Co to jest Dane strukturalne, rich snippets - definicja

Dane strukturalne, albo rich snippets, to znaczniki opisujące zawartość witryny.
Dane strukturalne – (structural data, rich snippets) – znaczniki służące do precyzyjnego określenia zawartości strony w sposób zrozumiały dla
wyszukiwarek. Dane opisywane są zgodnie ze standardem zaproponowanym przez schema.org który przyjęły wszystkie liczące się wyszukiwarki. Na stronie schema.org dostępna jest lista wszystkich typów informacji jakie można opisać danymi strukturalnymi.

Co to oznacza w praktyce?

W praktyce oznacza to, że nie musimy się zdawać na wyszukiwarkę i liczyć, że ta poprawnie zinterpretuje zawartość naszej witryny. Korzystając z danych strukturalnych możemy jasno, w sposób nie pozostawiający żadnego pola do interpretacji, poinformować wyszukiwarkę, że ten fragment strony to opinia użytkownika, ten to ocena produktu, ten to opis autora itd. itd. Możliwości są setki, więcej informacji na ten temat można znaleźć w dokumentacji.

Zalety korzystania z danych strukturalnych

Oprócz lepszego zrozumienia strony, o czym już wspominałem, niewątpliwą zaletą korzystania z danych strukturalnych jest fakt, że wyszukiwarki potrafią niektóre dane pokazywać w formie graficznej już w wynikach wyszukiwania (tzw. fragmenty rozszerzone). I tak np możemy wyróżnić naszą stronę w SERPie przez przyciągające uwagę gwiazdki symbolizujące ocenę naszego produktu lub usługi. W tym celu wystarczy ocenę na stronie opisać znacznikiem “Aggregate rating”.

Jak wdrożyć dane strukturalne na stronę?

Opcje są dwie. Pierwsza to Microdata, standard ten określa dodatkowe znaczniki html, które dodane do kodu poszczególnych elementów strony określają ich znaczenie. Drugim jest JSON-LD który pozwala na dodanie do kodu strony JSONa opisującego wszystkie dane strukturalne. Implementacje JSON-LD jest znacznie łatwiejsza niż Microdata, dlatego zawsze rekomendujemy ten sposób.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Radosław Bednarz

Head of SEO department
W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Podobne artykuły

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej

Zarządzanie reputacją w Internecie – jak dbać o dobre imię w sieci?

Spis treści Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy produkt lub usługa nie spełniały oczekiwań klienta, ten mógł poskarżyć się rodzinie lub sąsiadowi. Jeśli był mocno wkurzony, mógł co najwyżej wpisać się do księgi skarg i zażaleń, której wątpliwa skuteczność przywodzi na myśl scenę z szatni w kultowym filmie “Miś”. “Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam […]

Czytaj więcej