Footer to sekcja strony internetowej znajdująca się na samym jej dole. Stąd też zwyczajowo zwana jest też stopką.
Footer używany jest zazwyczaj do zamieszczenia danych kontaktowych firmy, odnośników do polityki prywatności, regulaminu, profili w mediach społecznościowych, blogu, mapy witryny. Footer może być także elementem nawigacji po stronie.
Nie ma jednej zasady budowania zawartości stopki, różni się ona w zależności od układu i charakteru strony. Dla odwiedzających witrynę może mieć charakter zarówno marginalny, jak i wartościowy, wykorzystywany do nawigacji.
Dla pozycjonowania footer wykorzystywany jest często jako element linkowania wewnętrznego, na które brak naturalnego miejsca w innych częściach witryny, a z którego nie chcemy rezygnować. Z uwagi na charakter stopki nie zaleca się jednak nadmiernego wykorzystywania jej do pozycjonowania, jak np. zbyt dużego nasycenia słowami kluczowymi.
Co to jest Footer - definicja
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?







Hubert Wołoszyn
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.
Podobne artykuły
Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]
Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]
Spis treści Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy produkt lub usługa nie spełniały oczekiwań klienta, ten mógł poskarżyć się rodzinie lub sąsiadowi. Jeśli był mocno wkurzony, mógł co najwyżej wpisać się do księgi skarg i zażaleń, której wątpliwa skuteczność przywodzi na myśl scenę z szatni w kultowym filmie “Miś”. “Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam […]