Co to jest Copywriter - definicja

Copywriter to autor tekstów przeznaczonych na potrzeby reklamy, promocji, działań marketingowych, publikacji na stronach internetowych.

Copywriter początkowo był osobą zajmującą się przygotowywaniem kreatywnych, sprzedażowych haseł i treści reklamowych. Obecnie, w związku z ilością treści tworzonych w internecie, zarówno samo pojęcie, jak i obszar działalności copywritera, są dużo szersze. Wśród copywriterów wyróżnia się więc między innymi takie specjalizacje jak:

  • copywriter kreatywny, najbardziej zbliżony do pierwotnego znaczenia tego słowa. Zajmuje się przygotowaniem treści sloganów i scenariuszy reklamy telewizyjnej, prasowej, internetowej itd., opracowują nazwy produktów, marek.
  • Copywriter sprzedażowy, którego teksty za główny cel wyznaczony mają efekt perswazji i skłonienia do zakupu produktu, usługi bądź idei. Zajmuje się przygotowaniem ofert sprzedażowych, artykułów sponsorowanych, tekstów na strony firmowe.
  • Content copywriter, który tworzy treści wartościowe dla odbiorców, merytoryczne, informujące. Wśród typowych zajęć content copywritera jest przygotowywanie artykułów na blogi, poradników, e-booków, artykułów sponsorowanych.
  • SEO copywriter, dla którego naczelną wartością jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek i pozycjonowania, w tym sposób użycia fraz kluczowych i anchorów. SEO copywriter może przygotowywać treści na strony firmowe, blogi czy opisy produktów, jak też tak zwane precle czy zaplecza, które służą wyłącznie celom SEO.
  • Social Media copywiter, specjalizujący się w przygotowywaniu treści na media społecznościowe, skierowanych na maksymalizację interakcji, polubień i udostępnień.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Podobne artykuły

Content marketing w pigułce

Spis treści Content marketing to jedna z bardziej interesujących obecnie strategii promocji w internecie. Ma ona wiele plusów, jest przystępna i dość łatwo ją wdrażać. Dzięki temu wiele marek coraz chętniej korzysta z tego rozwiązania. Przyciąganie klientów poprzez publikowanie treści w internecie wymaga jednak odpowiedniego i przemyślanego podejścia. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze zagadnienia […]

Czytaj więcej

Audyty SEO — Przeprowadzane przez agencje i automatyczne. Sprawdź, czym są, ich porównanie i które warto wybrać

Spis treści Audyty SEO stron internetowych to bardzo korzystne i pomocne procesy. To dzięki nim wiemy wszystko o stanie naszej strony internetowej oraz możemy na podstawie tych informacji ją pozycjonować. Ogólnie istnieją jednak dwa typy audytu — agencyjne wykonywane przez specjalistów i audyty automatyczne — darmowe, które możemy wykonywać samodzielnie w sieci. Wiele osób nie […]

Czytaj więcej

Jak wspomagać pracę agencji SEO, która pozycjonuje Twoja stronę www?

Spis treści Zlecenie pozycjonowania naszej strony internetowej agencji SEO jest początkiem długiego procesu. Bardzo często jednak choć nie znamy się na kwestiach związanych z pozycjonowaniem, chcemy wspomóc działania agencji i pomóc jej promować naszą witrynę w Google. Czy jest to w ogóle możliwe? W wielu przypadkach zdecydowanie tak. Ogólnie istnieje też sporo możliwości, o których […]

Czytaj więcej