Co to jest Ahrefs - definicja

Ahrefs to jedno z najpopularniejszych i najlepszych narzędzi SEO.

Ahrefs jest dla większości SEOwców jednym z narzędzi obowiązkowych i najczęściej używanych. Chętnie sięgają po niego także copywriterzy, pomaga bowiem w identyfikacji słów kluczowych. Możliwości Ahrefs są naprawdę szerokie i w zasadzie każdy, kto „siedzi” w branży marketingu internetowego jest w stanie uzyskać za jego pomocą wiele wartościowych informacji. Zarówno tych, dotyczących stanu obecnego, jak i historycznych, stąd jego użyteczność w analizie witryny, zwłaszcza profilu linkowego, jest bardzo wysoka.
Najważniejsze i najczęściej używane moduły Ahrefs, to:

Site Explorer

Pozwala na głęboką analizę strony i jej pozycji. Z tego poziomu otrzymujemy dostęp między innymi do profilu linków, z podziałem na zwrotne i wewnętrzne. Otrzymujemy też listę domen, z których witryna jest linkowana, oraz ich charakterystykę, a także użyte anchory, z możliwością sprawdzenia z jakich domen prowadzą i jaką te domeny mają wartość.
Umożliwia też szeroka i głęboką analizę widoczności słów kluczowych i zmian pozycji w zadanym okresie. Tu również sprawdzimy, które podstrony notują największy ruch i jak rozkłada się on w czasie. Bardzo użyteczną opcją jest możliwość sprawdzenia konkurencji i szybkiego przejścia do jej analizy w Site Explorer. Dodatkowo możemy sprawdzić różnicę treści, czyli content gap, identyfikujący frazy, na które wyświetlają się witryny konkurencyjne, a nasza nie.

Keywords Explorer
Pokazuje raport dotyczący zadanych słów kluczowych. Skalę ich skomplikowania przy pozycjonowaniu (KD), wolumen zapytań, dopasowanie fraz czy propozycję pytań, z czego chętnie korzystają zarówno SEOwcy, jak i copywriterzy. Błyskawicznie możemy też sprawdzić witryny, które są na topowych pozycjach, a jeśli podstawowe informacje nam nie wystarczą, to przejść do ich szczegółowej analizy. Dzięki Content Explorer można zaś sprawdzić popularność danych tematów – ruch i linkowanie z innych domen.

Ahrefs pozwala także na wykonanie podstawowego audytu strony oraz przejrzyste porównanie domen po najważniejszych parametrach. Swoją pozycję można zaś śledzić używając zakładki Rank Tracker.
Ahrefs w prezentacji pozycji wykorzystuje autorski parametr Domain Rating, podobnie jak narzędzie Moz wykorzystuje parametr Domain Authority, a Majestic – Trust Flow, a Google – Page Rank. Pokazuje on jednak nie pozycję witryny, ale „siłę” jej profilu linkowego.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(4,67 / 5)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Marketing placówek medycznych w Internecie

Spis treści Odpowiednio prowadzone działania marketingowe są kluczowe w przypadku większości działalności i medycyna nie jest tu wyjątkiem. Za ich pomocą można z łatwością pozyskać nowych klientów, jednak warto pamiętać, że i w tym przypadku należy znać obowiązujące przepisy, które regulują to, w jaki sposób można promować usługi placówek medycznych. Sprawdź, co można i czego […]

Czytaj więcej

Ogłoszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagające wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z obowiązkami prawnymi oraz normą ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w  ramach projektu „Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w regionie świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiający: […]

Czytaj więcej

Zarządzanie reputacją w Internecie – jak dbać o dobre imię w sieci?

Spis treści Jeszcze kilkadziesiąt lat temu, gdy produkt lub usługa nie spełniały oczekiwań klienta, ten mógł poskarżyć się rodzinie lub sąsiadowi. Jeśli był mocno wkurzony, mógł co najwyżej wpisać się do księgi skarg i zażaleń, której wątpliwa skuteczność przywodzi na myśl scenę z szatni w kultowym filmie “Miś”. “Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam […]

Czytaj więcej