Co to jest Artykuł sponsorowany - definicja

Artykuł sponsorowany, czyli forma reklamy i pozyskania linków.

Artykuł sponsorowany (artykuł reklamowy) – forma reklamy.
Artykuł, którego napisanie i opublikowanie ma na celu promocję towaru i/lub usługi. Artykuł sponsorowany może mieć przekaz skierowany pod PR lub stricte pod SEO. Artykuł PRowy będzie skupiał się na przekazie i może nie zawierać linków, podczas gdy artykuły SEOwe mocno skupiają się właśnie na obecności w artykule odnośnika do strony.
Dobrze przygotowany może przybrać formę poradnika, porównania, wywiadu czy artykułu eksperckiego, dzięki czemu nie tylko zaprezentuje czytelnikowi ofertę, ale też pomagając czy wyjaśniając, wykona pierwszy krok budowania relacji z potencjalnym klientem.

Dużą zaletą jest również fakt, że dobrze napisane i promowane artykuły sponsorowane mają szansę pojawiać się w wynikach wyszukiwania na określone frazy, co może zwiększyć szansę dotarcia do użytkownika poprzez „obstawienie” więcej niż jednego wyniku w SERP.

Rodzaje artykułów sponsorowanych

Artykuły możemy podzielić tak jak portale, na których możemy je publikować:

Każdy rodzaj ma swoje zastosowanie w zależności od strony, którą promujemy.

Ceny artykułów sponsorowanych

Tak jak różne są portale, na których można publikować artykuły sponsorowane, tak różna są ich ceny. Nie powinno dziwić, że artykuł na onet.pl jest wielokrotnie droższy niż artykuł na lokalnej stronie dwudziestotysięcznego miasteczka.

Odpowiadając wprost, ceny publikacji artykułów sponsorowanych zaczynają się od kilkudziesięciu złotych dla małych, niszowych stron, a kończą na kilku tysiącach złotych dla dużych, ogólnopolskich mediów. Dysponując kwotą 250-500 zł można opublikować bardzo przyzwoity z punktu widzenia SEO artykuł sponsorowany. Opcją dodatkowego podbicia ruchu na opublikowanym artykule możne być promocja na profilach społecznościowych portalu, na którym został opublikowany lub na stronie głównej witryny np. przez 7 dni. Taka forma promocji jest oczywiście płatna a koszt promocji należy doliczyć do ceny publikacji.

Jak opublikować artykuł sponsorowany?

Artykuł można napisać i opublikować samodzielnie, kontaktując się z danym portalem lub można skorzystać z profesjonalnego pośrednika.

Samodzielne rozwiązanie może wyglądać na oszczędne, ale tak nie jest. Cena artykułu, jaką można wynegocjować samodzielnie oraz czas, jaki trzeba poświęcić na przeprowadzenie całego procesu, czyni całą operację nieopłacalną. Do tego może się okazać, że wydawca nie ma firmy i nie wystawi FV. Szybszym, łatwiejszym i niekoniecznie droższym rozwiązaniem jest pomoc profesjonalnego pośrednika np Publicrange.pl, który ma już ustalone ceny i procedury publikacji, dzięki czemu całość przebiega sprawnie, łatwo się rozliczyć, a i również w razie problemów z opublikowanym artykułem jest się do kogo zwrócić o pomoc.
Firma pośrednicząca może też pomoc w napisaniu treści artykułu, świadcząc usługę copywritingu.

 

 

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Radosław Bednarz

Radosław Bednarz

Head of SEO department
W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasją rozwija własną agencję stojąc jednocześnie na czele jej działu SEO. Interesuje się geopolityką i sportem (chętniej uprawia niż ogląda jak robią to inni). Lubi dobrą książkę i dobrą kawę.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej