Co to jest Lokalni przewodnicy - definicja

Lokalni przewodnicy to program Google, skupiony na prezentowaniu wysokiej jakości opinii na Google Maps.

Przyzwyczailiśmy się do korzystania z Map Google i robimy to nagminnie, wręcz instynktownie. Kierując przy tym spojrzenia do ocen i opinii, zamieszczanych przez użytkowników. Teoretycznie są one cenne, w praktyce – różnie bywa. Dla zachowania jak najwyższej przydatności opinii wprowadzono program, czy też społeczność, Lokalnych Przewodników.

Kim są Lokalni Przewodnicy?

Do dołączenia do społeczności Google Local Guides należy mieć ukończone 18 lat, aktywne konto Google oraz złożyć deklarację o chęci dołączenia do programu.
Ich opinie mają w założeniu różnić się od tych, które wystawiane są przez „normalnych” użytkowników Google. Chodzi tu między innymi o prezentowanie treści jak najbardziej wartościowej, rozbudowanej, wzbogaconej zdjęciami, uwzględniającej odpowiedzi na pytania, zadawane przez system ankietowy Google i pozwalający możliwie dokładnie ocenić dane miejsce. O ile „normalny” użytkownik może wystawić opinię typu „Ok, fajne”, to od LP wymagane jest już dłuższa wypowiedź, dokładniej przekazująca odczucia i wrażenia, a nie zamykająca je jedynie w jednym słowie czy zdaniu.
Siłą rzeczy opinie wystawiane przez Lokalnych Przewodników uważane są za bardziej wiarygodne i mocniej wpływają na decyzje odwiedzeniu danego miejsca, skorzystaniu z usługi firmy itd.
„Wynagrodzeniem” przewodników jest często głównie satysfakcja i zdobywanie punktów w hierarchii, chociaż Google oferuje także bardziej przyziemne benefity.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej