Co to jest Ahrefs - definicja

Ahrefs to jedno z najpopularniejszych i najlepszych narzędzi SEO.

Ahrefs jest dla większości SEOwców jednym z narzędzi obowiązkowych i najczęściej używanych. Chętnie sięgają po niego także copywriterzy, pomaga bowiem w identyfikacji słów kluczowych. Możliwości Ahrefs są naprawdę szerokie i w zasadzie każdy, kto „siedzi” w branży marketingu internetowego jest w stanie uzyskać za jego pomocą wiele wartościowych informacji. Zarówno tych, dotyczących stanu obecnego, jak i historycznych, stąd jego użyteczność w analizie witryny, zwłaszcza profilu linkowego, jest bardzo wysoka.
Najważniejsze i najczęściej używane moduły Ahrefs, to:

Site Explorer

Pozwala na głęboką analizę strony i jej pozycji. Z tego poziomu otrzymujemy dostęp między innymi do profilu linków, z podziałem na zwrotne i wewnętrzne. Otrzymujemy też listę domen, z których witryna jest linkowana, oraz ich charakterystykę, a także użyte anchory, z możliwością sprawdzenia z jakich domen prowadzą i jaką te domeny mają wartość.
Umożliwia też szeroka i głęboką analizę widoczności słów kluczowych i zmian pozycji w zadanym okresie. Tu również sprawdzimy, które podstrony notują największy ruch i jak rozkłada się on w czasie. Bardzo użyteczną opcją jest możliwość sprawdzenia konkurencji i szybkiego przejścia do jej analizy w Site Explorer. Dodatkowo możemy sprawdzić różnicę treści, czyli content gap, identyfikujący frazy, na które wyświetlają się witryny konkurencyjne, a nasza nie.

Keywords Explorer
Pokazuje raport dotyczący zadanych słów kluczowych. Skalę ich skomplikowania przy pozycjonowaniu (KD), wolumen zapytań, dopasowanie fraz czy propozycję pytań, z czego chętnie korzystają zarówno SEOwcy, jak i copywriterzy. Błyskawicznie możemy też sprawdzić witryny, które są na topowych pozycjach, a jeśli podstawowe informacje nam nie wystarczą, to przejść do ich szczegółowej analizy. Dzięki Content Explorer można zaś sprawdzić popularność danych tematów – ruch i linkowanie z innych domen.

Ahrefs pozwala także na wykonanie podstawowego audytu strony oraz przejrzyste porównanie domen po najważniejszych parametrach. Swoją pozycję można zaś śledzić używając zakładki Rank Tracker.
Ahrefs w prezentacji pozycji wykorzystuje autorski parametr Domain Rating, podobnie jak narzędzie Moz wykorzystuje parametr Domain Authority, a Majestic – Trust Flow, a Google – Page Rank. Pokazuje on jednak nie pozycję witryny, ale „siłę” jej profilu linkowego.

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(4,67 / 5)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Hubert Wołoszyn

Content Manager
Urodzony i wychowany w poprzednim tysiącleciu, pamięta więc świat bez Internetu, za którym czasem wzdycha z nostalgią. Pracował w różnych branżach, od Analizy finansowej po Zakładanie zieleni. Od kilkunastu lat zajmuje się zabawą słowami, a od kilku współpracuje z Webrange. Wolny czas najchętniej spędza w ogrodzie, majsterkując, czytając książki lub oglądając seriale.

Podobne artykuły

Linkowanie wewnętrzne w SEO

Linkowanie wewnętrzne jest bardzo istotnym, choć zdarza się, że niedocenianym elementem strategii pozycjonowania. Linki wewnętrzne wpływają na pozycję fraz kluczowych – są bowiem jednym z czynników rankingowych Google.  Z artykułu dowiesz się czym, są linki wewnętrzne, gdzie możesz umieścić je na Swojej stronie internetowej i jak poprawnie wdrażać linkowanie wewnętrzne. Spis treści Linki wewnętrzne i […]

Czytaj więcej

Reklama może uratować Cię przed kryzysem

Spis treści Kryzys. To słowo słyszymy ciągle. Od kontrahentów, przyjaciół, znajomych. Jest już z nami. Naturalną reakcją na sytuacje kryzysowe, możliwość redukcji przychodów i utraty płynności jest chęć szukania oszczędności. Stąd też nie dziwi, że wiele firm decyduje się ciąć wydatki między innymi na budżety reklamowe. Jednak w naturze przedsiębiorców jest nie tylko rozpoznawanie zagrożeń, […]

Czytaj więcej

Marketing placówek weterynaryjnych

Spis treści Reklamowanie placówek weterynaryjnych to temat będący przedmiotem sporów i dyskusji. Podobnie jak prawnicy, tak i lekarze weterynarii należą do grupy zawodów zaufania publicznego, a „pieczę” nad nimi sprawują odpowiednie samorządy zawodowe, odpowiedzialne za ustalenie zasad wykonywania zawodu. W niniejszym artykule przedstawimy aktualny stan prawny dotyczący marketingu placówek weterynaryjnych oraz podpowiemy, jak w sposób, […]

Czytaj więcej