Co to jest Crawler - definicja

Crawler (Robot internetowy lub robot indeksujący) –jest to program, bot który zbiera informacje o stronach internetowych, takie jak struktura, treści czy kod źródłowy.

Crawler (Robot internetowy lub robot indeksujący) –jest to program, bot który zbiera informacje o stronach internetowych, takie jak struktura, treści czy kod źródłowy. Roboty jak crawler ten poruszają się w sieci po linkach, które zawarte są w kodzie źródłowym na każdej stronie internetowej.

Im częściej crawler odwiedza stronę tym bardziej przyśpiesza indeksowanie jej poszczególnych podstron, oraz zwiększa pozycje w wyszukiwarkach. Prawidłowe linkowanie wewnątrz serwisu umożliwia dostęp do odwiedzenia istotnych podstron przez crawler.

Crawlery są również wykorzystywane w eksploracji danych, gdzie analizowane są strony pod kątem różnych statystyk, a następnie przeprowadzana jest na nich analiza danych.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Maciej Kudziela

Maciej Kudziela

Specjalista PPC
Specjalista performance marketingu z pragmatycznym podejściem. Pasjonat angielskiej piłki i obcowania z naturą.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej