Co to jest Favicon - definicja

Favicon, czyli ikona strony internetowej.

Favicon to mały, prosty, ale użyteczny element graficzny witryny. Ikona strony internetowej wyświetla się przed jej adresem w pasku wyszukiwarki, na karcie przeglądarki, w sekcji Zakładki przeglądarki, w historii czy na skrótach do ulubionych witryn.

Jaki jest cel używania favicon? W zasadzie chodzi tylko o wyróżnienie się na karcie i w zakładkach oraz przyciągnięcie uwagi użytkownika. Stąd też w favicon stosuje się np. znak firmowy lub inny element, który pojawiać może się np. w stopce strony, korespondencji mailowej, na wizytówkach.
Możliwość rozróżnienia karty przeglądarki z favicon jest też pomocne, gdy tych kart mamy otwartych kilkanaście czy kilkadziesiąt.

Zastosowanie favicon w SEO

Czy używanie ikon strony internetowej ma przełożenie na SEO? Tak i nie.
Nie – bo wdrożenie ikonki nie jest czynnikiem rankującym.
Tak – bo jest elementem identyfikacji wizualnej, a przez to może wpływać na wybór użytkownika w SERPach. Widząc rozpoznawalny znak favicon w wynikach wyszukiwania to tam może zechcieć skierować swoje kroki. Zresztą już sama obecność ikonki w wynikach sprawia, że dana pozycja wyróżnia się wizualnie, a przez to przyciąga wzrok użytkownika, co również może zaowocować kliknięciem.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej