Co to jest Feed produktowy - definicja

Feed produktowy, czyli plik z listą i danymi produktów oferowanych w sklepie.

Feed produktowy to plik przygotowywany przez sklepy internetowe, w którym znajduje się lista produktów oraz szereg danych o nich. Feed produktowy przygotowywany jest zwykle w postaci pliku .csv lub .xml, chociaż równie dobrze może to być format .gz, .zip, .bz2, .txt, .xls.
Plik z data feed przygotowywany jest w celu automatycznej integracji oferty sklepy z serwisem/usługą zewnętrzną. Najczęściej pliki te wykorzystywane są w:

  • systemach reklamowych Google/Facebook Ads,
  • porównywarkach cenowych (Nokaut, Ceneo),
  • marketplace’ach (Allegro, Amazon).

Z uwagi na swoją uniwersalną konstrukcję mogą być jednak używane w zasadzie do integracji z dowolnym serwisem czy oprogramowaniem pośredniczącym w komunikacji (np. Baselinker). Przygotowanie pliku z feedem produktowym sprowadza się zazwyczaj do kilku kliknięć w panelu sklepu. Najpopularniejsze systemy sklepów internetowych umożliwiają automatyczne wygenerowanie feedów produktowych na potrzeby Google Shopping oraz kilku do kilkunastu serwisów zewnętrznych oraz konfigurację ręczną na potrzeby innych serwisów.

Co zawiera feed produktowy?

Podstawowymi danymi, wymaganymi przez wszystkie serwisy do poprawnej integracji, są :

  • ID
  • Nazwa
  • Cena
  • Ilość/stan magazynowy
  • Opis
  • Link do zdjęcia

Obecnie jednak każdy serwis wymaga większej liczby danych, by lepiej zaprezentować produkt, dopasować go do kategorii, zgrupować z innymi produktami, określić sposoby dostawy, grupę docelową (albo zastrzeżenie wiekowe „adult”). W celu grupowania w koszykach zakupowych mogą być też wymagane również parametry fizyczne, jak waga, rozmiar produktu, czas przygotowania produktu do wysyłki.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej