Co to jest Content - definicja

Content to zawartość strony internetowej.

Content, czyli inaczej zawartość strony internetowej, może mieć wiele form. W podstawowej – i najważniejszej z punktu widzenia użytkownika i SEO – to nic innego jak treść, czyli artykuły. Jednak pojęcie contentu sięga jeszcze dalej – i głębiej. Obejmuje więc zarówno treść na podstronach, opisy oferty/kategorii, opisy produktów, wpisy blogowe, ale także pliki graficzne, multimedialne czy meta tagi. Jednym słowem całą zawartość strony internetowej, widzianą z poziomu użytkownika i/lub robotów wyszukiwarek. Obecnie w pojęcie contentu włącza się także komunikację za pośrednictwem innych kanałów, w tym mediów społecznościowych. Jak więc widać, pojęcie to ewoluuje i nie dotyczy wyłącznie samej „treści pisanej” na stronie, choć i tak w uproszczeniu bywa rozumiane.

Dobry content – czyli jaki?

W 1996 roku Bill Gates opublikował wpis, którego tytuł do dziś jest uważany za jedną z podstaw marketingu internetowego – „Content is King”. Pod pojęciem dobrego contentu rozumie się więc publikację treści, które będą odbierane za wartościowe i ciekawe przez odwiedzających stronę użytkowników i boty. To właśnie dobry – wartościowy – content jest stawiany w czołówce czynników, które ułatwiają pozycjonowanie strony, czyli wpływają na możliwość osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Cechy dobrego contentu

Do najważniejszych cech, jakie musi mieć dobry content na pewno można zaliczyć:

  • merytorykę. Content powinien być wartościowy, nieść ze sobą jakiś przekaz, poruszać temat w sposób mogący zaciekawić czytelnika.
  • Przystępność. Budowanie contentu powinno uwzględniać możliwości potencjalnego, statystycznego odwiedzającego stronę użytkownika. W przypadku niektórych witryn będzie to więc np. treść pisana językiem potocznym i powszechnie zrozumiałym, zaś dla innych konieczne będzie podejście branżowe czy eksperckie.
  • Unikalność. Treści unikatowe uważa się za najbardziej wartościowe, jeśli są prezentowane wyłącznie na naszej witrynie. Tzw. duplicate content, czyli zawartość powielona, uważana jest za szkodliwą z punktu widzenia SEO, chociaż nie zawsze jest w praktyce możliwa do wyeliminowania. Przykładem tego są opisy produktów, które wiele sklepów powiela ze stron producenta z przyczyn ekonomicznych.
  • Cykliczność. Zawartość strony internetowej powinna być aktualizowana. Nie chodzi wyłącznie o dostosowywanie treści artykułów do zmieniających się uwarunkować (ceny, przepisy prawne, nowe technologie, zmiany w ofercie), ale i o cykliczną publikację nowych treści.
  • Optymalizacja SEO. Skoro content jest jednym ze składowych procesu pozycjonowania, to i jego prezentacja musi uwzględniać wytyczne i wskazów Google. Sztandarowym przykładem jest używanie nagłówków, fraz kluczowych, tworzenie sieci powiązań między treścią z użyciem backlinków, budowanie klastrów tematycznych itd.

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej

Zarządzanie reputacją w Internecie – jak dbać o dobre imię w sieci?

Spis treści Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy produkt lub usługa nie spełniały oczekiwań klienta, ten mógł poskarżyć się rodzinie lub sąsiadowi. Jeśli był mocno wkurzony, mógł co najwyżej wpisać się do księgi skarg i zażaleń, której wątpliwa skuteczność przywodzi na myśl scenę z szatni w kultowym filmie “Miś”. “Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam […]

Czytaj więcej