Co to jest Case study - definicja

Case study, czyli analiza przypadku.

Case study (z ang. studium przypadku) – analiza pojedynczego przypadku, pozwalająca na wyciągnięcie wniosków co do przebiegu określonego procesu czy zadania.

Case study ze swej natury jest bardziej przyswajalne niż opracowanie modelowe, w związku z czym znajduje ono zastosowanie w nauce i biznesie.

Przy pomocy case study można przeprowadzić słuchacza/czytelnika przez prawdziwą lub wyimaginowaną historię, której analiza pozwoli na zauważenie zarówno rozwiązań dobrych, wartych powielenia, jak i błędów czy problemów, na jakie można trafić podejmując w toku działania określone decyzje.

W marketingu case study jest wykorzystywane często jako forma promocji. Skuteczne wypromowanie strony X z branży Y oraz zaprezentowanie przebiegu prac w formie case study może zachęcić inne firmy z branży Y do skorzystania z usług agencji.

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Radosław Bednarz

Head of SEO department
W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Podobne artykuły

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej

Zarządzanie reputacją w Internecie – jak dbać o dobre imię w sieci?

Spis treści Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy produkt lub usługa nie spełniały oczekiwań klienta, ten mógł poskarżyć się rodzinie lub sąsiadowi. Jeśli był mocno wkurzony, mógł co najwyżej wpisać się do księgi skarg i zażaleń, której wątpliwa skuteczność przywodzi na myśl scenę z szatni w kultowym filmie “Miś”. “Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam […]

Czytaj więcej