Co to jest Exact Match Anchor - definicja

Exact Match Anchor to inaczej anchor dokładnie dopasowany.

W procesie pozycjonowania możemy używać kilku rodzajów anchorów, czyli „kotwic” – treści, pod którymi kryje się link do danej strony internetowej. Różnią się one nie tylko konstrukcją, ale także wartością dla robotów wyszukiwarek oraz dla użytkowników.

Exact Match Anchor, EMA, to treść ściśle dopasowana do tego, na jaką frazę chcemy pozycjonować daną witrynę. Jest to więc anchor bardzo ważny i jednoznaczny dla robotów Google. Za jego ważnością idzie jednak konieczność zachowania ostrożności w posługiwaniu się nim. Zbyt duża ilość „exactów” może być sygnałem dla wyszukiwarki, że profil linkowy jest nienaturalny i nie do końca wiarygodny. Dlatego też Exact Match Anchor wymaga rozwagi podczas używania. Tym bardziej, że nie ma jednoznacznych informacji o tym, jaki udział EMA jest dopuszczalny, a jaki stanowi balansowanie na granicy nienaturalności.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej