Co to jest CTA - definicja

CTA, czyli wezwanie do działania

CTA (Call To Action) to wezwanie do działania, czyli reakcji, jakiej odczekujemy po odbiorcy naszego komunikatu. Przedstawia korzyści, zachęca, motywuje, nakłania, prosi – przekaz CTA może mieć różne formy, w zależności od tego, gdzie go używamy, do kogo jest kierowany i jaki jest kontekst treści, w której otoczeniu się znajduje.

Call To Action – gdzie można stosować?

W skrócie – wszędzie tam, gdzie wezwanie może okazać się skuteczne i spowodować pożądane działanie. CTA używa się:

  • w meta description, by od razu przedstawić użytkownikom korzyść z kliknięcia linku widocznego w wynikach wyszukiwania,
  • w mailingu,
  • w reklamach PPC,
  • w mediach społecznościowych,
  • na stronie firmowej, ofertowej, landing page etc.,
  • w tekstach blogowych, poradnikowych i innego rodzaju contencie zawartym na stronie,
  • w treściach publikowanych poza stroną, np. artykułach sponsorowanych.

CTA, w zależności od naszej strategii, może prowadzić do strony głównej, podstrony ofertowej lub innego typu, dedykowanego Landing Page, formularza kontaktowego, promocji, zapisu, plików i mediów do pobrania, wypróbowania możliwości, przesłania próbki, szerszego omówienia tematu, porównania – możliwości jest wiele.

Przykład CTA, zachęcającego do kontaktu osoby odwiedzające strony ofertowe Agencji:

CTA

Jak używać CTA?

CTA zwykle umieszcza się na górze strony lub maila, by było widoczne bez konieczności przewija (above the fold) lub na dole, albo też łączy te dwie możliwości, powtarzając wezwanie, by zwiększyć możliwość konwersji. W krótszych formach reklamowych równie dobrze możemy umieścić CTA z boku czy na środku, a w dłuższych jako podsumowanie akapitu, o ile nie rodzi to obawy, że użytkownik zbyt wcześnie opuści stronę.
Założeniem CTA jest jednoznaczne i silne wezwanie do działania, czyli komunikaty powinny być krótkie, treściwe, używające chwytliwych „słów mocy” (power words), ale też zaciekawiające czy grające na emocjach.
Samo wezwanie ma zwykle charakter buttonu (przycisku) umieszczonego w treści lub linku (anchor generyczny), ewentualnie pop-upu.
Jeśli uważasz, że ta krótka definicja CTA spełniła Twoje oczekiwania, to wejdź tutaj i poznaj więcej haseł SEO.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Jak napisać dobre description i czy ma ono wpływ na pozycjonowanie?

Spis treści Optymalizacja strony internetowej składa się z wielu elementów o różnej wadze. Część z nich ma mocne przełożenie na pozycję strony w wynikach organicznych, waga innych jest z kolei dość niska. Jednak to, że nie mają dużego wpływu na czynniki rankingujące Google, nie oznacza, że można je pomijać. I wcale nie znaczy, że nie […]

Czytaj więcej

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej