Co to jest Backlink - definicja

Backlink to jedna z podstaw, na kt贸rych opiera si臋 pozycjonowanie stron internetowych.

Backlink to inaczej link przychodz膮cy, czyli prowadz膮cy do naszej strony internetowej, ale umieszczony na innej witrynie. Backlink mo偶e r贸wnie偶 przenosi膰 mi臋dzy podstronami tej samej witryny 鈥 nosi wtedy nazw臋 linku wewn臋trznego.
Backlinki nie tylko kieruj膮 ruchem u偶ytkownik贸w mi臋dzy witrynami internetowymi, ale s膮 tak偶e jednymi z najbardziej istotnych element贸w SEO i mog膮 znacz膮co wp艂yn膮膰 na pozycj臋 strony, do kt贸rej kieruj膮.

Linki przychodz膮ce u偶ywane do cel贸w pozycjonowania powinny charakteryzowa膰 si臋 jak najwi臋ksz膮 warto艣ci膮, czyli prowadzi膰 ze strony posiadaj膮cej wysokie wska藕niki rankinguj膮ce.

Backlinks mog膮 mie膰 przypisane dwa atrybuty:

  • dofollow 鈥 przekazuj膮 one cz臋艣膰 warto艣ci strony 藕r贸d艂owej do strony docelowej.
  • Nofollow 鈥 zawieraj膮 sugesti臋 dla robot贸w wyszukiwarek, 偶e nie powinny nimi pod膮偶a膰, teoretycznie wi臋c nie przekazuj膮 mocy witryny 藕r贸d艂owej.

Na pozycj臋 strony wp艂ywa膰 mo偶e nie tylko sam link przychodz膮cy, ale te偶 anchor, czyli s艂owo kluczowe kryj膮ce si臋 pod nim.

Jako艣膰 link贸w przychodz膮cych

Z punktu widzenia SEO wa偶niejsza jest jako艣膰, ni偶 ilo艣膰 backlink贸w (przynajmniej zazwyczaj). Dodatkowo niekt贸re backlinki mog膮 by膰 wr臋cz szkodliwe, je艣li prowadz膮 ze stron o w膮tpliwej reputacji w 鈥瀘czach鈥 Google. Nienaturalne i toksyczne linki przychodz膮ce mog膮 odbi膰 si臋 na pozycji strony i prowadzi膰 wr臋cz do na艂o偶enia na witryn臋 filtra algorytmicznego.

Pozyskiwanie backlink贸w

Do pozyskiwania warto艣ciowych link贸w zwrotnych wykorzystuje si臋 mi臋dzy innymi artyku艂y sponsorowane, tre艣ci zamieszczane na zaprzyja藕nionych witrynach, na stronach i forach tematycznych i bran偶owych, w social media. Do pozyskiwania backlink贸w s艂u偶膮 tak偶e strony zapleczowe. Dobr膮 metod膮 pozyskiwania link贸w jest r贸wnie偶 tworzenia warto艣ciowych tre艣ci, kt贸re s膮 w spos贸b naturalny udost臋pniane przez czytelnik贸w.

Czy ta definicja by艂a dla Ciebie pomocna?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Hubert Wo艂oszyn

Hubert Wo艂oszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysi膮cleciu, pami臋ta wi臋c 艣wiat bez Internetu, za kt贸rym czasem wzdycha z nostalgi膮. Pracowa艂 w r贸偶nych bran偶ach, od Analizy finansowej po Zak艂adanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje si臋 zabaw膮 s艂owami, a od kilku wsp贸艂pracuje z Webrange. Wolny czas najch臋tniej sp臋dza w ogrodzie, majsterkuj膮c, czytaj膮c ksi膮偶ki lub ogl膮daj膮c seriale.

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej