Co to jest Google Ads - definicja

Google Ads (Adwords) – program reklamowy Google przeznaczony dla reklamodawców.

Google Ads umożliwia na zamieszczanie płatnych reklam kontekstowych przy wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google. W programie tym reklamujący płaci za każde kliknięcie reklamy, nie zaś za jej wyświetlaną emisję. Pozycja wyświetlanej reklamy uzależniona jest od kosztu kliknięcia (CPC), jakości reklam i samej strony docelowej. Koszt takiej reklamy jest uzależniony od jej umiejscowienia w wyszukiwarce i względem innych reklam oraz od konkurencyjności frazy kluczowej przy której wynikach wyszukiwania publikowana jest reklama. Reklamy typu Google Ads są jedną z podstawowych form promocji serwisu w Internecie.

Obecnie Google Ads udostępnia reklamodawcom 6 rodzajów kampanii, różniących się efektem docelowym. Wybierać możemy spośród kampanii mających zwiększyć sprzedaż, która świetnie sprawdzi się przy promocji e-commerce. Wszystkie firmy, które potrzebują zapytań ofertowych mogą skorzystać z kampanii Potencjalni klienci. Dzięki temu Google zacznie filtrować użytkowników przy wyświetlaniu reklam, dla których prawdopodobieństwo kontaktu jest wyższe. Do wyboru mamy także kampanie nastawioną na ruch w witrynie, możliwość promocji oferty Twojej marki, dzięki kampanii rozważenia zakupu produktu. Kolejne są kampanie nastawione na zwiększenie świadomości i zasięgu marki u odpowiednich odbiorców oraz promowanie aplikacji w usługach Google.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Maciej Kudziela

Maciej Kudziela

Specjalista PPC
Specjalista performance marketingu z pragmatycznym podejściem. Pasjonat angielskiej piłki i obcowania z naturą.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej