Co to jest Feed produktowy - definicja

Feed produktowy, czyli plik z list膮 i danymi produkt贸w oferowanych w sklepie.

Feed produktowy to plik przygotowywany przez sklepy internetowe, w kt贸rym znajduje si臋 lista produkt贸w oraz szereg danych o nich. Feed produktowy przygotowywany jest zwykle w postaci pliku .csv lub .xml, chocia偶 r贸wnie dobrze mo偶e to by膰 format .gz, .zip, .bz2, .txt, .xls.
Plik z data feed przygotowywany jest w celu automatycznej integracji oferty sklepy z serwisem/us艂ug膮 zewn臋trzn膮. Najcz臋艣ciej pliki te wykorzystywane s膮 w:

  • systemach reklamowych Google/Facebook Ads,
  • por贸wnywarkach cenowych (Nokaut, Ceneo),
  • marketplace’ach (Allegro, Amazon).

Z uwagi na swoj膮 uniwersaln膮 konstrukcj臋 mog膮 by膰 jednak u偶ywane w zasadzie do integracji z dowolnym serwisem czy oprogramowaniem po艣rednicz膮cym w komunikacji (np. Baselinker). Przygotowanie pliku z feedem produktowym sprowadza si臋 zazwyczaj do kilku klikni臋膰 w panelu sklepu. Najpopularniejsze systemy sklep贸w internetowych umo偶liwiaj膮 automatyczne wygenerowanie feed贸w produktowych na potrzeby Google Shopping oraz kilku do kilkunastu serwis贸w zewn臋trznych oraz konfiguracj臋 r臋czn膮 na potrzeby innych serwis贸w.

Co zawiera feed produktowy?

Podstawowymi danymi, wymaganymi przez wszystkie serwisy do poprawnej integracji, s膮 :

  • ID
  • Nazwa
  • Cena
  • Ilo艣膰/stan magazynowy
  • Opis
  • Link do zdj臋cia

Obecnie jednak ka偶dy serwis wymaga wi臋kszej liczby danych, by lepiej zaprezentowa膰 produkt, dopasowa膰 go do kategorii, zgrupowa膰 z innymi produktami, okre艣li膰 sposoby dostawy, grup臋 docelow膮 (albo zastrze偶enie wiekowe 鈥瀉dult鈥). W celu grupowania w koszykach zakupowych mog膮 by膰 te偶 wymagane r贸wnie偶 parametry fizyczne, jak waga, rozmiar produktu, czas przygotowania produktu do wysy艂ki.

Czy ta definicja by艂a dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wo艂oszyn

Hubert Wo艂oszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysi膮cleciu, pami臋ta wi臋c 艣wiat bez Internetu, za kt贸rym czasem wzdycha z nostalgi膮. Pracowa艂 w r贸偶nych bran偶ach, od Analizy finansowej po Zak艂adanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje si臋 zabaw膮 s艂owami, a od kilku wsp贸艂pracuje z Webrange. Wolny czas najch臋tniej sp臋dza w ogrodzie, majsterkuj膮c, czytaj膮c ksi膮偶ki lub ogl膮daj膮c seriale.

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej