Co to jest Copywriter - definicja

Copywriter to autor tekstów przeznaczonych na potrzeby reklamy, promocji, działań marketingowych, publikacji na stronach internetowych.

Copywriter początkowo był osobą zajmującą się przygotowywaniem kreatywnych, sprzedażowych haseł i treści reklamowych. Obecnie, w związku z ilością treści tworzonych w internecie, zarówno samo pojęcie, jak i obszar działalności copywritera, są dużo szersze. Wśród copywriterów wyróżnia się więc między innymi takie specjalizacje jak:

  • copywriter kreatywny, najbardziej zbliżony do pierwotnego znaczenia tego słowa. Zajmuje się przygotowaniem treści sloganów i scenariuszy reklamy telewizyjnej, prasowej, internetowej itd., opracowują nazwy produktów, marek.
  • Copywriter sprzedażowy, którego teksty za główny cel wyznaczony mają efekt perswazji i skłonienia do zakupu produktu, usługi bądź idei. Zajmuje się przygotowaniem ofert sprzedażowych, artykułów sponsorowanych, tekstów na strony firmowe.
  • Content copywriter, który tworzy treści wartościowe dla odbiorców, merytoryczne, informujące. Wśród typowych zajęć content copywritera jest przygotowywanie artykułów na blogi, poradników, e-booków, artykułów sponsorowanych.
  • SEO copywriter, dla którego naczelną wartością jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek i pozycjonowania, w tym sposób użycia fraz kluczowych i anchorów. SEO copywriter może przygotowywać treści na strony firmowe, blogi czy opisy produktów, jak też tak zwane precle czy zaplecza, które służą wyłącznie celom SEO.
  • Social Media copywiter, specjalizujący się w przygotowywaniu treści na media społecznościowe, skierowanych na maksymalizację interakcji, polubień i udostępnień.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej