Co to jest Długi ogon - definicja

Long tail, długi ogon, to frazy składające się z kilku wyrazów.

Długi ogon (long tail) to takie frazy kluczowe, które składają się z kilku wyrazów. Są one wyszukiwane przez użytkowników, którzy mają już bardziej skonkretyzowane zainteresowania. Mają więc tę przewagę nad frazami generycznymi – bardziej ogólnymi – że łatwiej za ich pomocą trafić do klienta, który ma mocniejszą intencję zakupową.

Pozycjonowanie szerokie z wykorzystaniem long tail

Widoczność w SERPach na mocne, krótkie frazy na pewno jest mile widziana, jednak zwykle oznacza wysokie koszty, długotrwały proces, dużą konkurencję. I wcale niekoniecznie dobrą konwersję. Długi ogon co do zasady generuje mniej zapytań, jednak wolumen takich fraz w połączeniu z wyższą konwersją daje bardzo dobre rezultaty i sumarycznie może generować duży ruch na stronie.

Przykłady długiego ogona

Jeśli za frazę bazową weźmiemy buty do biegania, to frazy rozszerzone do długiego ogona będą mogły mieć na przykład formę (podpowiedzi z narzędzia ahrefs):

  • buty do biegania damskie,
  • buty do biegania nike,
  • buty do biegania po lesie,
  • buty do biegania po asfalcie,
  • buty do biegania na bieżni,
  • buty do biegania zimą,
  • buty do biegania ranking,
  • buty do biegania z dużą amortyzacją,
  • nieprzemakalne buty do biegania,
  • buty do biegania w maratonie

a także pytań, na które odpowiedzi można udzielić np. na blogu firmowym:

  • jak dobrać buty do biegania,
  • jakie buty do biegania na początek,
  • buty do biegania damskie jakie wybrać,
  • jakie buty do biegania na zimę,
  • buty do biegania jakie polecacie,
  • buty do biegania jaka podeszwa,
  • jakie buty do biegania do 200 zł

Pozycjonowanie z wykorzystaniem długiego ogona nie wyklucza to połączenia strategii i używania anchorów zarówno generycznych, jak i long tail.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Jak napisać dobre description i czy ma ono wpływ na pozycjonowanie?

Spis treści Optymalizacja strony internetowej składa się z wielu elementów o różnej wadze. Część z nich ma mocne przełożenie na pozycję strony w wynikach organicznych, waga innych jest z kolei dość niska. Jednak to, że nie mają dużego wpływu na czynniki rankingujące Google, nie oznacza, że można je pomijać. I wcale nie znaczy, że nie […]

Czytaj więcej

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej