocniej okre艣laj膮cych intencj臋 u偶ytkownika, precyzyjniej charakteryzuj膮cych wyszukiwane zagadnienie. Ich konwersja mo偶e by膰 wy偶sza, a konkurencyjno艣膰 fraz 鈥 ni偶sza. Przyk艂adem mog膮 by膰 鈥瀘pony zimowe 205/55 r16鈥.

Frazy brandowe

Powstaj膮 z po艂膮czenia frazy og贸lnej lub long tail z nazw膮 w艂asn膮 鈥 marki, producenta, serii produktowej. Przyk艂adowo 鈥瀘pony zimowe D臋bica鈥.

Frazy lokalne

W takich wyszukiwaniach uwzgl臋dniana jest nazwa wojew贸dztwa, regionu, miasta, dzielnicy czy nawet ulicy 鈥 w zale偶no艣ci od charakteru g艂贸wnego s艂owa kluczowego i intencji u偶ytkownika oraz charakteru g艂贸wnego s艂woa kluczowego. Przyk艂adowo us艂ugi wykonywane na miejscu (sklep, pub, restauracja) mog膮 mie膰 fraz臋 lokaln膮 ograniczaj膮c膮 do dzielnicy czy ulicy albo szerzej do miasta, gdy odleg艂o艣膰 nie ma tak du偶ego znaczenia (adwokat, fryzjer, hydraulik, hotel). Poszukiwanie na terenie wojew贸dztwa czy regionu mo偶e by膰 z kolei u偶ywane dla us艂ug i atrakcji turystycznych czy wypoczynkowych (hotel, aquapark, atrakcje dla dzieci) .

Frazy 鈥 zapytania

W takim przypadku u偶ytkownik poszukuje rozwi膮zania konkretnego problemu lub odpowiedzi na nurtuj膮cego go pytanie. Mo偶e wcale nie u偶ywa膰 podstawowych s艂贸w kluczowych, bo nie wie, 偶e to one stanowi膮 wspomniane rozwi膮zanie. Typowymi przyk艂adami s膮 frazy zaczynaj膮ce si臋 od 鈥瀓ak zrobi膰鈥, 鈥瀓ak usun膮膰鈥, 鈥瀓ak pozby膰 si臋鈥, 鈥瀓ak dobra膰鈥, 鈥瀓akie s膮 najlepsze鈥. Odpowiedzi mo偶e udzieli膰 np. wpis na blogu firmowym, uwzgl臋dniaj膮cy oferowane produkty/us艂ugi.

Czy ta definicja by艂a dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Hubert Wo艂oszyn

Hubert Wo艂oszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysi膮cleciu, pami臋ta wi臋c 艣wiat bez Internetu, za kt贸rym czasem wzdycha z nostalgi膮. Pracowa艂 w r贸偶nych bran偶ach, od Analizy finansowej po Zak艂adanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje si臋 zabaw膮 s艂owami, a od kilku wsp贸艂pracuje z Webrange. Wolny czas najch臋tniej sp臋dza w ogrodzie, majsterkuj膮c, czytaj膮c ksi膮偶ki lub ogl膮daj膮c seriale.

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej