Co to jest Keyword stuffing - definicja

Keyword stuffing, czyli używanie słów kluczowych w nadmiarze

Keyword stuffing to inaczej upychanie słów kluczowych w treści strony czy też w meta tagach. “Upychanie” oznacza, że są one używane w dużej ilości, dosłownie na siłę. Przekłada się to na czytelność strony dla użytkownika i nie jest bynajmniej mile widziane przez roboty indeksujące.
Powyższy tekst, gdyby go „upchano”, mógłby wyglądać na przykład tak, jak na załączonym obrazku:

Keyword stuffing

Keyword stuffing i SEO

Po co upychać słowa kluczowe? Odpowiedź jest prosta – dla wyników i dla pozycji. Roboty indeksujące poszukują słów kluczowych, znajdują naszą stronę, pełną oczekiwanych KW. Mogą więc w związku z tym „docenić” ilość słów kluczowych, co może wywindować witrynę na lepsze pozycje. Przynajmniej na jakiś czas…
Typowe spamowanie witryn słowami kluczowymi nie odnosi już takiego skutku, jak jeszcze 10 lat temu. Roboty indeksujące kierują się bardziej zasadą jakości, niż ilości, więc niekoniecznie „więcej” będzie znaczyło „lepiej”. Upychając słowa kluczowe możemy spowodować, że pozycja witryny podskoczy, ale bardzo często idzie za tym zimny prysznic, czyli spadek pozycji, łącznie z filtrem. Wytyczne dotyczące nasycenia tekstów słowami kluczowymi nie są precyzyjne, jednak wydaje się, że zasada naturalnego ich stosowanie jest obecnie najsłuszniejsza.
Co oznacza, że lepiej użyć słów kluczowych mniej, za to sensownie, niż robić keyword stuffing, by koniecznie upchać wszelkie możliwe frazy i odmiany. Oczywiście nie będzie tajemnicą, że często tekst, właśnie ze względu na algorytmy robotów, rozdmuchiwany jest 2-3 razy ponad normę, by udało się „naturalnie” zamieścić w nim pożądaną liczbę słów – wcale nie upchniętych…

Dlaczego keyword stuffing nie powinien być używany?

Taka praktyka uważana jest za manipulowanie wynikami wyszukiwania. Skoro tak, to stosujące ją witryny/pozycjonerzy muszą się liczyć z reakcją Google i użytkowników. Ze strony tych drugich można oczekiwać porzucenia strony, ponieważ interesujący czytelnika content będzie tak przeoptymalizowany, że nieprzyjemny w czytaniu.
Reakcja Google będzie zaś klasyczna, jak przystało na witryny posługujące się technikami Black Hat SEO. Spadek pozycji, filtry algorytmiczne, w skrajnych przypadkach filtr ręczny. Nie zmienia to faktu, że KS bywa używany z pełną świadomością na przykład w przypadku witryn, na których pozycjoner chce wykazać szybki skok (a po nas choćby potop), które nie są uważane za wartościowe (zaplecza „drugiego sortu”), albo gdy długoterminowa pozycja witryny nie ma znaczenia i z założenia ma ona być jak najwyżej jedynie przez krótki czas.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej