Co to jest Copywriter - definicja

Copywriter to autor tekst贸w przeznaczonych na potrzeby reklamy, promocji, dzia艂a艅 marketingowych, publikacji na stronach internetowych.

Copywriter pocz膮tkowo by艂 osob膮 zajmuj膮c膮 si臋 przygotowywaniem kreatywnych, sprzeda偶owych hase艂 i tre艣ci reklamowych. Obecnie, w zwi膮zku z ilo艣ci膮 tre艣ci tworzonych w internecie, zar贸wno samo poj臋cie, jak i obszar dzia艂alno艣ci copywritera, s膮 du偶o szersze. W艣r贸d copywriter贸w wyr贸偶nia si臋 wi臋c mi臋dzy innymi takie specjalizacje jak:

  • copywriter kreatywny, najbardziej zbli偶ony do pierwotnego znaczenia tego s艂owa. Zajmuje si臋 przygotowaniem tre艣ci slogan贸w i scenariuszy reklamy telewizyjnej, prasowej, internetowej itd., opracowuj膮 nazwy produkt贸w, marek.
  • Copywriter sprzeda偶owy, kt贸rego teksty za g艂贸wny cel wyznaczony maj膮 efekt perswazji i sk艂onienia do zakupu produktu, us艂ugi b膮d藕 idei. Zajmuje si臋 przygotowaniem ofert sprzeda偶owych, artyku艂贸w sponsorowanych, tekst贸w na strony firmowe.
  • Content copywriter, kt贸ry tworzy tre艣ci warto艣ciowe dla odbiorc贸w, merytoryczne, informuj膮ce. W艣r贸d typowych zaj臋膰 content copywritera jest przygotowywanie artyku艂贸w na blogi, poradnik贸w, e-book贸w, artyku艂贸w sponsorowanych.
  • SEO copywriter, dla kt贸rego naczeln膮 warto艣ci膮 jest optymalizacja tre艣ci pod k膮tem wyszukiwarek i pozycjonowania, w tym spos贸b u偶ycia fraz kluczowych i anchor贸w. SEO copywriter mo偶e przygotowywa膰 tre艣ci na strony firmowe, blogi czy opisy produkt贸w, jak te偶 tak zwane precle czy zaplecza, kt贸re s艂u偶膮 wy艂膮cznie celom SEO.
  • Social Media copywiter, specjalizuj膮cy si臋 w przygotowywaniu tre艣ci na media spo艂eczno艣ciowe, skierowanych na maksymalizacj臋 interakcji, polubie艅 i udost臋pnie艅.
Czy ta definicja by艂a dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wo艂oszyn

Hubert Wo艂oszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysi膮cleciu, pami臋ta wi臋c 艣wiat bez Internetu, za kt贸rym czasem wzdycha z nostalgi膮. Pracowa艂 w r贸偶nych bran偶ach, od Analizy finansowej po Zak艂adanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje si臋 zabaw膮 s艂owami, a od kilku wsp贸艂pracuje z Webrange. Wolny czas najch臋tniej sp臋dza w ogrodzie, majsterkuj膮c, czytaj膮c ksi膮偶ki lub ogl膮daj膮c seriale.

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej