Co to jest Domain Authority - definicja

Domain Authority to wskaźnik określający potencjał rankowania witryny.

Domain Authority (DA) – parametr opracowany przez MOZ, który przewiduje, jakie jest prawdopodobieństwo, że witryna znajdzie się w wynikach wyszukiwania (SERP). Wartość Domain Authority zawiera się w przedziale 1-100. Im wynik wyższy, tym większe jest prawdopodobieństwa rankowania w SERP.

Jak deklaruje MOZ, algorytm odpowiedzialny za określanie autorytetu domeny bierze pod uwagę dziesiątki czynników. Jest oparty o uczenie maszynowe, którego celem jest takie manipulowanie wartościami czynników, żeby uzyskać jak największą korelację między DA, a rzeczywistymi wynikami Google.

Domain Authority sprawdzić można przy pomocy narzędzia MOZ.

Jako że Domain Authority jest stworzony przez firmę trzecią, NIE MA on wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. Może jednak np. pomóc w ocenie domeny, na której planujemy umieścić link do naszej strony.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Radosław Bednarz

Head of SEO department
W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Podobne artykuły

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej

Zarządzanie reputacją w Internecie – jak dbać o dobre imię w sieci?

Spis treści Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy produkt lub usługa nie spełniały oczekiwań klienta, ten mógł poskarżyć się rodzinie lub sąsiadowi. Jeśli był mocno wkurzony, mógł co najwyżej wpisać się do księgi skarg i zażaleń, której wątpliwa skuteczność przywodzi na myśl scenę z szatni w kultowym filmie “Miś”. “Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam […]

Czytaj więcej