Ważne są tylko 3 strony…

Badania firmy zajmującej się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych – iProspect ujawniły znaczny wzrost ważności obecności witryny internetowej na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach.

Informacje także pokazały że więcej Użytkowników wyszukiwarek internetowych wiąże wysoką pozycje
w wyszukiwarce z byciem liderem w danej branży.

Najnowsze badania przeprowadzone przez Jupiter Research, a sponsorowane przez iProspect

Studium nad zachowaniem użytkowników wyszukiwarek internetowych ujawniły że:

62% użytkowników klika na wyniki wyszukiwania które pojawiają się na pierwszej stronie wyników,
90% użytkowników klika na pierwsze 3 pojawiające się strony internetowe.

Te statystyki wynosiły w 2002 roku odpowiednio 48% i 81%.

Odkrycia tego badania są znaczące ze względu zarówno na fakt iż pokazują zachowania użytkowników wyszukiwarek internetowych na dzień dzisiejszy, ale także ponieważ pokazują trend który objawił się przez ostatnie cztery lata. Marketingowy zajmujący się promocją w wyszukiwarkach internetowych powinni wziąć te wyniki pod uwagę podczas promocji swoich produktów.

Badanie ujawniło również następujące fakty:

  • 36% internautów wierzy, że firmy które pojawiają się na szczycie listy wyszukiwania są liderami w swojej branży. W 2002 roku wynik ten wynosił 33%
  • 41% internautów którzy kontynuują poszukiwania gdy nie znaleĄli tego czego szukają na pierwszej stronie, zmienia wyszukiwarkę lub wyraz szukany. W 2002 roku ten wskaźnik wynosił 28%
  • Dodatkowo 88% internautów którzy kontynuują wyszukiwanie, gdy nie znajdują tego czego szukają na pierwszych trzech stronach zmienia wyszukiwarkę lub słowo szukane. W 2002 roku ten wskaźnik wynosił 78%.
  • 82% internautów gdy nie znaleźli tego czego szukali, wyszukują jeszcze raz, dodając więcej słów kluczowych. W 2002 roku wskaźnik ten wynosił 68%.

Wszystkie kluczowe odkrycia analizy firmy iProspect wskazują na ważność bycia znalezionym na pierwszych trzech stronach wyników wyszukiwania. 87% komercyjnych kliknięć dokonywanych jest na naturalne (nie sponsorowane) wyniki wyszukiwania. Z 62% użytkowników klikających na wyniki pierwszej strony i 90% na wyniki pierwszych trzech stron – informacja dla marketingowców powinna być jasna i co z tego wynika oczywiste. W końcu 90% to dość zdumiewająca i znacząca liczba.

Jeśli twoja strona nie jest znajdowana na pierwszej lub przynajmniej pierwszych trzech stronach wyszukiwarki – możesz równie dobrze wystawić billboardy w lesie.

Murray wyjaśnia:

W związku z faktem iż skuteczność wyszukiwarek poprawiła się i wyszukiwanie stało się zjawiskiem wszechobecnym, użytkownicy stali się również bardziej biegli w wyszukiwaniu,

Studium nad zachowaniem użytkowników Wyszukiwarek internetowych i również ich oczekiwania wzrosły.
Oni wiedzą czego chcą i chcą to znaleźć szybko, poza tym większość z nich chce to widzieć na pierwszej stronie. Ta większość cały czas rośnie.

Jesteśmy świadkami tego wzrostu, który przez ostatnie cztery lata powiększył się z 48% do 62%.

Wzrosły jednak nie tylko wymagania użytkowników – wymownie świadczy o tym wskaźnik opuszczania wyszukiwarek jeśli nie znajdą od razu to czego szukają.

Murray ostrzega:

Z 88% użytkowników opuszczającymi wyszukiwarkę już po pierwszym zapytaniu – jeśli nie znajdą szukanej strony – powinno być jasne że aby być efektywnym, marketingowy powinni podjąć wszelkie starania, aby strona ich firmy była wyszukiwana na szczycie wyników. Marketingowcy robią sześciocyfrowe inwestycje w strony internetowe, bez żadnego zastanowienia, jak taka strona miałaby przyciągnąć widownię.

Czas najwyższy aby firmy które odświeżają, przeprojektowują czy uruchamiają nowe strony internetowe, zaczynali od końcowego efektu w ich umyśle. Jeśli nikt jej nie znajdzie, nikt jej nie użyje. Będzie to stracona inwestycja bez jasnej strategii wyszukiwania.

Ale poza oczywistymi profitami znalezienia się na pierwszych trzech stronach wyszukiwania, studium marketingowe wyszukiwarek sugeruje obecność na szczycie listy wyszukiwania podkreśla jakość marki.Duży procent użytkowników wyszukiwarek, przypisuje przewodnictwo w tych branżach które są na szczycie listy i wierzą że kolejność w wynikach wyszukiwania jest kolejnością tych firm na rynku. Jasne jest że to podnoszenie wizerunku marki jest krytycznym czynnikiem dla marketingowców zajmujących się brandingiem. Podkreśla to tym bardziej wagę znalezienia się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania a także wymusza współpracę marketingowców od brandingu
z online-marketingowcami.

Studium także pokazało że 82% użytkowników jeszcze raz uruchamia nieudane wyszukiwanie używając tej samej wyszukiwarki z dodanymi słowami kluczowymi aby sprecyzować wyszukiwanie. W 2002 roku ten wskaźnik wynosił tylko 68%.

Murray zauważył:

Użytkownicy wyszukiwarek preferują pozostawanie przy ulubionej wyszukiwarce, zwiększając tylko długość listy słów kluczowych na które wyszukują. Marketingowy muszą być świadomi tego faktu i pracować nad dłuższymi frazami tak aby pojawiać się zawsze wysoko.

iProspect