Co to jest Above The Fold - definicja

Above The Fold to strategiczne miejsce strony internetowej.

Above The Fold – jest to ta część strony internetowej, którą widzimy bezpośrednio po jej załadowaniu się. Poniżej niej znajduje się Below The Fold, czyli ta część, do której dostęp mamy po przewinięciu (scrollowaniu) strony.

Termin Above The Fold wywodzi się z prasy tradycyjnej, drukowanej. Wtedy to gazety miały duże formaty więc były sprzedawane złożone (ang. folded). Na stoiskach widoczna więc była tylko część górna, musiała więc zawierać najistotniejsze, najbardziej przyciągające informacje, by zachęcić potencjalnych czytelników do zakupu.
Obecnie ATF pełni analogiczną funkcję. Górna część strony, widoczna od razu i nie wymagająca przewijania, jest strategicznym miejscem z punktu widzenia przyciągnięcia uwagi odwiedzającego stronę.

Pole Above The Fold może zawierać różne informacje, w zależności od charakteru witryny. Zawsze jednak powinny to być te najbardziej kluczowe i wartościowe z punktu widzenia użytkownika.
W tym polu znaleźć mogą się więc:

  • logo i nazwa firmy,
  • główna część graficzna strony,
  • wezwanie CTA – Call To Action,
  • menu,
  • nagłówek H1,
  • breadcrumbs, czyli okruszki,
  • tytuł i początek (lead) artykułu.

Dlaczego Above The Fold jest ważne?

Właśnie to pole decyduje częstokroć o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik. Może pozwolić na przyciągniecie jego uwagi i zatrzymanie go na stronie, co przekłada się min. na współczynnik odrzuceń (bounce rate).

Czy ta definicja była dla Ciebie pomocna?
(Brak ocen)
Ocenianie…
Hubert Wołoszyn

Podobne artykuły

Content marketing w pigułce

Spis treści Content marketing to jedna z bardziej interesujących obecnie strategii promocji w internecie. Ma ona wiele plusów, jest przystępna i dość łatwo ją wdrażać. Dzięki temu wiele marek coraz chętniej korzysta z tego rozwiązania. Przyciąganie klientów poprzez publikowanie treści w internecie wymaga jednak odpowiedniego i przemyślanego podejścia. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze zagadnienia […]

Czytaj więcej

Audyty SEO — Przeprowadzane przez agencje i automatyczne. Sprawdź, czym są, ich porównanie i które warto wybrać

Spis treści Audyty SEO stron internetowych to bardzo korzystne i pomocne procesy. To dzięki nim wiemy wszystko o stanie naszej strony internetowej oraz możemy na podstawie tych informacji ją pozycjonować. Ogólnie istnieją jednak dwa typy audytu — agencyjne wykonywane przez specjalistów i audyty automatyczne — darmowe, które możemy wykonywać samodzielnie w sieci. Wiele osób nie […]

Czytaj więcej

Jak wspomagać pracę agencji SEO, która pozycjonuje Twoja stronę www?

Spis treści Zlecenie pozycjonowania naszej strony internetowej agencji SEO jest początkiem długiego procesu. Bardzo często jednak choć nie znamy się na kwestiach związanych z pozycjonowaniem, chcemy wspomóc działania agencji i pomóc jej promować naszą witrynę w Google. Czy jest to w ogóle możliwe? W wielu przypadkach zdecydowanie tak. Ogólnie istnieje też sporo możliwości, o których […]

Czytaj więcej