Co to jest Black Hat SEO - definicja

Black Hat SEO, czyli niezalecane, nieetyczne ale przecież stosowane działania z zakresu pozycjonowania.

Działania SEO przyjęło się dzielić na dwie grupy – White Hat oraz Black Hat. Nazwa, Białe i Czarne kapelusze, nawiązuje do zwyczajowego nakrycia głowy bohaterów westernów. Ci dobrzy nosili je oczywiście w kolorze bieli, zaś opryszki kojarzone były z czernią. Bardzo podobnie sytuacja wygląda jeśli chodzi o pozycjonowanie.
WHS to działania w pełni zgodne z wytycznymi i zaleceniami Google. Black Hat SEO są zaś takimi praktykami, które zalecenia i wytyczne omijają, naginają, ignorują.

Skutki stosowania Black Hat SEO

Ponieważ BHS nie przywiązuje większej wagi do przestrzegania wytycznych Google, to również ze strony wyszukiwarki może oczekiwać określonych konsekwencji. Kara za działania BHS wymierzana jest bezpośrednio przez algorytmy Google lub też ręcznie. W zależności od stopnia przewinienia może prowadzić do nałożenia filtrów lub bana.
Filtr oznacza, że pozycje osiągnięte w wyniku BHS na dane frazy kluczowe obniżą się, przy czym może dotknąć to całych grup fraz, więc przełożyć się w sposób wysoce negatywny na liczbę odwiedzin na stronie. Jeszcze groźniejszym rezultatem BHS jest ban, czyli usunięcie domeny z indeksu wyszukiwarki. Biorąc pod uwagę, że w Polsce przeważająca większość użytkowników korzysta z Google oznacza to de facto zniknięcie z internetu.

Wpływ Black Hat SEO na pozycję strony

Techniki Black Hat są co prawda niedozwolone, ale nie znaczy to, że nie są stosowane. Powód jest prozaiczny. Black Hat SEO pozwala uzyskać dobre wyniki widoczności strony w krótkim czasie. Działania nieetyczne mają to do siebie, że dają szybsze rezultaty, niż mozolne pozycjonowanie w pełni zgodne z wytycznymi Google. Pozytywne skutki BHS odczuwane są jednakże tylko w krótkim okresie i dlatego należy się ich mocno wystrzegać, jeśli zależy nam na długoterminowej strategii marketingowej. Zazwyczaj prędzej czy później strona stosująca pozycjonowanie Black Hat SEO naraża się na sankcje ze strony Google, czyli wspomniane wcześniej filtry i bany.

Techniki Black Hat SEO

Czarne kapelusze stosują rozmaite działania, mające w sposób sztuczny podnieść pozycję strony. Część z nich stosowana jest także nieświadomie przez właścicieli domen, nie zdających sobie sprawy, że narażają się na ryzyko nałożenia sankcji przez Google. Najlepszym przykładem takiego działania jest keyword stuffing, czyli nienaturalne nadużywanie słów kluczowych na stronie.
Do innych niezalecanych działań należy na przykład:
maskowanie i ukrywanie treści na stronie, by inna była widoczna dla użytkowników, a inna dla robotów wyszukiwarek,
pozyskiwanie linków z niepewnych źródeł, np. tzw. farm SWL (systemów wymiany linków),
używanie treści niskiej jakości, tworzonych przez automaty, powielanych, nastawionych wyłącznie na użycie słów kluczowych i bez wartości dla użytkowników,
manipulowanie ritch snippets, czyli danymi strukturalnymi prezentującymi dodatkowe informacje o stronie w wynikach wyszukiwania.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej