Co to jest Copywriter - definicja

Copywriter to autor tekstów przeznaczonych na potrzeby reklamy, promocji, działań marketingowych, publikacji na stronach internetowych.

Copywriter początkowo był osobą zajmującą się przygotowywaniem kreatywnych, sprzedażowych haseł i treści reklamowych. Obecnie, w związku z ilością treści tworzonych w internecie, zarówno samo pojęcie, jak i obszar działalności copywritera, są dużo szersze. Wśród copywriterów wyróżnia się więc między innymi takie specjalizacje jak:

  • copywriter kreatywny, najbardziej zbliżony do pierwotnego znaczenia tego słowa. Zajmuje się przygotowaniem treści sloganów i scenariuszy reklamy telewizyjnej, prasowej, internetowej itd., opracowują nazwy produktów, marek.
  • Copywriter sprzedażowy, którego teksty za główny cel wyznaczony mają efekt perswazji i skłonienia do zakupu produktu, usługi bądź idei. Zajmuje się przygotowaniem ofert sprzedażowych, artykułów sponsorowanych, tekstów na strony firmowe.
  • Content copywriter, który tworzy treści wartościowe dla odbiorców, merytoryczne, informujące. Wśród typowych zajęć content copywritera jest przygotowywanie artykułów na blogi, poradników, e-booków, artykułów sponsorowanych.
  • SEO copywriter, dla którego naczelną wartością jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek i pozycjonowania, w tym sposób użycia fraz kluczowych i anchorów. SEO copywriter może przygotowywać treści na strony firmowe, blogi czy opisy produktów, jak też tak zwane precle czy zaplecza, które służą wyłącznie celom SEO.
  • Social Media copywiter, specjalizujący się w przygotowywaniu treści na media społecznościowe, skierowanych na maksymalizację interakcji, polubień i udostępnień.
Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej