Co to jest Content - definicja

Content to zawarto┼Ť─ç strony internetowej.

Content, czyli inaczej zawarto┼Ť─ç strony internetowej, mo┼╝e mie─ç wiele form. W podstawowej ÔÇô i najwa┼╝niejszej z punktu widzenia u┼╝ytkownika i SEO ÔÇô to nic innego jak tre┼Ť─ç, czyli artyku┼éy. Jednak poj─Öcie contentu si─Öga jeszcze dalej ÔÇô i g┼é─Öbiej. Obejmuje wi─Öc zar├│wno tre┼Ť─ç na podstronach, opisy oferty/kategorii, opisy produkt├│w, wpisy blogowe, ale tak┼╝e pliki graficzne, multimedialne czy meta tagi. Jednym s┼éowem ca┼é─ů zawarto┼Ť─ç strony internetowej, widzian─ů z poziomu u┼╝ytkownika i/lub robot├│w wyszukiwarek. Obecnie w poj─Öcie contentu w┼é─ůcza si─Ö tak┼╝e komunikacj─Ö za po┼Ťrednictwem innych kana┼é├│w, w tym medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych. Jak wi─Öc wida─ç, poj─Öcie to ewoluuje i nie dotyczy wy┼é─ůcznie samej ÔÇ×tre┼Ťci pisanejÔÇŁ na stronie, cho─ç i tak w uproszczeniu bywa rozumiane.

Dobry content ÔÇô czyli jaki?

W 1996 roku Bill Gates opublikowa┼é wpis, kt├│rego tytu┼é do dzi┼Ť jest uwa┼╝any za jedn─ů z podstaw marketingu internetowego – ÔÇ×Content is KingÔÇŁ. Pod poj─Öciem dobrego contentu rozumie si─Ö wi─Öc publikacj─Ö tre┼Ťci, kt├│re b─Öd─ů odbierane za warto┼Ťciowe i ciekawe przez odwiedzaj─ůcych stron─Ö u┼╝ytkownik├│w i boty. To w┼éa┼Ťnie dobry ÔÇô warto┼Ťciowy ÔÇô content jest stawiany w czo┼é├│wce czynnik├│w, kt├│re u┼éatwiaj─ů pozycjonowanie strony, czyli wp┼éywaj─ů na mo┼╝liwo┼Ť─ç osi─ůgni─Öcia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Cechy dobrego contentu

Do najwa┼╝niejszych cech, jakie musi mie─ç dobry content na pewno mo┼╝na zaliczy─ç:

  • merytoryk─Ö. Content powinien by─ç warto┼Ťciowy, nie┼Ť─ç ze sob─ů jaki┼Ť przekaz, porusza─ç temat w spos├│b mog─ůcy zaciekawi─ç czytelnika.
  • Przyst─Öpno┼Ť─ç. Budowanie contentu powinno uwzgl─Ödnia─ç mo┼╝liwo┼Ťci potencjalnego, statystycznego odwiedzaj─ůcego stron─Ö u┼╝ytkownika. W przypadku niekt├│rych witryn b─Ödzie to wi─Öc np. tre┼Ť─ç pisana j─Özykiem potocznym i powszechnie zrozumia┼éym, za┼Ť dla innych konieczne b─Ödzie podej┼Ťcie bran┼╝owe czy eksperckie.
  • Unikalno┼Ť─ç. Tre┼Ťci unikatowe uwa┼╝a si─Ö za najbardziej warto┼Ťciowe, je┼Ťli s─ů prezentowane wy┼é─ůcznie na naszej witrynie. Tzw. duplicate content, czyli zawarto┼Ť─ç powielona, uwa┼╝ana jest za szkodliw─ů z punktu widzenia SEO, chocia┼╝ nie zawsze jest w praktyce mo┼╝liwa do wyeliminowania. Przyk┼éadem tego s─ů opisy produkt├│w, kt├│re wiele sklep├│w powiela ze stron producenta z przyczyn ekonomicznych.
  • Cykliczno┼Ť─ç. Zawarto┼Ť─ç strony internetowej powinna by─ç aktualizowana. Nie chodzi wy┼é─ůcznie o dostosowywanie tre┼Ťci artyku┼é├│w do zmieniaj─ůcych si─Ö uwarunkowa─ç (ceny, przepisy prawne, nowe technologie, zmiany w ofercie), ale i o cykliczn─ů publikacj─Ö nowych tre┼Ťci.
  • Optymalizacja SEO. Skoro content jest jednym ze sk┼éadowych procesu pozycjonowania, to i jego prezentacja musi uwzgl─Ödnia─ç wytyczne i wskaz├│w Google. Sztandarowym przyk┼éadem jest u┼╝ywanie nag┼é├│wk├│w, fraz kluczowych, tworzenie sieci powi─ůza┼ä mi─Ödzy tre┼Ťci─ů z u┼╝yciem backlink├│w, budowanie klastr├│w tematycznych itd.

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysi─ůcleciu, pami─Öta wi─Öc ┼Ťwiat bez Internetu, za kt├│rym czasem wzdycha z nostalgi─ů. Pracowa┼é w r├│┼╝nych bran┼╝ach, od Analizy finansowej po Zak┼éadanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje si─Ö zabaw─ů s┼éowami, a od kilku wsp├│┼épracuje z Webrange. Wolny czas najch─Ötniej sp─Ödza w ogrodzie, majsterkuj─ůc, czytaj─ůc ksi─ů┼╝ki lub ogl─ůdaj─ůc seriale.

Podobne artykuły

Marketing plac├│wek medycznych w Internecie

Spis tre┼Ťci Odpowiednio prowadzone dzia┼éania marketingowe s─ů kluczowe w przypadku wi─Ökszo┼Ťci dzia┼éalno┼Ťci i medycyna nie jest tu wyj─ůtkiem. Za ich pomoc─ů mo┼╝na z ┼éatwo┼Ťci─ů pozyska─ç nowych klient├│w, jednak warto pami─Öta─ç, ┼╝e i w tym przypadku nale┼╝y zna─ç obowi─ůzuj─ůce przepisy, kt├│re reguluj─ů to, w jaki spos├│b mo┼╝na promowa─ç us┼éugi plac├│wek medycznych. Sprawd┼║, co mo┼╝na i czego […]

Czytaj wi─Öcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj─ůce wdro┼╝enie systemu zarz─ůdzania bezpiecze┼ästwem informacji zgodnie z obowi─ůzkami prawnymi oraz norm─ů ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w┬á ramach projektu ÔÇ×Popytowy System Innowacji ÔÇô rozw├│j M┼ÜP w regionie ┼Ťwi─Ötokrzyskim poprzez profesjonalne us┼éugi doradczeÔÇŁ w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew├│dztwa ┼Üwi─Ötokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj─ůcy: […]

Czytaj wi─Öcej

Zarz─ůdzanie reputacj─ů w Internecie – jak dba─ç o dobre imi─Ö w sieci?

Spis tre┼Ťci Jeszcze kilkadziesi─ůt lat temu, gdy produkt lub us┼éuga nie spe┼énia┼éy oczekiwa┼ä klienta, ten m├│g┼é poskar┼╝y─ç si─Ö rodzinie lub s─ůsiadowi. Je┼Ťli by┼é mocno wkurzony, m├│g┼é co najwy┼╝ej wpisa─ç si─Ö do ksi─Ögi skarg i za┼╝ale┼ä, kt├│rej w─ůtpliwa skuteczno┼Ť─ç przywodzi na my┼Ťl scen─Ö z szatni w kultowym filmie ÔÇťMi┼ŤÔÇŁ. ÔÇťNie mamy pa┼äskiego p┼éaszcza i co nam […]

Czytaj wi─Öcej