Co to jest Copywriter - definicja

Copywriter to autor tekstów przeznaczonych na potrzeby reklamy, promocji, działań marketingowych, publikacji na stronach internetowych.

Copywriter początkowo był osobą zajmującą się przygotowywaniem kreatywnych, sprzedażowych haseł i treści reklamowych. Obecnie, w związku z ilością treści tworzonych w internecie, zarówno samo pojęcie, jak i obszar działalności copywritera, są dużo szersze. Wśród copywriterów wyróżnia się więc między innymi takie specjalizacje jak:

  • copywriter kreatywny, najbardziej zbliżony do pierwotnego znaczenia tego słowa. Zajmuje się przygotowaniem treści sloganów i scenariuszy reklamy telewizyjnej, prasowej, internetowej itd., opracowują nazwy produktów, marek.
  • Copywriter sprzedażowy, którego teksty za główny cel wyznaczony mają efekt perswazji i skłonienia do zakupu produktu, usługi bądź idei. Zajmuje się przygotowaniem ofert sprzedażowych, artykułów sponsorowanych, tekstów na strony firmowe.
  • Content copywriter, który tworzy treści wartościowe dla odbiorców, merytoryczne, informujące. Wśród typowych zajęć content copywritera jest przygotowywanie artykułów na blogi, poradników, e-booków, artykułów sponsorowanych.
  • SEO copywriter, dla którego naczelną wartością jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek i pozycjonowania, w tym sposób użycia fraz kluczowych i anchorów. SEO copywriter może przygotowywać treści na strony firmowe, blogi czy opisy produktów, jak też tak zwane precle czy zaplecza, które służą wyłącznie celom SEO.
  • Social Media copywiter, specjalizujący się w przygotowywaniu treści na media społecznościowe, skierowanych na maksymalizację interakcji, polubień i udostępnień.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Content Manager

Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Jesteśmy dumni ze zrobienia kolejnego kroku na ścieżce rozwoju Agencji. Jest to uzyskanie statusu Pracodawcy DIMAQ, potwierdzającego kompetencje naszego zespołu, za którymi idzie wysoka jakość usług, jakie świadczymy Klientom i Partnerom. Co to jest DIMAQ? DIMAQ, czyli Digital Marketing Qualification, jest międzynarodowym standardem kwalifikacji marketingu cyfrowego. Certyfikacja obejmuje 12 dziedzin marketingu cyfrowego i jest potwierdzeniem […]
Jeszcze do niedawna Klienci i Partnerzy znali nas jako Webrange. Obecnie jesteśmy RANGE – nazwa, chociaż podobna, to jednak dużo więcej znaczy i lepiej nas opisuje. Zapraszamy na krótką podróż po rebrandingu, gdzie opowiemy Wam co, jak i dlaczego zrobiliśmy. 3… Rok 2008 przyniósł ze sobą kilka kamieni milowych. Barack Obama został prezydentem USA, przez świat […]
Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]