Co to jest Bing - definicja

Bing jest wyszukiwarką internetową oferowaną przez Microsoft.

Bing jest to wyszukiwarka internetowa opracowana przez firmę Microsoft.
Pierwotna forma Bing, powstała w 2005 roku, znana była pod nazwą MSN Search. Następnie, na kolejnym etapie rozwoju, była znana jako Windows Live, by od 2009 roku przybrać docelowe miano – Bing.
W świecie zdominowanym przez Google nie należy do wyszukiwarek bardzo popularnych, ale utrzymuje swoje miejsce w czołówce. Wg różnych szacunków z Bing w Polsce korzysta około 3-5% użytkowników internetu, zaś w skali świata jest to około 10-13%, z czego największą popularnością cieszy się w krajach anglojęzycznych.
Bing oferuje wiele usług znanych z najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki, czyli Google. I tak znajdziemy tu Bing: Maps, Images, News, Shopping, Translator oraz oczywiście Bing Ads.

Pozycjonowanie i SEO w Bing

W Polsce około 95% użytkowników używa Google, więc działania dotyczące pozycjonowania i SEO pod inne wyszukiwarki robi się sporadycznie. Przynajmniej o ile witryna nie jest skierowana również na rynek anglojęzyczny, zwłaszcza do USA, ewentualnie UK.
Zakładając jednak, że w Polsce z internetu korzysta 30 milionów osób, to na Bing przypada ich około miliona. Nie jest to więc rynek bez znaczenia i niewykluczone, że pozycjonowanie w Bing, jak i optymalizacja strony pod tę wyszukiwarkę, będą coraz powszechniejsze. Przynajmniej w tej części, w której nie będą one wpływać negatywnie na pozycję witryny w Google…

Na co zwracać uwagę, myśląc o pozycjonowaniu w Bing? Według informacji zamieszczanych na amerykańskich portalach poświęconych tej tematyce, plusem jest przejrzystość czynników rankingowych – czego na pewno nie można powiedzieć o Google. Uwagę zwraca też prostota używanych słów kluczowym. Algorytmy Bing są w tym względzie dużo słabsze i bardziej minimalistyczne, niż w przypadku Google. Dopasowanie semantyczne i kontekst mają mniejsze znaczenie, ważniejsza jest dosłowność słów kluczowych. Prawdopodobnie na pozycję w Bing wpływ będzie miało także używanie dosłownych fraz kluczowych w anchorach backlinków. To z kolei może mieć jednak przełożenie na pozycje w Google, które ceni większe zróżnicowanie „kotwic”.
Pozycjonerzy zwracają także uwagę na większe niż w przypadku Google znaczenie meta tagów – pomijając meta keywords, które dla Google i Bing są w zasadzie nieistotne. Pozycja w Bing wydaje się także być w większym stopniu zależna od widoczności w social media, niż w przypadku Google, a z kolei mniej ważny wydaje się być profil linków. Chociaż z drugiej strony zaleca się, by do każdej z podstron prowadził przynajmniej jeden link zewnętrzny, co rzecz jasna będzie korzystne również dla wyników wyszukiwania w Google.

PPC – Bing Ads i Microsoft Advertising

Jak wiadomo pozycjonowanie jest działaniem długookresowym, a podejmowanie działań, które mogą podnieść pozycję w Bing kosztem Google może być określone mianem biznesowego samobójstwa (na rynku polskim). Inaczej rzecz ma się z systemem reklam PPC, Pay Per Click. Microsoft Advertising to reklama płatna w wyszukiwarkach Bing, DuckDuckGo, Yahoo!, dzięki której można dotrzeć do około miliona użytkowników w Polsce. Jest to więc rozwiązanie warte rozważenia, tym bardziej, że oferuje mniejsze CPC i niższą konkurencję niż Google Ads.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej