Klient: Speed Queen

Branża pralnicza. Połączenie Lead generation i kampanii wizerunkowych. Marketing z wykorzystaniem różnych kanałów.

Wprowadzenie

Współpracę z marką Speed Queen podjęliśmy w marcu 2021, przejmując działania, które wcześniej były prowadzone in-house. Rozpoczęliśmy ją rzecz jasna od analizy kanałów w social mediach, stworzenia strategii komunikacji oraz identyfikacji wizualnej w mediach społecznościowych. 

Jako że marka Speed Queen jest liderem w branży pralni samoobsługowych na świecie, to  wybraliśmy komunikację opartą na eksperckich i profesjonalnych treściach kierowanych do nowych partnerów. 

Opracowaliśmy też strategię spójnej identyfikacji.

Menu

Kilka słów
o firmie

Speed Queen

Marka Speed Queen ma już około 100 lat, chociaż jest stosunkowo nowa na polskim rynku, zadebiutowała bowiem w roku 2016. Specjalizuje się w pralniach samoobsługowych, co też nie jest rozwiązaniem powszechnym w naszym kraju, ale ma widoczny trend wzrostowy.

Co ważne, sama firma nie prowadzi pralni, a otwiera je na zasadzie licencji. Przełożyło się to na komunikację — z założenia jest ona skierowana do podmiotów i osób chcących inwestować w branży pralniczej.

Wyznaczono nam więc zadanie z jednej strony pozyskania leadów, które mogły doprowadzić do podpisania umowy licencyjnej, a z drugiej budowanie wizerunku firmy — zachęcającego do inwestowania i podtrzymującego przekonanie, że była to dobra decyzja.

Cele
postawione
przed nami

1
Komunikacja

Komunikacja
w Social Mediach

2
Generowanie leadów

Budowanie
wizerunku B2B, B2C

3
Wizerunek

Pozyskiwanie
leadów

Koncepcja komunikacji w
mediach społecznościowych

Na początku trzeba było zacząć od identyfikacji problemu i analizy stanu bieżącego. Klient miał bardzo dobrą koncepcję biznesową. Wiedział, co chce sprzedać, komu i jaki kanał do tego wykorzystać. To, czego brakowało, to sposób, w jaki produkt miał być zaprezentowany, co stanowiło jedną z kluczowych składowych, wpływających na powodzenie biznesu. Powierzenie strategii komunikacji w ręce Range miało ten problem rozwiązać. 

Komunikacja, w zależności od kanału, miała być skierowana do różnych odbiorców. 

Po pierwsze musieliśmy dotrzeć do potencjalnych klientów firmy. W tym celu wykorzystaliśmy Facebook, bo jest najpopularniejszym i  najbardziej rozpoznawalnym serwisem społecznościowym, na którym obecne są zarówno firmy, jak i osoby prywatne. My swoją komunikację kierujemy do potencjalnych inwestorów, czyli do sektora B2B.

Tak więc duży nacisk w tworzeniu komunikacji na Facebooku poświęciliśmy celom wizerunkowym marki:

  • Zwrócenie uwagi partnerów na unikatowość, nowoczesność pralni Speed Queen.
  • Przedstawienie pralni Speed Queen jako wychodzących naprzeciw nowym trendom (ochrona środowiska, szybkie tempo życia, zwrócenie uwagi na wrażliwość i warunki sanitarne zwłaszcza w obecnym czasie).
  • Utrzymanie profilu marki premium, marki eksperckiej o najwyższych standardach technologicznych.
  • Wyróżnienie designu pralni idącej z funkcjonalnością.
  • Reklamowanie firmy z podkreśleniem jej wieloletniego doświadczenia.

Po drugie naszym celem było także podtrzymanie wizerunku firmy, a przez to umocnienie pozycji zarówno jej (jako licencjodawcy), jak i samych partnerów (licencjobiorców) w świadomości społecznej. Ten przekaz miał opierać się już na relacjach B2C i uznaliśmy, że lepiej do tego sprawdzi się Instagram. Potrzeba zwracania się do klientów końcowych, a nie bezpośrednich, wynika stąd, że dzięki temu zwiększamy świadomość istnienia marki i jej pozytywny odbiór. To z kolei może przełożyć się na większą chęć skorzystania z usług pralni samoobsługowych tej właśnie marki. Utwierdzi obecnych partnerów w przekonaniu o słuszności decyzji o współpracy, a potencjalnym pokaże, że firma na każdym etapie buduje więź i relacje.

Na podstawie dostarczonych materiałów, prezentacji oraz koncepcji Klienta zastosowaliśmy wyróżniające hasła reklamowe. Wszystko po to, aby jeszcze mocniej podkreślić pozycję na rynku światowym lidera branży pralni samoobsługowych.

Hasła zastosowane do komunikacji
w Social Media

  • Zostań partnerem światowego lidera prania samoobsługowego!
  • Szybszy start z rozwiązaniem pod klucz!
  • Inwestycja w przyszłość!
  • Kluczem do sukcesu pralni samoobsługowych Speed Queen jest wiedza!

Jak widać, wszystkie koncentrują się na przekazie, mającym przekonać przyszłego inwestora, że jego decyzja biznesowa jest poprawna. Podkreślanie takich cech, jak wieloletnie doświadczenie, profesjonalizm, skuteczność modelu biznesowego wzmacnia zaufanie, a co za tym idzie, otwiera drogę do podpisania umowy z Klientem. Co ważne — dla wszystkich stron umowy — przywoływane zalety są jak najbardziej rzeczywiste i weryfikowalne. Nie dajemy popuścić się wodzom fantazji i stawiamy na konkrety.

Komunikacja wizualna
i strategia marki

Na poniższych obrazach widać, jak w praktyce wygląda budowanie identyfikacji wizualnej i kreowanie spójnego brandu marki Speed Queen. Widoczna na grafikach powtarzalność formy, jest celowym zabiegiem. Na każdym etapie komunikacji prezentujemy markę firmy, by mocno zakotwiczyć ją w świadomości potencjalnych odbiorców. Jako że pracujemy z branżą pralniczą, to użycie elementów koła w komunikacji nasunęło się nam od razu i dało bardzo ciekawy efekt wizualny. Wzmocniło też spójność identyfikacji graficznej marki.

Za “branżowym” kształtem idzie też odpowiednio dobrana kolorystyka. Barwy są stonowane, mają kojarzyć się z profesjonalizmem, doświadczeniem i podkreślać przez to atrakcyjność niemałej przecież inwestycji. Uznaliśmy, że to nie miejsce na kolorystyczne „szaleństwa”, a clou przekazu ma być stabilność i pewność zaangażowania środków odbiorców we współpracę z Klientem.

Efekt zmiany strategii komunikacji in-house na obsługę przez agencję:

Tak było, zanim wzięliśmy sprawy w nasze ręce:

A tak jest teraz:

Na fanpage (Facebooku) marki Speed Queen skupiliśmy się na budowaniu wizerunku eksperta branży, idącego za współczesnymi trendami oraz zapoznaniu z produktami i ofertą kierowaną do nowych partnerów.

Przykłady:

a.Wyjście naprzeciw trendom konsumenckim (ochrona środowiska, szybkie tempo życia)

b. Wyróżnienie designu pralni idącej z funkcjonalnością

c. Zwrócenie uwagi partnerów na unikatowość, nowoczesność pralni Speed Queen

Wyniki zmiany sposobu
komunikacji w SM

To, co wykonaliśmy, to zmiana wizualnej strony komunikacji, w połączeniu ze wzmocnieniem przekazu, nakierowanego na wzbudzenie/wzmocnienie w odbiorcach poczucia atrakcyjności inwestycji. Zanotowaliśmy oczywiście zwiększenie liczby obserwujących czy większe zasięgi postów.

Widać nawet nie tyle, że wyraźny progres, ile potężny skok — obsługę Klienta zaczęliśmy we wrześniu 2021 i 2 miesiące później mieliśmy już 50% przyrostu polubień, a po pół roku wzrost dwukrotny.

Nie jest to jednak typ strony, w której liczbę obserwujących możemy liczyć w tysiącach, a i o zaangażowanie raczej trudno. Tu celem ma być sprzedaż jednego, konkretnego produktu — stabilnej inwestycji. Pewni sensowności projektu odbiorcy nie „bawią się” w lajki — oni po prostu wchodzą w ten biznes.  Jakość naszej pracy, jej przełożenie na budowanie i podtrzymanie wizerunku oraz „czystą” sprzedaż jest pozytywnie oceniana przez Klienta, a powierzenie obsługi Social Media w ręce Agencji zwraca się z nawiązką.

Pozyskiwanie zapytań
— lead generation

Decyzja o „wejściu” w jakiś biznes rzadko kiedy jest impulsywna. Zazwyczaj poprzedza ją solidne rozeznanie rynku, poszukiwanie informacji o potencjalnym kontrahencie, szacowanie ryzyka, sporządzenie biznesplanu, analizy opłacalności… Większość tego procesu rozgrywa się poza agencją marketingową. Do nas należy przygotowanie wstępnych zrębów pod współpracę, czyli pozostanie leadów marketingowych. Tym terminem określa się osoby/firmy, które wstępnie zainteresowane są ofertą i zostawiają kontakt np. przez formularz. 

Odpowiednia, jakościowa komunikacja w Social Mediach na pewno może zwiększyć chęć do pozostawienia kontaktu, bo podnosi wiarygodność marki. Trzeba jednak jeszcze jakoś dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych prowadzeniem takiej działalności.

Sprawa była o tyle łatwa, że nie kierowaliśmy komunikatu do osób, które szukają po prostu pomysłu na biznes czy zainwestowania określonej sumy. Przebicie się na takie frazy wymagałoby znacznych środków i długiego czasu. Tak więc, na podstawie ustaleń z klientem, naszym targetem były osoby potencjalnie zainteresowanie konkretnym przedsięwzięciem, czyli otwarciem pralni samoobsługowej. 

Do pozyskiwania leadów wykorzystaliśmy więc bardzo klasyczny arsenał środków:

  • kampanie PPC Google Ads,
  • kampanie PPC Facebook Ads,
  • kampanie PPC LinkedIn Ads,
  • pozycjonowanie.

Z jednej strony więc odpowiednio stargetowane kampanie płatne, a z drugiej pozycjonowanie na frazy związane z pralniami samoobsługowymi. By było skuteczne, strona https://zainwestujwspeedqueen.pl/ została zoptymalizowana i wzbogacona treścią nasyconą słowami kluczowymi. Pozyskaliśmy do niej linki ze zróżnicowanych witryn, w tym poświęconych zagadnieniom biznesowym. Efekt — niskim kosztem i w szybkim czasie weszliśmy do TOP 5 na najbardziej interesujące nas frazy. To wynik w zupełności satysfakcjonujący. Dlaczego? Bo potencjalny inwestor zawsze będzie oceniał i rozważał współpracę z różnymi firmami — decyzja jest zbyt ważna (i kosztowna) by kierował się tylko i wyłącznie różnicą 1 czy 2 pozycji w wyszukiwarce. 

Odwiedzający stronę, niezależnie od tego, jaki kanał ich do niej skierował, pozostawiali dane kontaktowe i trafiali pod opiekę handlowców klienta, dzięki czemu mogli rozpocząć drogę po kolejnych etapach lejka sprzedażowego.

To, co wykonaliśmy, to zmiana wizualnej strony komunikacji, w połączeniu ze wzmocnieniem przekazu, nakierowanego na wzbudzenie/wzmocnienie w odbiorcach poczucia atrakcyjności inwestycji. Zanotowaliśmy oczywiście zwiększenie liczby obserwujących czy większe zasięgi postów.

Komentarz specjalisty

To ciekawy projekt, bo ciekawy jest też produkt. Uznaliśmy, że komunikacja B2B nie powinna bazować na emocjach, a być nakierowana na konkrety. Oczywiście jesteśmy świadomi, że przy tych założeniach nie możemy liczyć na wielkie zasięgi i rzesze fanów.

Jednak nie to jest naszym celem. Celem jest lead, nawiązanie, podtrzymanie i finalizacja kontaktu oraz upewnienie inwestora, że podejmuje słuszną decyzję.

Wizerunek eksperta i rzetelna, a przy tym naprawdę atrakcyjna wizualnie komunikacja, jak na razie sprawdza się bardzo dobrze.

Martyna Wawrzeńczyk

Social Media Specialist

Napisz
Nie lubisz pisać?
Dzwoń!
Tomasz Krawczyk

Sales Manager
tomasz.krawczyk@range.pl
poniedziałek — piątek w godz. 9 — 17

Napisz
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.
ikonka

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Wypełniając formularz akceptujesz Politykę Prywatności, która wyjaśnia w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy Twoje dane osobowe.