Co to jest Filtr algorytmiczny - definicja

Filtr algorytmiczny to kara nak艂adana automatycznie na witryn臋 przez algorytmy Google.

Filtr algorytmiczny to nic innego, jak na艂o偶enie przez Google kary na witryn臋 za jej (lub jej podstron) niezgodno艣膰 z algorytmami wyszukiwarki. Te, jak wiadomo, zawieraj膮 w sobie czynniki rankingowe, kt贸re wp艂ywaj膮 na widoczno艣膰 witryny w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo Google publikuje wskaz贸wki dla webmaster贸w, zawieraj膮ce wytyczne co do budowania stron przyjaznych Google, dzia艂a艅 po偶膮danych i niedozwolonych. W przypadku rozbie偶no艣ci mi臋dzy zaleceniami/wymogami a stanem rzeczywistym pojawia si臋 mo偶liwo艣膰 na艂o偶enia na stron臋 filtra Google. Filtr r臋czny nak艂adany jest przez pracownik贸w serwisu, za艣 filtr algorytmiczny bezpo艣rednio przez algorytm, bez udzia艂u czynnika ludzkiego.

Jak rozpozna膰 filtr algorytmiczny?

Niestety, na艂o偶enie na witryn臋 filtra nie jest w spos贸b jednoznaczny komunikowane przez wyszukiwark臋. Mo偶na jednak zaobserwowa膰 jego skutki 鈥 b臋dzie to spadek pozycji w SERPach na s艂owa kluczowe, zw艂aszcza te, kt贸re maj膮 najwy偶sze lokaty. Spadek zazwyczaj jest na tyle widoczny i gwa艂towny, 偶e nie spos贸b pos膮dzi膰 o jego pow贸d np. dzia艂a艅 konkurencji.

Dzia艂ania po na艂o偶eniu filtra algorytmicznego

Je艣li podejrzewamy, 偶e za spadkiem pozycji kryje si臋 filtr algorytmiczny, konieczne jest przeanalizowanie ka偶dej frazy, kt贸rej on dotkn膮艂 i pr贸ba zidentyfikowania powod贸w, jakie za tym stoj膮. Przyczynami filtra mog膮 by膰 np. b艂臋dy w pozycjonowaniu, zw艂aszcza 藕le prowadzona strategia link buildingu. Upychanie s艂贸w kluczowych (keyword stuffing), odno艣niki ze s艂abych stron, zbyt jednolite anchory i linkowane podstrony, strata link贸w z zapleczy etc.
Po wychwyceniu b艂臋d贸w konieczne mo偶e by膰 wprowadzenie zmian w strategii linkowania, w艂膮cznie z usuni臋ciem lub zrzeczeniem si臋 (disavow) cz臋艣ci link贸w prowadz膮cych do strony, pozyskaniem link贸w zewn臋trznych wysokiej jako艣ci, rozbudowa contentu na podstronach produktowych, firmowych, blogu, poprawa linkowania wewn臋trznego. Jednym s艂owem wdro偶enie dzia艂a艅 pozostaj膮cych w zgodzie z wytycznymi algorytm贸w Google. Zar贸wno audyt i rozpoznanie przyczyn oraz nast臋pnie wdro偶enie dzia艂a艅 s膮 czaso- i kosztoch艂onne, wi臋c i 鈥瀢yj艣cie z filtra鈥 mo偶e trwa膰 kilka dni, tygodni lub miesi臋cy. Zdarza si臋 te偶, 偶e 艂atwiej i taniej jest postawi膰 now膮 witryn臋, ni偶 walczy膰 o wyj艣cie z filtra starej.

Rekalkulacja wynik贸w jako filtr algorytmiczny

Wprowadzanie przez Google zmian w czynnikach rankingowych r贸wnie偶 mo偶e by膰 przyczyn膮 na艂o偶enia swego rodzaju filtra algorytmicznego 鈥 a tak naprawd臋 przeliczenia (rekalkulacji) pozycji w nowych uwarunkowaniach. W takim przypadku mo偶e dotkn膮膰 to nawet witryn, kt贸re do tej pory prowadzi艂y dzia艂ania SEO zgodne z wytycznymi, chocia偶 cz臋艣ciej chyba takich, kt贸re 鈥瀊alansowa艂y鈥 na granicy poprawno艣ci.

Czy ta definicja by艂a dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wo艂oszyn

Hubert Wo艂oszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysi膮cleciu, pami臋ta wi臋c 艣wiat bez Internetu, za kt贸rym czasem wzdycha z nostalgi膮. Pracowa艂 w r贸偶nych bran偶ach, od Analizy finansowej po Zak艂adanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje si臋 zabaw膮 s艂owami, a od kilku wsp贸艂pracuje z Webrange. Wolny czas najch臋tniej sp臋dza w ogrodzie, majsterkuj膮c, czytaj膮c ksi膮偶ki lub ogl膮daj膮c seriale.

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej