Co to jest Keyword stuffing - definicja

Keyword stuffing, czyli u偶ywanie s艂贸w kluczowych w nadmiarze

Keyword stuffing to inaczej upychanie s艂贸w kluczowych w tre艣ci strony czy te偶 w meta tagach. “Upychanie” oznacza, 偶e s膮 one u偶ywane w du偶ej ilo艣ci, dos艂ownie na si艂臋. Przek艂ada si臋 to na czytelno艣膰 strony dla u偶ytkownika i nie jest bynajmniej mile widziane przez roboty indeksuj膮ce.
Powy偶szy tekst, gdyby go 鈥瀠pchano鈥, m贸g艂by wygl膮da膰 na przyk艂ad tak, jak na za艂膮czonym obrazku:

Keyword stuffing

Keyword stuffing i SEO

Po co upycha膰 s艂owa kluczowe? Odpowied藕 jest prosta 鈥 dla wynik贸w i dla pozycji. Roboty indeksuj膮ce poszukuj膮 s艂贸w kluczowych, znajduj膮 nasz膮 stron臋, pe艂n膮 oczekiwanych KW. Mog膮 wi臋c w zwi膮zku z tym 鈥瀌oceni膰鈥 ilo艣膰 s艂贸w kluczowych, co mo偶e wywindowa膰 witryn臋 na lepsze pozycje. Przynajmniej na jaki艣 czas…
Typowe spamowanie witryn s艂owami kluczowymi nie odnosi ju偶 takiego skutku, jak jeszcze 10 lat temu. Roboty indeksuj膮ce kieruj膮 si臋 bardziej zasad膮 jako艣ci, ni偶 ilo艣ci, wi臋c niekoniecznie 鈥瀢i臋cej鈥 b臋dzie znaczy艂o 鈥瀕epiej鈥. Upychaj膮c s艂owa kluczowe mo偶emy spowodowa膰, 偶e pozycja witryny podskoczy, ale bardzo cz臋sto idzie za tym zimny prysznic, czyli spadek pozycji, 艂膮cznie z filtrem. Wytyczne dotycz膮ce nasycenia tekst贸w s艂owami kluczowymi nie s膮 precyzyjne, jednak wydaje si臋, 偶e zasada naturalnego ich stosowanie jest obecnie najs艂uszniejsza.
Co oznacza, 偶e lepiej u偶y膰 s艂贸w kluczowych mniej, za to sensownie, ni偶 robi膰 keyword stuffing, by koniecznie upcha膰 wszelkie mo偶liwe frazy i odmiany. Oczywi艣cie nie b臋dzie tajemnic膮, 偶e cz臋sto tekst, w艂a艣nie ze wzgl臋du na algorytmy robot贸w, rozdmuchiwany jest 2-3 razy ponad norm臋, by uda艂o si臋 鈥瀗aturalnie鈥 zamie艣ci膰 w nim po偶膮dan膮 liczb臋 s艂贸w 鈥 wcale nie upchni臋tych…

Dlaczego keyword stuffing nie powinien by膰 u偶ywany?

Taka praktyka uwa偶ana jest za manipulowanie wynikami wyszukiwania. Skoro tak, to stosuj膮ce j膮 witryny/pozycjonerzy musz膮 si臋 liczy膰 z reakcj膮 Google i u偶ytkownik贸w. Ze strony tych drugich mo偶na oczekiwa膰 porzucenia strony, poniewa偶 interesuj膮cy czytelnika content b臋dzie tak przeoptymalizowany, 偶e nieprzyjemny w czytaniu.
Reakcja Google b臋dzie za艣 klasyczna, jak przysta艂o na witryny pos艂uguj膮ce si臋 technikami Black Hat SEO. Spadek pozycji, filtry algorytmiczne, w skrajnych przypadkach filtr r臋czny. Nie zmienia to faktu, 偶e KS bywa u偶ywany z pe艂n膮 艣wiadomo艣ci膮 na przyk艂ad w przypadku witryn, na kt贸rych pozycjoner chce wykaza膰 szybki skok (a po nas cho膰by potop), kt贸re nie s膮 uwa偶ane za warto艣ciowe (zaplecza 鈥瀌rugiego sortu鈥), albo gdy d艂ugoterminowa pozycja witryny nie ma znaczenia i z za艂o偶enia ma ona by膰 jak najwy偶ej jedynie przez kr贸tki czas.

Czy ta definicja by艂a dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wo艂oszyn

Hubert Wo艂oszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysi膮cleciu, pami臋ta wi臋c 艣wiat bez Internetu, za kt贸rym czasem wzdycha z nostalgi膮. Pracowa艂 w r贸偶nych bran偶ach, od Analizy finansowej po Zak艂adanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje si臋 zabaw膮 s艂owami, a od kilku wsp贸艂pracuje z Webrange. Wolny czas najch臋tniej sp臋dza w ogrodzie, majsterkuj膮c, czytaj膮c ksi膮偶ki lub ogl膮daj膮c seriale.

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej