Co to jest Content - definicja

Content to zawartość strony internetowej.

Content, czyli inaczej zawartość strony internetowej, może mieć wiele form. W podstawowej – i najważniejszej z punktu widzenia użytkownika i SEO – to nic innego jak treść, czyli artykuły. Jednak pojęcie contentu sięga jeszcze dalej – i głębiej. Obejmuje więc zarówno treść na podstronach, opisy oferty/kategorii, opisy produktów, wpisy blogowe, ale także pliki graficzne, multimedialne czy meta tagi. Jednym słowem całą zawartość strony internetowej, widzianą z poziomu użytkownika i/lub robotów wyszukiwarek. Obecnie w pojęcie contentu włącza się także komunikację za pośrednictwem innych kanałów, w tym mediów społecznościowych. Jak więc widać, pojęcie to ewoluuje i nie dotyczy wyłącznie samej „treści pisanej” na stronie, choć i tak w uproszczeniu bywa rozumiane.

Dobry content – czyli jaki?

W 1996 roku Bill Gates opublikował wpis, którego tytuł do dziś jest uważany za jedną z podstaw marketingu internetowego – „Content is King”. Pod pojęciem dobrego contentu rozumie się więc publikację treści, które będą odbierane za wartościowe i ciekawe przez odwiedzających stronę użytkowników i boty. To właśnie dobry – wartościowy – content jest stawiany w czołówce czynników, które ułatwiają pozycjonowanie strony, czyli wpływają na możliwość osiągnięcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Cechy dobrego contentu

Do najważniejszych cech, jakie musi mieć dobry content na pewno można zaliczyć:

  • merytorykę. Content powinien być wartościowy, nieść ze sobą jakiś przekaz, poruszać temat w sposób mogący zaciekawić czytelnika.
  • Przystępność. Budowanie contentu powinno uwzględniać możliwości potencjalnego, statystycznego odwiedzającego stronę użytkownika. W przypadku niektórych witryn będzie to więc np. treść pisana językiem potocznym i powszechnie zrozumiałym, zaś dla innych konieczne będzie podejście branżowe czy eksperckie.
  • Unikalność. Treści unikatowe uważa się za najbardziej wartościowe, jeśli są prezentowane wyłącznie na naszej witrynie. Tzw. duplicate content, czyli zawartość powielona, uważana jest za szkodliwą z punktu widzenia SEO, chociaż nie zawsze jest w praktyce możliwa do wyeliminowania. Przykładem tego są opisy produktów, które wiele sklepów powiela ze stron producenta z przyczyn ekonomicznych.
  • Cykliczność. Zawartość strony internetowej powinna być aktualizowana. Nie chodzi wyłącznie o dostosowywanie treści artykułów do zmieniających się uwarunkować (ceny, przepisy prawne, nowe technologie, zmiany w ofercie), ale i o cykliczną publikację nowych treści.
  • Optymalizacja SEO. Skoro content jest jednym ze składowych procesu pozycjonowania, to i jego prezentacja musi uwzględniać wytyczne i wskazów Google. Sztandarowym przykładem jest używanie nagłówków, fraz kluczowych, tworzenie sieci powiązań między treścią z użyciem backlinków, budowanie klastrów tematycznych itd.

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej