Co to jest Footer - definicja

Footer to inaczej stopka strony internetowej.

Footer to sekcja strony internetowej znajdująca się na samym jej dole. Stąd też zwyczajowo zwana jest też stopką.
Footer używany jest zazwyczaj do zamieszczenia danych kontaktowych firmy, odnośników do polityki prywatności, regulaminu, profili w mediach społecznościowych, blogu, mapy witryny. Footer może być także elementem nawigacji po stronie.
Nie ma jednej zasady budowania zawartości stopki, różni się ona w zależności od układu i charakteru strony. Dla odwiedzających witrynę może mieć charakter zarówno marginalny, jak i wartościowy, wykorzystywany do nawigacji.
Dla pozycjonowania footer wykorzystywany jest często jako element linkowania wewnętrznego, na które brak naturalnego miejsca w innych częściach witryny, a z którego nie chcemy rezygnować. Z uwagi na charakter stopki nie zaleca się jednak nadmiernego wykorzystywania jej do pozycjonowania, jak np. zbyt dużego nasycenia słowami kluczowymi.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jesteśmy dumni ze zrobienia kolejnego kroku na ścieżce rozwoju Agencji. Jest to uzyskanie statusu Pracodawcy DIMAQ, potwierdzającego kompetencje naszego zespołu, za którymi idzie wysoka jakość usług, jakie świadczymy Klientom i Partnerom. Co to jest DIMAQ? DIMAQ, czyli Digital Marketing Qualification, jest międzynarodowym standardem kwalifikacji marketingu cyfrowego. Certyfikacja obejmuje 12 dziedzin marketingu cyfrowego i jest potwierdzeniem […]
Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]