Co to jest Backlink - definicja

Backlink to jedna z podstaw, na których opiera się pozycjonowanie stron internetowych.

Backlink to inaczej link przychodzący, czyli prowadzący do naszej strony internetowej, ale umieszczony na innej witrynie. Backlink może również przenosić między podstronami tej samej witryny – nosi wtedy nazwę linku wewnętrznego.
Backlinki nie tylko kierują ruchem użytkowników między witrynami internetowymi, ale są także jednymi z najbardziej istotnych elementów SEO i mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony, do której kierują.

Linki przychodzące używane do celów pozycjonowania powinny charakteryzować się jak największą wartością, czyli prowadzić ze strony posiadającej wysokie wskaźniki rankingujące.

Backlinks mogą mieć przypisane dwa atrybuty:

  • dofollow – przekazują one część wartości strony źródłowej do strony docelowej.
  • Nofollow – zawierają sugestię dla robotów wyszukiwarek, że nie powinny nimi podążać, teoretycznie więc nie przekazują mocy witryny źródłowej.

Na pozycję strony wpływać może nie tylko sam link przychodzący, ale też anchor, czyli słowo kluczowe kryjące się pod nim.

Jakość linków przychodzących

Z punktu widzenia SEO ważniejsza jest jakość, niż ilość backlinków (przynajmniej zazwyczaj). Dodatkowo niektóre backlinki mogą być wręcz szkodliwe, jeśli prowadzą ze stron o wątpliwej reputacji w „oczach” Google. Nienaturalne i toksyczne linki przychodzące mogą odbić się na pozycji strony i prowadzić wręcz do nałożenia na witrynę filtra algorytmicznego.

Pozyskiwanie backlinków

Do pozyskiwania wartościowych linków zwrotnych wykorzystuje się między innymi artykuły sponsorowane, treści zamieszczane na zaprzyjaźnionych witrynach, na stronach i forach tematycznych i branżowych, w social media. Do pozyskiwania backlinków służą także strony zapleczowe. Dobrą metodą pozyskiwania linków jest również tworzenia wartościowych treści, które są w sposób naturalny udostępniane przez czytelników.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej