Co to jest Dane strukturalne, rich snippets - definicja

Dane strukturalne, albo rich snippets, to znaczniki opisujące zawartość witryny.
Dane strukturalne – (structural data, rich snippets) – znaczniki służące do precyzyjnego określenia zawartości strony w sposób zrozumiały dla
wyszukiwarek. Dane opisywane są zgodnie ze standardem zaproponowanym przez schema.org który przyjęły wszystkie liczące się wyszukiwarki. Na stronie schema.org dostępna jest lista wszystkich typów informacji jakie można opisać danymi strukturalnymi.

Co to oznacza w praktyce?

W praktyce oznacza to, że nie musimy się zdawać na wyszukiwarkę i liczyć, że ta poprawnie zinterpretuje zawartość naszej witryny. Korzystając z danych strukturalnych możemy jasno, w sposób nie pozostawiający żadnego pola do interpretacji, poinformować wyszukiwarkę, że ten fragment strony to opinia użytkownika, ten to ocena produktu, ten to opis autora itd. itd. Możliwości są setki, więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji.

Zalety korzystania z danych strukturalnych

Oprócz lepszego zrozumienia strony, o czym już wspominałem, niewątpliwą zaletą korzystania z danych strukturalnych jest fakt, że wyszukiwarki potrafią niektóre dane pokazywać w formie graficznej już w wynikach wyszukiwania (tzw. fragmenty rozszerzone). I tak np możemy wyróżnić naszą stronę w SERPie przez przyciągające uwagę gwiazdki symbolizujące ocenę naszego produktu lub usługi. W tym celu wystarczy ocenę na stronie opisać znacznikiem “Aggregate rating”.

Jak wdrożyć dane strukturalne na stronę?

Opcje są dwie. Pierwsza to Microdata, standard ten określa dodatkowe znaczniki html, które dodane do kodu poszczególnych elementów strony określają ich znaczenie. Drugim jest JSON-LD który pozwala na dodanie do kodu strony JSONa opisującego wszystkie dane strukturalne. Implementacje JSON-LD jest znacznie łatwiejsza niż Microdata, dlatego zawsze rekomendujemy ten sposób.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Radosław Bednarz

Head of SEO department
W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej