Co to jest Crawler - definicja

Crawler (Robot internetowy lub robot indeksujący) –jest to program, bot który zbiera informacje o stronach internetowych, takie jak struktura, treści czy kod źródłowy.

Crawler (Robot internetowy lub robot indeksujący) –jest to program, bot który zbiera informacje o stronach internetowych, takie jak struktura, treści czy kod źródłowy. Roboty jak crawler ten poruszają się w sieci po linkach, które zawarte są w kodzie źródłowym na każdej stronie internetowej.

Im częściej crawler odwiedza stronę tym bardziej przyśpiesza indeksowanie jej poszczególnych podstron, oraz zwiększa pozycje w wyszukiwarkach. Prawidłowe linkowanie wewnątrz serwisu umożliwia dostęp do odwiedzenia istotnych podstron przez crawler.

Crawlery są również wykorzystywane w eksploracji danych, gdzie analizowane są strony pod kątem różnych statystyk, a następnie przeprowadzana jest na nich analiza danych.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Maciej Kudziela

Maciej Kudziela

Specjalista PPC
Specjalista performance marketingu z pragmatycznym podejściem. Pasjonat angielskiej piłki i obcowania z naturą.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej