Co to jest Dead link, broken link - definicja

Dead (broken) link to inaczej odnośnik, który nie działa.

Dead link, zwane również broken link, albo linkami martwymi, są to odnośniki, które nie przekierowują użytkownika do docelowej strony.
Wejście na dead link skutkuje zazwyczaj zwróceniem błędu 404, 403, 410, 500, 503 i podobnych.

Martwe linki występują na przykład w sytuacji, gdy strona docelowa została usunięta, przeniesiona, zmienił się jej adres URL, nie jest dostępna w danych czasie albo dla danego użytkownika.

Broken links mogą występować w strukturze wewnętrznej naszej witryny a także w odnośnikach prowadzących na witryny zewnętrzne. Kontrolę stanu martwych linków zapewniają narzędzia typu Ahrefs czy Screaming Frog lub odpowiednie wtyczki monitorujące. Jest ona konieczna, ponieważ występowania dead linków na witrynie świadczy o tym, że nie jest ona zoptymalizowana, co może obniżać wartość witryny w ocenia algorytmów Google. Martwe linki są także uciążliwe dla osób odwiedzających witrynę, świadczyć mogą bowiem o tym, że właściciel/administrator nie przywiązuje wagi do zamieszczanych treści.
Polecanym sposobem na radzenie sobie z martwymi linkami jest włączenie przekierowania 301 z adresu błędnego/niedziałającego na nowy/właściwy.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej