Klient: Sovrana

Kompleksowa obsługa i dominacja wyników wyszukiwania

Kilka słów o firmie

Sovrana to polska firma, działająca w branży pralniczej. Uruchamia i wyposaża pralnie wodne, chemiczne i samoobsługowe w całym kraju. Można bez przesady powiedzieć, że jest potentatem na naszym rynku i ma niekwestionowaną pozycję lidera. A my przyłożyliśmy do tego rękę…

Menu

Stan początkowy

Klient, jak to bywa w tej branży, przeszedł do nas z innej Agencji. Powody były różne, ale najogólniej mówiąc, chciał, by było lepiej. Czemu wybrał właśnie nas? Otóż już wcześniej współpracowaliśmy, chociaż nie bezpośrednio w zakresie usług związanych z marketingiem internetowym, lecz w zakresie projektu i wykonania strony internetowe. Najwyraźniej jednak pokazaliśmy się z dobrej strony.

Web Development

Jak wspominaliśmy, historia naszej współpracy zaczęła się od działu webdev. Przygotowaliśmy stronę sovrana.pl i sprawowaliśmy nad nią bieżącą opiekę. Gdy więc firma zdecydowała się na zmianę ówczesnej Agencji na inną (w domyśle: skuteczniejszą), to dostaliśmy szansę na rozszerzenie współpracy. I skorzystaliśmy z niej w dobrym stylu.

Cele postawione przed nami

1
web-design

Zwiększenie
wiarygodności strony

2
52

Zwiększenie
liczby leadów

3
57

Zwiększenie widoczności
na frazy kluczowe

PPC

Działania w Google Ads rozpoczęliśmy w połowie roku 2020. Klient korzystał wcześniej z usług firmy zewnętrznej do obsługi kampanii reklamowych. Nie można jednak powiedzieć, by ta obsługa była w pełni zgodna ze sztuką. Działania rozpoczęliśmy więc praktycznie od zera, ponieważ konieczne było stworzenie i zaplanowanie od podstaw strategii prowadzenia kampanii reklamowych. Ustaliliśmy z Klientem cele główne kampanii, wdrożyliśmy je, podłączyliśmy do Analityki.

Po tych działaniach, dość oczywistych, ale wcześniej nieobecnych, przyszła kolej na skalowanie budżetu i z miesiąca na miesiąc wyniki zaczęły robić się coraz lepsze. Oczywiście nie same z siebie – pracowaliśmy nad nimi cały czas, optymalizując stawki i dopracowując kampanie i koszyki fraz.

Z uwagi na charakter działalności Klienta głównym celem reklamowym jest przejście na podstrony oferty i kontaktu. Kampanie PPC nastawione są na połączenia telefoniczne z Działem Handlowym – oferta firmy jest na tyle rozbudowana i specjalistyczna, że najlepszym rozwiązaniem sprzedażowym jest kontakt z wysoko kwalifikowanymi pracownikami.

Jak te działania przekładały się na liczby, najlepiej powiedzą wykresy.

Poniższy pokazuje historyczne zmiany w reklamach płatnych, od 01/01/2020 po 30/04/2022.

Strzałką oznaczono 10/07/2020, czyli dzień wejścia w życie umowy z Klientem.

Dokładne dane liczbowe pozostają tajemnicą Klienta,  prezentujemy jednak ich zmiany w badanym okresie. Datę początkową przyjęto jako 01/01/2020, ponieważ we wcześniejszych okresach były one zbyt mało skuteczne, by stanowić wiarygodny punkt odniesienia.

 

Wzrost 01/2021 do 01/2020 o:

Wzrost 01/2022 do 01/2021 o:

Kliknięcia

117%

52%

Sesje

101%

44%

Jednocześnie konwersja wzrosła z 1,72% w styczniu 2020 do 9,59% w kwietniu 2022.

Jak widać udało się wypracować bardzo ładny wzrost wskaźników, a stan rok do roku przedstawiał się następująco:

Mamy tu więc wzrost liczby użytkowników o 77%, a wzrost liczby konwersji o 117%.

Wypada też zaznaczyć, że w roku 2020 konkurencja na frazy w Google Ads była niemal dokładnie 2 razy mniejsza. Mimo to, przy rozsądnych budżetach, udało się nam wypracować około 50% wyświetleń na najwyższej pozycji.

W tym momencie czytelnikowi na pewno na usta ciśnie się pytanie o budżet. Odpowiadamy więc z uśmiechem zadowolenia, że pracowaliśmy na tych samych budżetach, co nasi poprzednicy. Można? Można!

Ale to nie wszystko, bo dosłownie tydzień po rozpoczęciu działań PPC weszliśmy też do:

SEO

Tu nasza strategia była prosta i definiowała się w jednym słowie — dominacja.

Dokładniej rzecz biorąc, chcieliśmy sprawić, by strona Klienta była widoczna na jak największą liczbę fraz i z możliwie największą ilością stron, na których zawarte są informacje o Kliencie. Nawet tych, które miały nieduże wolumeny — zagregowane robiły już swoje. Oczywiście do gry wprowadziliśmy także inną, sprzedażową, stronę klienta oraz sieć stron satelitarnych, o tematyce właściwej dla branży. Czym są witryny — satelity? Te strony, zwane też zapleczami, często dostarczają dodatkowych informacji na tematy poruszane na stronie matce. Rozszerzają tematykę, odpowiadają na pytania, a przy tym linkują do właściwej strony, którą chcemy pozycjonować. W tym przypadku zaplecza są na tyle wartościowe, że one również są widoczne na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania.

Kluczowym elementem pozycjonowania jest link building, czyli pozyskiwanie wysokiej jakości linków prowadzących do strony Klienta oraz do stron zapleczowych. Wykorzystywaliśmy w tym celu między innymi małe i duże serwisy informacyjne i branżowe. Co ważne, wszystkie teksty były przygotowywane w Agencji przez copywritera znającego specyfikę i terminologię branży. W ten sposób powstawały treści na tyle wartościowe, że wykroczyły poza rolę zwykle określaną jedynie jako pozyskanie linka przychodzącego — one również są widoczne na wysokich pozycjach. Dla większego zróżnicowania profilu linkowego i nadania mu większej naturalności użyliśmy też delikatnego buzz marketingu.

Doprowadziliśmy do sytuacji, gdzie na kluczowe w tej branży frazy w TOP 10 nasz Klient zajmuje 6-8 pozycji.

Bezpośrednio jako strona właściwa czy  satelitarna lub pośrednio, jako wpis na innym portalu, traktujący o Kliencie. Do tego dorzucamy reklamę PPC i po prostu jesteśmy wszędzie:

Now that’s what we call domination.

Spójrzmy jeszcze, co liczby mówią o tej widoczności:

Przyrost fraz jest więc bardzo wyraźnie widoczny, zarówno jeśli chodzi o pozycje 1-3, jak i o pierwszą stronę, czyli obecność w top 10. Również wolumen fraz na TOP 50 urósł bardzo ładnie, co podsumowuje tabela:

Frazy kluczowe w:

Styczeń 2020

Lipiec 2020- początek współpracy

Lipiec 2021 – minął rok

Kwiecień 2022

Wzrost 07/2021 do 07/2020 o:

Wzrost 04/2022 do 07/2020 o:

TOP 3

38

35

59

83

69%

137%

TOP 10

106

92

156

201

70%

118%

TOP 50

468

442

676

745

53%

69%

Powstaje pytanie — a co na to konkurencja? Ale jaka konkurencja?

Czy to wszystko, czym chcemy się pochwalić? O nie.

Social Media

Kolejna marka naszego Klienta, to sieć pralni samoobsługowych Speed Queen. Są stosunkową nowością na polskim rynku, ale prognozy mówią, że jest to branża przyszłościowa. W marcu 2021 dołożyliśmy więc kolejny klocek do współpracy, a mianowicie prowadzenie profili na SM, właśnie pod markę Speed Queen. Na razie to dopiero początki, ale są one perspektywiczne.

To zresztą nie koniec naszej współpracy z tą branżą. Prowadzimy też działania SEO/PPC dla firmy Kannegiesser, producenta maszyn pralniczych, której wyłącznym przedstawicielem na Polskę jest Sovrana.

Referencje Sovrana

Opinia klienta

Agencja Range współpracuje z nami od 2015 roku.

W tym czasie zrealizowała dla nas szereg prac pozwalających zwiększyć rozpoznawalność marki oraz widoczność naszych produktów i usług w wyszukiwarkach.

W zakres obsługi świadczonej na naszą rzecz przez Range wchodzą między innymi:

  • działania z zakresu projektowania i obsługi stron internetowych,
  • marketing internetowy — pozycjonowanie,
  • obsługa płatnych kampanii reklamowych w Google,
  • prowadzenia działań w Social Media.

Z uwagi na terminowość i jakość świadczonych usług możemy polecić współpracę z Agencją Range.

— Marcin Szastak
Prezes Zarządu Sovrana

Komentarz specjalisty

Gdybyśmy chcieli jednym słowem streścić to, co w ramach digital marketingu robimy dla Sovrana, to najłatwiej byłoby powiedzieć — wszystko.

Odpowiadamy całościowo za prace web dev, wizytówki GMF, kampanie Google Ads, kampanie Facebook Ads, kampanie LinkedIn Ads. Prowadzimy też  obsługę Social Media Klienta — Facebook, Instagram, LinkedIn.. Oraz oczywiście za szeroko rozumiane pozycjonowanie, w tym treści na strony i zaplecza Klienta, przygotowanie i publikację artykułów sponsorowanych, buzz, strategię marketingu internetowego.

I to nasze “wszystko” ma bardzo dobre przełożenie na wyniki finansowe Klienta, widoczność w wynikach wyszukiwania, znajomość marek w branży. To modelowy przykład, jak może rozwinąć się współpraca, kiedy Klient nam zaufa i pozwoli obsługiwać się we wszystkich aspektach Digital Marketingu.

Tomasz Wieczorek

Tomasz Wieczorek

CEO Range

Napisz
Nie lubisz pisać?
Dzwoń!
Tomasz Krawczyk

Sales Manager
tomasz.krawczyk@range.pl
poniedziałek — piątek w godz. 9 — 17

Napisz
Odpowiadamy w ciągu 24 godzin.
ikonka

Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Wypełniając formularz akceptujesz Politykę Prywatności, która wyjaśnia w jaki sposób zbieramy i przetwarzamy Twoje dane osobowe.