Co to jest Mapa Google - definicja

Mapy Google (ang. Google Maps) to serwis internetowy, który pozwala m. in. na wyszukiwanie obiektów, oglądanie map i zdjęć powierzchni Ziemi, śledzenie natężenia ruchu, wyszukiwanie tras podróży, a także na tworzenie tak zwanych "wizytówek" firm i instytucji.

Mapa Google to serwis lub aplikacja internetowa, pozwalająca między innymi na wyznaczanie tras między zadanymi punktami i wyszukiwanie obiektów, adresów, lokalizacji. Mapa Google pozwala także na oglądanie map i zdjęć obiektów i lokalizacji, w tym w ramach usługi Street View panoramicznych widoków z poziomu ulicy.

Google Maps jest wykorzystywane również do śledzenie ruchu ulicznego, celem optymalnego dopasowania trasy z wykorzystaniem różnych środków lokomocji. Wyznaczanie trasy Goole Maps można więc wykonać dla podróży pieszo, transportem publicznym, samolotem, rowerem, najczęściej zaś samochodem.

Do Mapy Google można dodać także wizytówkę firmy, czyli połączyć ją z określoną lokalizacją na mapie. Profil firmy, zamieszczony w ramach Google Moja Firma, może zawierać nie tylko adres, nazwę i rodzaj działalności, ale także dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Istotnym dla użytkowników Map Google (a także z punktu widzenia SEO) jest możliwość zamieszczania opinii i ocen lokalizacji, w tym firm.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej