Co to jest Długi ogon - definicja

Long tail, długi ogon, to frazy składające się z kilku wyrazów.

Długi ogon (long tail) to takie frazy kluczowe, które składają się z kilku wyrazów. Są one wyszukiwane przez użytkowników, którzy mają już bardziej skonkretyzowane zainteresowania. Mają więc tę przewagę nad frazami generycznymi – bardziej ogólnymi – że łatwiej za ich pomocą trafić do klienta, który ma mocniejszą intencję zakupową.

Pozycjonowanie szerokie z wykorzystaniem long tail

Widoczność w SERPach na mocne, krótkie frazy na pewno jest mile widziana, jednak zwykle oznacza wysokie koszty, długotrwały proces, dużą konkurencję. I wcale niekoniecznie dobrą konwersję. Długi ogon co do zasady generuje mniej zapytań, jednak wolumen takich fraz w połączeniu z wyższą konwersją daje bardzo dobre rezultaty i sumarycznie może generować duży ruch na stronie.

Przykłady długiego ogona

Jeśli za frazę bazową weźmiemy buty do biegania, to frazy rozszerzone do długiego ogona będą mogły mieć na przykład formę (podpowiedzi z narzędzia ahrefs):

  • buty do biegania damskie,
  • buty do biegania nike,
  • buty do biegania po lesie,
  • buty do biegania po asfalcie,
  • buty do biegania na bieżni,
  • buty do biegania zimą,
  • buty do biegania ranking,
  • buty do biegania z dużą amortyzacją,
  • nieprzemakalne buty do biegania,
  • buty do biegania w maratonie

a także pytań, na które odpowiedzi można udzielić np. na blogu firmowym:

  • jak dobrać buty do biegania,
  • jakie buty do biegania na początek,
  • buty do biegania damskie jakie wybrać,
  • jakie buty do biegania na zimę,
  • buty do biegania jakie polecacie,
  • buty do biegania jaka podeszwa,
  • jakie buty do biegania do 200 zł

Pozycjonowanie z wykorzystaniem długiego ogona nie wyklucza to połączenia strategii i używania anchorów zarówno generycznych, jak i long tail.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym na realizację: Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej