Co to jest Footer - definicja

Footer to inaczej stopka strony internetowej.

Footer to sekcja strony internetowej znajdująca się na samym jej dole. Stąd też zwyczajowo zwana jest też stopką.
Footer używany jest zazwyczaj do zamieszczenia danych kontaktowych firmy, odnośników do polityki prywatności, regulaminu, profili w mediach społecznościowych, blogu, mapy witryny. Footer może być także elementem nawigacji po stronie.
Nie ma jednej zasady budowania zawartości stopki, różni się ona w zależności od układu i charakteru strony. Dla odwiedzających witrynę może mieć charakter zarówno marginalny, jak i wartościowy, wykorzystywany do nawigacji.
Dla pozycjonowania footer wykorzystywany jest często jako element linkowania wewnętrznego, na które brak naturalnego miejsca w innych częściach witryny, a z którego nie chcemy rezygnować. Z uwagi na charakter stopki nie zaleca się jednak nadmiernego wykorzystywania jej do pozycjonowania, jak np. zbyt dużego nasycenia słowami kluczowymi.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej