Co to jest Artyku艂 sponsorowany - definicja

Artyku艂 sponsorowany, czyli forma reklamy i pozyskania link贸w.

Artyku艂 sponsorowany (artyku艂 reklamowy) – forma reklamy.
Artyku艂, kt贸rego napisanie i opublikowanie ma na celu promocj臋 towaru i/lub us艂ugi. Artyku艂 sponsorowany mo偶e mie膰 przekaz skierowany pod PR lub stricte pod SEO. Artyku艂 PRowy b臋dzie skupia艂 si臋 na przekazie i mo偶e nie zawiera膰 link贸w, podczas gdy artyku艂y SEOwe mocno skupiaj膮 si臋 w艂a艣nie na obecno艣ci w artykule odno艣nika do strony.
Dobrze przygotowany mo偶e przybra膰 form臋 poradnika, por贸wnania, wywiadu czy artyku艂u eksperckiego, dzi臋ki czemu nie tylko zaprezentuje czytelnikowi ofert臋, ale te偶 pomagaj膮c czy wyja艣niaj膮c, wykona pierwszy krok budowania relacji z potencjalnym klientem.

Du偶膮 zalet膮 jest r贸wnie偶 fakt, 偶e dobrze napisane i promowane artyku艂y sponsorowane maj膮 szans臋 pojawia膰 si臋 w wynikach wyszukiwania na okre艣lone frazy, co mo偶e zwi臋kszy膰 szans臋 dotarcia do u偶ytkownika poprzez 鈥瀘bstawienie鈥 wi臋cej ni偶 jednego wyniku w SERP.

Rodzaje artyku艂贸w sponsorowanych

Artyku艂y mo偶emy podzieli膰 tak jak portale, na kt贸rych mo偶emy je publikowa膰:

Ka偶dy rodzaj ma swoje zastosowanie w zale偶no艣ci od strony, kt贸r膮 promujemy.

Ceny artyku艂贸w sponsorowanych

Tak jak r贸偶ne s膮 portale, na kt贸rych mo偶na publikowa膰 artyku艂y sponsorowane, tak r贸偶na s膮 ich ceny. Nie powinno dziwi膰, 偶e artyku艂 na onet.pl jest wielokrotnie dro偶szy ni偶 artyku艂 na lokalnej stronie dwudziestotysi臋cznego miasteczka.

Odpowiadaj膮c wprost, ceny publikacji artyku艂贸w sponsorowanych zaczynaj膮 si臋 od kilkudziesi臋ciu z艂otych dla ma艂ych, niszowych stron, a ko艅cz膮 na kilku tysi膮cach z艂otych dla du偶ych, og贸lnopolskich medi贸w. Dysponuj膮c kwot膮 250-500 z艂 mo偶na opublikowa膰 bardzo przyzwoity z punktu widzenia SEO artyku艂 sponsorowany. Opcj膮 dodatkowego podbicia ruchu na opublikowanym artykule mo偶ne by膰 promocja na profilach spo艂eczno艣ciowych portalu, na kt贸rym zosta艂 opublikowany lub na stronie g艂贸wnej witryny np. przez 7 dni. Taka forma promocji jest oczywi艣cie p艂atna a koszt promocji nale偶y doliczy膰 do ceny publikacji.

Jak opublikowa膰 artyku艂 sponsorowany?

Artyku艂 mo偶na napisa膰 i opublikowa膰 samodzielnie, kontaktuj膮c si臋 z danym portalem lub mo偶na skorzysta膰 z profesjonalnego po艣rednika.

Samodzielne rozwi膮zanie mo偶e wygl膮da膰 na oszcz臋dne, ale tak nie jest. Cena artyku艂u, jak膮 mo偶na wynegocjowa膰 samodzielnie oraz czas, jaki trzeba po艣wi臋ci膰 na przeprowadzenie ca艂ego procesu, czyni ca艂膮 operacj臋 nieop艂acaln膮. Do tego mo偶e si臋 okaza膰, 偶e wydawca nie ma firmy i nie wystawi FV. Szybszym, 艂atwiejszym i niekoniecznie dro偶szym rozwi膮zaniem jest pomoc profesjonalnego po艣rednika np Publicrange.pl, kt贸ry ma ju偶 ustalone ceny i procedury publikacji, dzi臋ki czemu ca艂o艣膰 przebiega sprawnie, 艂atwo si臋 rozliczy膰, a i r贸wnie偶 w razie problem贸w z opublikowanym artyku艂em jest si臋 do kogo zwr贸ci膰 o pomoc.
Firma po艣rednicz膮ca mo偶e te偶 pomoc w napisaniu tre艣ci artyku艂u, 艣wiadcz膮c us艂ug臋 copywritingu.

 

 

Czy ta definicja by艂a dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Rados艂aw Bednarz

Rados艂aw Bednarz

Head of SEO department
W SEO od 2008 roku. Obecnie z pasj膮 rozwija w艂asn膮 agencj臋 stoj膮c jednocze艣nie na czele jej dzia艂u SEO. Interesuje si臋 geopolityk膮 i sportem (ch臋tniej uprawia ni偶 ogl膮da jak robi膮 to inni). Lubi dobr膮 ksi膮偶k臋 i dobr膮 kaw臋.

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej