Klient: Sovrana to polska firma, lider bran偶y pralniczej.

Kompleksowa obs艂uga i dominacja wynik贸w wyszukiwania

Kilka s艂贸w o firmie

Sovrana to polska firma, dzia艂aj膮ca w bran偶y pralniczej. Uruchamia i wyposa偶a pralnie wodne, chemiczne i samoobs艂ugowe w ca艂ym kraju. Mo偶na bez przesady powiedzie膰, 偶e jest potentatem na naszym rynku i ma niekwestionowan膮 pozycj臋 lidera. A my przy艂o偶yli艣my do tego r臋k臋…

Menu

Stan pocz膮tkowy

Klient, jak to bywa w tej bran偶y, przeszed艂 do nas z innej Agencji. Powody by艂y r贸偶ne, ale najog贸lniej m贸wi膮c, chcia艂, by by艂o lepiej. Czemu wybra艂 w艂a艣nie nas? Ot贸偶 ju偶 wcze艣niej wsp贸艂pracowali艣my, chocia偶 nie bezpo艣rednio w zakresie us艂ug zwi膮zanych z marketingiem internetowym, lecz w zakresie projektu i wykonania strony internetowe. Najwyra藕niej jednak pokazali艣my si臋 z dobrej strony.

Web Development

Jak wspominali艣my, historia naszej wsp贸艂pracy zacz臋艂a si臋 od dzia艂u webdev. Przygotowali艣my stron臋 sovrana.pl i sprawowali艣my nad ni膮 bie偶膮c膮 opiek臋. Gdy wi臋c firma zdecydowa艂a si臋 na zmian臋 贸wczesnej Agencji na inn膮 (w domy艣le: skuteczniejsz膮), to dostali艣my szans臋 na rozszerzenie wsp贸艂pracy. I skorzystali艣my z niej w dobrym stylu.

Cele postawione przed nami

Pomys艂y

Zwi臋kszenie wiarygodno艣ci strony

52

Zwi臋kszenie liczby lead贸w

57

Zwi臋kszenie widoczno艣ci na frazy kluczowe

PPC

Dzia艂ania w Google Ads rozpocz臋li艣my w po艂owie roku 2020. Klient korzysta艂 wcze艣niej z us艂ug firmy zewn臋trznej do obs艂ugi kampanii reklamowych. Nie mo偶na jednak powiedzie膰, by ta obs艂uga by艂a w pe艂ni zgodna ze sztuk膮. Dzia艂ania rozpocz臋li艣my wi臋c praktycznie od zera, poniewa偶 konieczne by艂o stworzenie i zaplanowanie od podstaw strategii prowadzenia kampanii reklamowych. Ustalili艣my z Klientem cele g艂贸wne kampanii, wdro偶yli艣my je, pod艂膮czyli艣my do Analityki.

Po tych dzia艂aniach, do艣膰 oczywistych, ale wcze艣niej nieobecnych, przysz艂a kolej na skalowanie bud偶etu i z miesi膮ca na miesi膮c wyniki zacz臋艂y robi膰 si臋 coraz lepsze. Oczywi艣cie nie same z siebie 鈥 pracowali艣my nad nimi ca艂y czas, optymalizuj膮c stawki i dopracowuj膮c kampanie i koszyki fraz.

Z uwagi na charakter dzia艂alno艣ci Klienta g艂贸wnym celem reklamowym jest przej艣cie na podstrony oferty i kontaktu. Kampanie PPC nastawione s膮 na po艂膮czenia telefoniczne z Dzia艂em Handlowym 鈥 oferta firmy jest na tyle rozbudowana i specjalistyczna, 偶e najlepszym rozwi膮zaniem sprzeda偶owym jest kontakt z wysoko kwalifikowanymi pracownikami.

Jak te dzia艂ania przek艂ada艂y si臋 na liczby, najlepiej powiedz膮 wykresy.

Poni偶szy pokazuje historyczne zmiany w reklamach p艂atnych, od 01/01/2020 po 30/04/2022.

Strza艂k膮 oznaczono 10/07/2020, czyli dzie艅 wej艣cia w 偶ycie umowy z Klientem.

Dok艂adne dane liczbowe pozostaj膮 tajemnic膮 Klienta,聽 prezentujemy jednak ich zmiany w badanym okresie. Dat臋 pocz膮tkow膮 przyj臋to jako 01/01/2020, poniewa偶 we wcze艣niejszych okresach by艂y one zbyt ma艂o skuteczne, by stanowi膰 wiarygodny punkt odniesienia.

Wzrost 01/2021 do 01/2020 o:

Wzrost 01/2022 do 01/2021 o:

Klikni臋cia

117%

52%

Sesje

101%

44%

Jednocze艣nie konwersja wzros艂a z 1,72% w styczniu 2020 do 9,59% w kwietniu 2022.

Jak wida膰 uda艂o si臋 wypracowa膰 bardzo 艂adny wzrost wska藕nik贸w, a stan rok do roku przedstawia艂 si臋 nast臋puj膮co:

Mamy tu wi臋c wzrost liczby u偶ytkownik贸w o 77%, a wzrost liczby konwersji o 117%.

Wypada te偶 zaznaczy膰, 偶e w roku 2020 konkurencja na frazy w Google Ads by艂a niemal dok艂adnie 2 razy mniejsza. Mimo to, przy rozs膮dnych bud偶etach, uda艂o si臋 nam wypracowa膰 oko艂o 50% wy艣wietle艅 na najwy偶szej pozycji.

W tym momencie czytelnikowi na pewno na usta ci艣nie si臋 pytanie o bud偶et. Odpowiadamy wi臋c z u艣miechem zadowolenia, 偶e pracowali艣my na tych samych bud偶etach, co nasi poprzednicy. Mo偶na? Mo偶na!

Ale to nie wszystko, bo dos艂ownie tydzie艅 po rozpocz臋ciu dzia艂a艅 PPC weszli艣my te偶 do:

SEO

Tu nasza strategia by艂a prosta i definiowa艂a si臋 w jednym s艂owie 鈥 dominacja.

Dok艂adniej rzecz bior膮c, chcieli艣my sprawi膰, by strona Klienta by艂a widoczna na jak najwi臋ksz膮 liczb臋 fraz i z mo偶liwie najwi臋ksz膮 ilo艣ci膮 stron, na kt贸rych zawarte s膮 informacje o Kliencie. Nawet tych, kt贸re mia艂y niedu偶e wolumeny 鈥 zagregowane robi艂y ju偶 swoje. Oczywi艣cie do gry wprowadzili艣my tak偶e inn膮, sprzeda偶ow膮, stron臋 klienta oraz sie膰 stron satelitarnych, o tematyce w艂a艣ciwej dla bran偶y. Czym s膮 witryny 鈥 satelity? Te strony, zwane te偶 zapleczami, cz臋sto dostarczaj膮 dodatkowych informacji na tematy poruszane na stronie matce. Rozszerzaj膮 tematyk臋, odpowiadaj膮 na pytania, a przy tym linkuj膮 do w艂a艣ciwej strony, kt贸r膮 chcemy pozycjonowa膰. W tym przypadku zaplecza s膮 na tyle warto艣ciowe, 偶e one r贸wnie偶 s膮 widoczne na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania.

Kluczowym elementem pozycjonowania jest link building, czyli pozyskiwanie wysokiej jako艣ci link贸w prowadz膮cych do strony Klienta oraz do stron zapleczowych. Wykorzystywali艣my w tym celu mi臋dzy innymi ma艂e i du偶e serwisy informacyjne i bran偶owe. Co wa偶ne, wszystkie teksty by艂y przygotowywane w Agencji przez copywritera znaj膮cego specyfik臋 i terminologi臋 bran偶y. W ten spos贸b powstawa艂y tre艣ci na tyle warto艣ciowe, 偶e wykroczy艂y poza rol臋 zwykle okre艣lan膮 jedynie jako pozyskanie linka przychodz膮cego 鈥 one r贸wnie偶 s膮 widoczne na wysokich pozycjach. Dla wi臋kszego zr贸偶nicowania profilu linkowego i nadania mu wi臋kszej naturalno艣ci u偶yli艣my te偶 delikatnego buzz marketingu.

Doprowadzili艣my do sytuacji, gdzie na kluczowe w tej bran偶y frazy w TOP 10 nasz Klient zajmuje 6-8 pozycji.

Bezpo艣rednio jako strona w艂a艣ciwa czy聽 satelitarna lub po艣rednio, jako wpis na innym portalu, traktuj膮cy o Kliencie. Do tego dorzucamy reklam臋 PPC i po prostu jeste艣my wsz臋dzie:

Now that鈥檚 what we call domination.

Sp贸jrzmy jeszcze, co liczby m贸wi膮 o tej widoczno艣ci:

Przyrost fraz jest wi臋c bardzo wyra藕nie widoczny, zar贸wno je艣li chodzi o pozycje 1-3, jak i o pierwsz膮 stron臋, czyli obecno艣膰 w top 10. R贸wnie偶 wolumen fraz na TOP 50 ur贸s艂 bardzo 艂adnie, co podsumowuje tabela:

Frazy kluczowe w:

Stycze艅 2020

Lipiec 2020- pocz膮tek wsp贸艂pracy

Lipiec 2021 – min膮艂 rok

Kwiecie艅 2022

Wzrost 07/2021 do 07/2020 o:

Wzrost 04/2022 do 07/2020 o:

TOP 3

38

35

59

83

69%

137%

TOP 10

106

92

156

201

70%

118%

TOP 50

468

442

676

745

53%

69%

Powstaje pytanie 鈥 a co na to konkurencja? Ale jaka konkurencja?

Czy to wszystko, czym chcemy si臋 pochwali膰? O nie.

Social Media

Kolejna marka naszego Klienta, to sie膰 pralni samoobs艂ugowych Speed Queen. S膮 stosunkow膮 nowo艣ci膮 na polskim rynku, ale prognozy m贸wi膮, 偶e jest to bran偶a przysz艂o艣ciowa. W marcu 2021 do艂o偶yli艣my wi臋c kolejny klocek do wsp贸艂pracy, a mianowicie prowadzenie profili na SM, w艂a艣nie pod mark臋 Speed Queen. Na razie to dopiero pocz膮tki, ale s膮 one perspektywiczne.

To zreszt膮 nie koniec naszej wsp贸艂pracy z t膮 bran偶膮. Prowadzimy te偶 dzia艂ania SEO/PPC dla firmy Kannegiesser, producenta maszyn pralniczych, kt贸rej wy艂膮cznym przedstawicielem na Polsk臋 jest Sovrana.

Referencje Sovrana

Opinia klienta

Agencja Webrange wsp贸艂pracuje z nami od 2015 roku.

W tym czasie zrealizowa艂a dla nas szereg prac pozwalaj膮cych zwi臋kszy膰 rozpoznawalno艣膰 marki oraz widoczno艣膰 naszych produkt贸w i us艂ug w wyszukiwarkach.

W zakres obs艂ugi 艣wiadczonej na nasz膮 rzecz przez Webrange wchodz膮 mi臋dzy innymi:

  • dzia艂ania z zakresu projektowania i obs艂ugi stron internetowych,
  • marketing internetowy 鈥 pozycjonowanie,
  • obs艂uga p艂atnych kampanii reklamowych w Google,
  • prowadzenia dzia艂a艅 w Social Media.

Z uwagi na terminowo艣膰 i jako艣膰 艣wiadczonych us艂ug mo偶emy poleci膰 wsp贸艂prac臋 z Agencj膮 Webrange.

Marcin Szastak,

Prezes Zarz膮du Sovrana

Komentarz specjalisty

Tomasz Wieczorek, Pozycjoner, CEO Agencji

Gdyby艣my chcieli jednym s艂owem stre艣ci膰 to, co w ramach digital marketingu robimy dla Sovrana, to naj艂atwiej by艂oby powiedzie膰 鈥 wszystko.

Odpowiadamy ca艂o艣ciowo za prace web dev, wizyt贸wki GMF, kampanie Google Ads, kampanie Facebook Ads, kampanie LinkedIn Ads. Prowadzimy te偶聽 obs艂ug臋 Social Media Klienta 鈥 Facebook, Instagram, LinkedIn.. Oraz oczywi艣cie za szeroko rozumiane pozycjonowanie, w tym tre艣ci na strony i zaplecza Klienta, przygotowanie i publikacj臋 artyku艂贸w sponsorowanych, buzz, strategi臋 marketingu internetowego.

I to nasze 鈥渨szystko鈥 ma bardzo dobre prze艂o偶enie na wyniki finansowe Klienta, widoczno艣膰 w wynikach wyszukiwania, znajomo艣膰 marek w bran偶y. To modelowy przyk艂ad, jak mo偶e rozwin膮膰 si臋 wsp贸艂praca, kiedy Klient nam zaufa i pozwoli obs艂ugiwa膰 si臋 we wszystkich aspektach Digital Marketingu.

鈥 Tomasz Wieczorek, CEO Webrange

Napisz
Nie lubisz pisa膰?
Dzwo艅!
Tomasz Krawczyk
Sales Manager

+48 690 200 290
poniedzia艂ek - sobota w godz. 9-18
tomasz.krawczyk@webrange.pl

Odpowiadamy w ci膮gu 24 godzin
Jaki rodzaj us艂ugi Ci臋 interesuje?
Dbamy o bezpiecze艅stwo Twoich danych. Wype艂niaj膮c formularz akceptujesz Polityk臋 Prywatno艣ci, kt贸ra wyja艣nia w jaki spos贸b zbieramy i przetwarzamy Twoje dane osobowe.