Co to jest Deep Link - definicja

Deep Link, czyli głębokie linkowanie do zasobów witryny lub aplikacji.

Deep link, czyli dosłownie link głęboki, to taki rodzaj odnośnika, który prowadzi do konkretnej podstrony witryny, nie zaś bezpośrednio do jej strony głównej.

Rola Deep Link w SEO

Czynniki rankingowe Google, wpływające na wyświetlanie witryny w SERPach, obejmują między innymi profil linków, czyli całość odnośników, jakie prowadzą do danej witryny. Te zaś mogą być dwojakie – do strony głównej, np. https://www.webrange.pl/ albo też głębiej w jej strukturze – stąd słowo deep – czyli np. do podstrony kategorii czy działu, jak https://www.webrange.pl/slownik/, lub jeszcze głębiej, do poziomu oferowanych przez witrynę produktów czy też usług.
Podczas tworzenia profilu linków konieczne jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy linkami do strony głównej i stron „głębszych”. Wynika to z potrzeby zachowania naturalności profilu linkowego, mającego naśladować prawdziwe zachowania użytkowników. Przykładowo użytkownik polecając znajomemu usługę firmy czy też produkt ze sklepu internetowego, nie wskazuje mu witryny – kieruje bezpośrednio do docelowej podstrony. Stąd też profile linkowe budowane np. użyciem artykułów sponsorowanych, stron zapleczowych, szeptanki itd. naśladują te naturalne zachowania, różnicując linki (oraz anchory).
Skupienie się wyłącznie na linkowaniu witryny głównej może mieć niekorzystne przełożenie na pozycję strony – albo też nie wykorzysta w pełni potencjału, jaki niesie pozycjonowanie.

Mobile Deep Linking w aplikacjach

Analogicznie jak w przypadku witryn, deep linking może być stosowany również na poziomie aplikacji. W tym przypadku linki kierują do odpowiedniej podstrony, kategorii, produktu, usługi w aplikacji. Przykładowo do produktu oferowanego w apce sprzedażowej czy np. do playlisty na Spotify.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej