Co to jest Mapa Google - definicja

Mapy Google (ang. Google Maps) to serwis internetowy, który pozwala m. in. na wyszukiwanie obiektów, oglądanie map i zdjęć powierzchni Ziemi, śledzenie natężenia ruchu, wyszukiwanie tras podróży, a także na tworzenie tak zwanych "wizytówek" firm i instytucji.

Mapa Google to serwis lub aplikacja internetowa, pozwalająca między innymi na wyznaczanie tras między zadanymi punktami i wyszukiwanie obiektów, adresów, lokalizacji. Mapa Google pozwala także na oglądanie map i zdjęć obiektów i lokalizacji, w tym w ramach usługi Street View panoramicznych widoków z poziomu ulicy.

Google Maps jest wykorzystywane również do śledzenie ruchu ulicznego, celem optymalnego dopasowania trasy z wykorzystaniem różnych środków lokomocji. Wyznaczanie trasy Goole Maps można więc wykonać dla podróży pieszo, transportem publicznym, samolotem, rowerem, najczęściej zaś samochodem.

Do Mapy Google można dodać także wizytówkę firmy, czyli połączyć ją z określoną lokalizacją na mapie. Profil firmy, zamieszczony w ramach Google Moja Firma, może zawierać nie tylko adres, nazwę i rodzaj działalności, ale także dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Istotnym dla użytkowników Map Google (a także z punktu widzenia SEO) jest możliwość zamieszczania opinii i ocen lokalizacji, w tym firm.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej