Co to jest Czynniki rankingowe - definicja

Czynniki rankingowe, czyli elementy wpływające na pozycję strony w Google.

Czynniki rankingowe, inaczej ranking factors, to zbiór ponad 200 zmiennych, które są oceniane przez algorytmy Google, by na tej podstawie ustalić pozycję strony w rankingu. Miejsce, na którym witryna wyświetla się w SERPach (wynikach wyszukiwania), zależne jest od ponad 200 czynników.

Najważniejsze czynniki rankingowe Google

Algorytm Google podlega ciągłym zmianom, które obejmują zarówno liczbę czynników rankingowych (ich lista może się zwiększać bądź zmniejszać), jak i też ich wagę. Osobom postronnym nie jest dokładnie znana ani jedna, ani druga wartość. Możemy tylko podejrzewać, bazując na doświadczeniu i wiedzy, które czynniki są brane pod uwagę i w jakim stopniu przekładają się na pozycję. Lista najbardziej istotnych czynników rankingowych zawiera kilkadziesiąt pozycji, dotyczących samej witryny (on-site) i jej otoczenia (off-site). Biorą one pod uwagę między innymi kryteria techniczne, związane z treścią, przyjaznością dla użytkownika, bezpieczeństwem, architekturą strony, historią domeny, słowami kluczowymi, linkami zewnętrznymi.
Do najważniejszych czynników rankingowych Google zalicza się content, słowa kluczowe, linki przychodzące, Core Web Vitals, Mobile-Friendliness, UX. W procesie pozycjonowania strony zadaniem pozycjonera jest poprawa oceny zbioru czynników w taki sposób, aby przekładało się to na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google na pożądane słowa kluczowe.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej