Co to jest Dane strukturalne, rich snippets - definicja

Dane strukturalne, albo rich snippets, to znaczniki opisujące zawartość witryny.
Dane strukturalne – (structural data, rich snippets) – znaczniki służące do precyzyjnego określenia zawartości strony w sposób zrozumiały dla
wyszukiwarek. Dane opisywane są zgodnie ze standardem zaproponowanym przez schema.org który przyjęły wszystkie liczące się wyszukiwarki. Na stronie schema.org dostępna jest lista wszystkich typów informacji jakie można opisać danymi strukturalnymi.

Co to oznacza w praktyce?

W praktyce oznacza to, że nie musimy się zdawać na wyszukiwarkę i liczyć, że ta poprawnie zinterpretuje zawartość naszej witryny. Korzystając z danych strukturalnych możemy jasno, w sposób nie pozostawiający żadnego pola do interpretacji, poinformować wyszukiwarkę, że ten fragment strony to opinia użytkownika, ten to ocena produktu, ten to opis autora itd. itd. Możliwości są setki, więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji.

Zalety korzystania z danych strukturalnych

Oprócz lepszego zrozumienia strony, o czym już wspominałem, niewątpliwą zaletą korzystania z danych strukturalnych jest fakt, że wyszukiwarki potrafią niektóre dane pokazywać w formie graficznej już w wynikach wyszukiwania (tzw. fragmenty rozszerzone). I tak np możemy wyróżnić naszą stronę w SERPie przez przyciągające uwagę gwiazdki symbolizujące ocenę naszego produktu lub usługi. W tym celu wystarczy ocenę na stronie opisać znacznikiem “Aggregate rating”.

Jak wdrożyć dane strukturalne na stronę?

Opcje są dwie. Pierwsza to Microdata, standard ten określa dodatkowe znaczniki html, które dodane do kodu poszczególnych elementów strony określają ich znaczenie. Drugim jest JSON-LD który pozwala na dodanie do kodu strony JSONa opisującego wszystkie dane strukturalne. Implementacje JSON-LD jest znacznie łatwiejsza niż Microdata, dlatego zawsze rekomendujemy ten sposób.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Podobne artykuły

Content marketing w pigułce

Spis treści Content marketing to jedna z bardziej interesujących obecnie strategii promocji w internecie. Ma ona wiele plusów, jest przystępna i dość łatwo ją wdrażać. Dzięki temu wiele marek coraz chętniej korzysta z tego rozwiązania. Przyciąganie klientów poprzez publikowanie treści w internecie wymaga jednak odpowiedniego i przemyślanego podejścia. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze zagadnienia […]

Czytaj więcej

Audyty SEO — Przeprowadzane przez agencje i automatyczne. Sprawdź, czym są, ich porównanie i które warto wybrać

Spis treści Audyty SEO stron internetowych to bardzo korzystne i pomocne procesy. To dzięki nim wiemy wszystko o stanie naszej strony internetowej oraz możemy na podstawie tych informacji ją pozycjonować. Ogólnie istnieją jednak dwa typy audytu — agencyjne wykonywane przez specjalistów i audyty automatyczne — darmowe, które możemy wykonywać samodzielnie w sieci. Wiele osób nie […]

Czytaj więcej

Jak wspomagać pracę agencji SEO, która pozycjonuje Twoja stronę www?

Spis treści Zlecenie pozycjonowania naszej strony internetowej agencji SEO jest początkiem długiego procesu. Bardzo często jednak choć nie znamy się na kwestiach związanych z pozycjonowaniem, chcemy wspomóc działania agencji i pomóc jej promować naszą witrynę w Google. Czy jest to w ogóle możliwe? W wielu przypadkach zdecydowanie tak. Ogólnie istnieje też sporo możliwości, o których […]

Czytaj więcej