Co to jest Domain Authority - definicja

Domain Authority to wskaźnik określający potencjał rankowania witryny.

Domain Authority (DA) – parametr opracowany przez MOZ, który przewiduje, jakie jest prawdopodobieństwo, że witryna znajdzie się w wynikach wyszukiwania (SERP). Wartość Domain Authority zawiera się w przedziale 1-100. Im wynik wyższy, tym większe jest prawdopodobieństwa rankowania w SERP.

Jak deklaruje MOZ, algorytm odpowiedzialny za określanie autorytetu domeny bierze pod uwagę dziesiątki czynników. Jest oparty o uczenie maszynowe, którego celem jest takie manipulowanie wartościami czynników, żeby uzyskać jak największą korelację między DA, a rzeczywistymi wynikami Google.

Domain Authority sprawdzić można przy pomocy narzędzia MOZ.

Jako że Domain Authority jest stworzony przez firmę trzecią, NIE MA on wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. Może jednak np. pomóc w ocenie domeny, na której planujemy umieścić link do naszej strony.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Radosław Bednarz

Head of SEO department
W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej