Co to jest Alexa Rank - definicja

Alexa Rank jest jednym ze sposobów na mierzenie popularności witryny.

Alexa Rank jest wskaźnikiem zaprojektowanym przez amerykańską firmę Alexa Internet, która obecnie pozostaje pod kontrolę Amazon.
Wskaźnik ten służy do mierzenia popularności i jakości witryn internetowych, a tym samym do analizowania ich stanu na tle konkurencji. Konstrukcja algorytmu zakłada uwzględnienie dwóch czynników:

  • unikalnej dziennej liczby użytkowników,
  • ilości odsłon strony w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Nie do końca jednak można uznać wartość Alexa Rank za wiarygodną czy na jej podstawie wysuwać daleko idące wnioski na temat konkurencyjności witryn. Do zliczania wizyt i budowania rankingu Alexa wymaga bowiem zainstalowania dedykowanej wtyczki w przeglądarce – jedynie w takim przypadku ruch użytkownika jest analizowany. Popularność wtyczki jest różna w zależności od miejsca zamieszkania. Przykładowo w Polsce jej używanie jest sporadyczne, natomiast w USA dość powszechne. Stąd też rozbieżności jakie mogą wynikać między rankingami generowanymi przez Alexa w porównaniu do wskazań np. Google Analytics czy narzędzi pozycjonerskich.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

WEBRANGE Sp. z o.o. realizuje voucher na zakup specjalistycznej usługi doradczej pn. ,, Doradztwo w opracowaniu Mapy Drogowej, tj. planu transformacji firmy w kierunku Przemysłu 4.0 dla WEBRANGE Sp. z o.o.” Voucher na zakup usługi doradczej finansowany z projektu pn. „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” realizowanego ze […]

Czytaj więcej

Zamówienie publiczne na marketing internetowy – jak je napisać?

Spis treści Rozpisanie przetargu na działania marketingowe w Internecie wydaje się raczej proste – formułujemy swoje oczekiwania, publikujemy je w odpowiednim miejscu, czekamy na oferty i wybieramy najlepszą. Jeżeli jednak choć raz rzeczywiście zajmowałeś się stworzeniem zamówienia publicznego, to wiesz, że sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Otrzymujesz mnóstwo ofert kompletnie rozmijających się z twoim budżetem […]

Czytaj więcej

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej