Facebook i prowadzenie konta marki

Sprawd藕, o czym nale偶y pami臋ta膰 prowadz膮c profil, jak anga偶owa膰 odbiorc贸w i promowa膰 si臋 na FB

Prowadzenie profilu marki na Facebooku nie jest 艂atwym zadaniem. Cho膰 z pozoru mo偶e si臋 takie wydawa膰, sk艂ada si臋 ono z wielu ma艂ych element贸w, o kt贸re nale偶y zadba膰 w odpowiedni spos贸b. Tylko dzi臋ki po艂膮czeniu tych wszystkich element贸w nasz profil b臋dzie prezentowa艂 si臋 jako艣ciowo, funkcjonalnie, b臋dzie popularny w艣r贸d u偶ytkownik贸w oraz b臋dzie ch臋tnie polecany przez wyszukiwark臋 FB. W tym tek艣cie przedstawiamy wszystkie najwa偶niejsze kwestie, na jakie nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋, gdy rozpoczynamy prowadzenie profilu na Facebooku lub w jego trakcie, lub kiedy nie jeste艣my zadowoleni z aktualnych rezultat贸w.

Stworzenie i prowadzenie profilu

Pierwszym i podstawowym krokiem, jaki musimy wykona膰, chc膮c prowadzi膰 profil marki na Facebooku, jest stworzenie poprawnego oraz jako艣ciowego profilu. Jest to podstawa i punkt wyj艣ciowy wszystkich innych dzia艂a艅, kt贸re b臋dziemy wykonywali w przysz艂o艣ci. Interesuj膮cy profil b臋dzie dostarcza艂 wielu informacji u偶ytkownikom FB i b臋dzie przyci膮ga艂 sam w sobie. Stworzenie poprawnego profilu powinni艣my rozpocz膮膰 od uzupe艂niania wszystkich mo偶liwych rubryk takich jak adres www naszej strony, dodanie link贸w od innych kana艂贸w, podanie godzin dzia艂ania firmy, dodanie produkt贸w do zak艂adki sprzeda偶owej, wgranie zdj臋cia czy stworzenie dodatkowych sekcji.

Powinni艣my ustawi膰 te偶 automatycznego robota, kt贸ry b臋dzie odpowiada艂 na najcz臋艣ciej zadawane pytania. Dobrym pomys艂em jest te偶 stworzenie przypi臋tego posta, w kt贸rym b臋d膮 znajdowa艂y si臋 wszystkie najwa偶niejsze informacje o naszej marce. Wszystkie pola i rubryki nale偶y wype艂ni膰 starannie. Puste lub p贸艂puste profile nie b臋d膮 budzi艂y zaufania odbiorc贸w. Otrzymanie 艂atwo i szybko wszystkich informacji pozwoli te偶 ju偶 wst臋pie nastawi膰 si臋 pozytywnie odbiorcom do naszej marki. Powinni艣my sprawdzi膰 wymiary grafik np. t艂a, obraz贸w czy zdj臋cia profilowego, aby m贸c doda膰 je w odpowiednim formacie i rozdzielczo艣ci. Powinni艣my te偶 stawia膰 jedynie na jako艣ciowe i profesjonalne zdj臋cia np. pobierane z darmowych bank贸w zdj臋膰, aby nasz profil by艂 profesjonalny.

Profil zgodny z SEO

Tworz膮c profil marki na FB, nie powinni艣my zapomina膰 o SEO, czyli dostosowaniu profilu do wyszukiwarki Facebooka i samego portalu pod k膮tem technicznym. To w艂a艣nie na podstawie tego, jak stworzymy, uzupe艂nimy i opiszemy profil oraz co b臋dziemy publikowali, Facebook b臋dzie rozpoznawa艂 tematyk臋 czy kontekst naszego profilu.

Nale偶y wykorzysta膰 t臋 sytuacji i poinformowa膰 FB, 偶e nasz profil jest kompletny, znajduj膮 si臋 na nim tre艣ci zwi膮zane z dan膮 tematyk膮 i 偶e ew. dzia艂amy lokalnie w danej bran偶y lub lokalizacji. Aby to zrobi膰 na naszym profilu, nale偶y u偶ywa膰 s艂贸w kluczowych tak jak przy pozycjonowaniu strony internetowej odpowiadaj膮cym naszej bran偶y. Mo偶emy pozyska膰 je z planera s艂贸w kluczowych czy keyword generator贸w dost臋pnych w sieci i zamieszcza膰 najpopularniejsze frazy dla danej kategorii tematycznej na naszym profilu.

Powinni艣my te偶 odpowiednio podpisywa膰 zdj臋cia czy dodawa膰 linki wychodz膮ce z naszego profilu na strony tematyczne. Cho膰 optymalizacja SEO profilu na FB nie jest tak popularna i tak rozbudowana co stron www w Google, r贸wnie偶 dostarcza wielu informacji Facebookowi, kt贸ry b臋dzie lepiej zna艂 nasz profil i ch臋tniej promowa艂 go u偶ytkownikom.

Tworzenie tre艣ci

Bardzo wa偶n膮 kwesti膮 jest publikowanie tre艣ci na Facebooku. Posty, kt贸re dodajemy, odgrywaj膮 istotn膮 kwesti臋 w odniesieniu do zwi臋kszania zasi臋gu czy widoczno艣ci profilu na FB. Z pewno艣ci膮 musimy publikowa膰 jedynie poprawne i bezb艂臋dne oraz jako艣ciowe tre艣ci. Nale偶y robi膰 to naturalnie oraz jak najcz臋艣ciej.

Same posty powinny by膰 d艂ugie i mie膰 przynajmniej kilka tysi臋cy znak贸w, aby wygrywa膰 d艂ugo艣ci膮 post贸w z innych markami oraz innymi tre艣ciami. Mo偶emy publikowa膰 je zar贸wno na naszym profilu, jak i na grupach. Druga opcja daje wi臋cej mo偶liwo艣ci formatowania tre艣ci, czyli u偶ywania np. pogubie艅, list punktowych czy r贸偶nej wielko艣ci nag艂贸wk贸w. To wszystko sprawia, 偶e post jest bardziej czytelny, bardziej interesuj膮cy oraz przyci膮ga wi臋cej czytelnik贸w. Wa偶n膮 kwesti膮 jest unikalno艣膰 posta.

Najlepiej jest stworzy膰 oryginalny post oraz udost臋pni膰 go ani偶eli dodawa膰 ten sam post w wielu miejscach 鈥 co mo偶e by膰 odczytane jako spam. Tematyka tre艣ci powinna by膰 uniwersalna i ponadczasowa, aby przez d艂ugi czas przyci膮ga艂a odbiorc贸w. Powinna dawa膰 te偶 profity odbiorcom np. by膰 w stylu poradnikowym, aby Ci odnosili korzy艣ci z jej czytania.

Facebook daje te偶 mo偶liwo艣膰 dodawania oryginalnych form contentu opr贸cz samych post贸w. Z pewno艣ci膮 zaciekawi膮 one odbiorc贸w i pozwol膮 na zwi臋kszenie jako艣ci naszego profilu.

Ciekaw膮 form膮 tre艣ci s膮 np. zdj臋cia 360 stopni. Zdj臋cia interaktywne to fotografie, po kt贸rych da si臋 rozgl膮da膰 we wszystkich kierunkach, przesuwaj膮c kursor myszy po nich. Jest to w dalszym ci膮gu tak rzadkie zjawisko, 偶e wiele os贸b nie mia艂o styczno艣ci z takimi zdj臋ciami. Je艣li prowadzimy projekt podr贸偶niczy, to poprzez zdj臋cia interaktywne mo偶emy pokazywa膰 nasz膮 mark臋 czy miejsca. Zdj臋cia 360 stopni wgrywa si臋 tak samo, jak zwyk艂e fotografie do katalog贸w ze zdj臋ciami. Maj膮 one jedynie ikonk臋 zdj臋cia 360. Dzi臋ki nim mo偶emy te偶 tworzy膰 z艂o偶one spacery wirtualne z wielu krok贸w i wirtualizowa膰 pewne miejsca.

Kolejnym 艣wietnym pomys艂em na oryginalne tre艣ci s膮 webinaria i relacje na 偶ywo. Facebook daje takie mo偶liwo艣ci, a dzi臋ki nim prowadz膮c np. szkolenia czy spotkania tematyczne z widzami, zyskamy popularno艣膰. Na FB mo偶emy dodawa膰 te偶 darmowe poradniki czy e-booki, tworzy膰 tutoriale i case study czy stworzy膰 post, w kt贸ry b臋dzie s艂u偶y艂 jedynie do zadawania pyta艅 tematycznych, a my b臋dziemy na nie odpowiadali jako profesjonalna marka.

Jak reklamowa膰 na Facebooku

Facebook to r贸wnie偶 szerokie mo偶liwo艣ci reklamowe. Promocja pozwala pozyskiwa膰 nam nowych klient贸w, zwi臋kszy膰 zasi臋g i popularno艣膰 firmy czy budowa膰 pozytywny wizerunek marki niezale偶nie tego, czy jest to profil marki stacjonarnej, globalnej, lokalnej czy cyfrowej.

Na FB istnieje wiele metod reklamy damowej, jak i p艂atnej. Pierwszym sposobem darmowej reklamy na FB jest promowanie si臋 na grupach tematycznych. S膮 to miejsca, w kt贸rych przebywa bardzo du偶a liczba os贸b zwi膮zanych z dan膮 tematyk膮 i warto wykorzysta膰 ten fakt. Mo偶emy do艂膮cza膰 do wielu grup tematycznych a na nich zgodnie z regulaminem dodawa膰 posty tematyczne lub oferty i reklamy o ile jest to mo偶liwe. Dzi臋ki temu zostaniemy zauwa偶eni przez bardzo du偶膮 grup臋 os贸b.

Kolejnym sposobem darmowej reklamy na FB jest marketing szeptany, czyli dodawanie w r贸偶nych cz臋艣ciach Facebooka np. w komentarzach czy dyskusjach polece艅 naszej marki. Mog膮 by膰 one stylizowane zar贸wno na otwarte polecenie marki, jak i neutralne opinie o firmie. Darmowa reklama na Facebooku to te偶 wsp贸艂praca barterowa z innymi profilami. Mo偶na wsp贸艂pracowa膰 z innym markami z bran偶y lub poza niej, wymieniaj膮c si臋 np. postami sponsorowanymi, kt贸re b臋d膮 promowa艂y marki wzajemnie swoim fanom.

Facebook Ads, czyli system reklamowy Facebooka to p艂atna opcja reklamy na FB. Umo偶liwia emitowanie p艂atnej reklamy u偶ytkownikom Facebooka w r贸偶nych miejscach i formie. Sam system reklamowy jest prosty i intuicyjny, przez co mo偶emy reklamowa膰 si臋 na FB samodzielnie 鈥 cho膰 mo偶emy r贸wnie偶 wykupi膰 us艂ug臋 konfiguracji i publikacji reklamy. P艂atno艣ci odbywaj膮 si臋 na podstawie rachunku wystawionego po zrealizowaniu reklamy, a formy p艂atno艣ci to p艂atno艣ci za wy艣wietlenia reklamy lub za klikni臋cie na link prowadz膮cy do naszej witryny. Poprzez p艂atn膮 reklam臋 na FB b臋dziemy mogli promowa膰 si臋 w wielu miejscach i formach takich jak np. messenger, marketplace, prawa kolumna czy w formie post贸w, grafik, nagra艅 video lub baner贸w reklamowych. Og贸lnie istnieje wiele umiejscowie艅 czy form reklamy, dzi臋ki kt贸rym mo偶emy dobrze dostosowa膰 j膮 do swoich potrzeb.

Reklama na Facebooku umo偶liwia r贸wnie偶 targetowanie, czyli okre艣lenie, jakim osobom zostanie wy艣wietlona na podstawie wybrania wielu parametr贸w potencjalnych odbiorc贸w. Dzi臋ki temu mo偶e zdecydowa膰 jakie osoby o danych cechach np. p艂ci, lokalizacji czy wieku mog膮 zobaczy膰 nasz膮 reklam臋. Przez to b臋dziemy efektywnie wydawa膰 艣rodki reklamowe, a reklama b臋dzie du偶o skuteczniejsza ni偶 ta nietargetowana. Mo偶emy ustali膰 te偶 maksymalne stawki za wyemitowanie jednej reklamy, bud偶et reklamowy czy harmonogram emisji reklam. Facebook Ads mo偶emy uruchomi膰 samodzielnie na podstawie samouczka czy danych informacji zawartych na portalu, co jest bardzo du偶ym plusem 鈥 gdzie nie b臋dziemy musieli p艂aci膰 prowizji agencji interaktywnej za wykonanie takiej us艂ugi.

Jak anga偶owa膰 fan贸w profilu?

Je艣li ju偶 mamy i prowadzimy profil na Facebooku oraz zdobyli艣my grono fan贸w, nale偶y zwi臋ksza膰 zaanga偶owanie obserwuj膮cych nas os贸b. Negatywnie i martwe profile nie s膮 ch臋tnie polecane czy obserwowane. Aktywne za艣 maj膮 wi臋ksz膮 si艂臋 przebicia, zasi臋g i potrafi膮 szybciej zdobywa膰 odbiorc贸w.

Pierwszym ciekawym pomys艂em jest organizowanie konkurs贸w na Facebooku z nagrodami. Te mog膮 by膰 nawet symboliczne, a g艂贸wnym celem konkurs贸w jest zaanga偶owanie naszych fan贸w. Warto wymy艣la膰 zadania konkursowe, kt贸re b臋d膮 zmusza艂y do wysi艂ku np. wykonania pracy konkursowej, a nie jedynie napisania komentarza. Dzia艂ania zwi膮zane z mark膮 wykonywane w 艣wiecie realnym pozwalaj膮 zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie i uto偶sami膰 si臋 odbiorcom z firm膮 a od tego ju偶 tylko krok do decyzji zakupowej. Nale偶y pami臋ta膰, aby stworzy膰 regulamin konkursu zgodny z regulaminem Facebooka. Ten, nie pozwala np. na organizowanie gier losowych, a wi臋c wyniki naszego konkursu nie mog膮 by膰 wy艂aniane losowo, ale decyzj膮 oceniaj膮c膮 wszystkie prace konkursowe.

Mo偶emy r贸wnie偶 organizowa膰 eventy czy wsp贸lne akcje np. charytatywne lub ekologiczne. Kolejnym sposobem anga偶owania fan贸w na FB jest zadawanie pyta艅 otwartych. Dzi臋ki temu poczuj膮 si臋 oni wa偶ni, i偶 chcemy wys艂ucha膰 ich opinii oraz b臋d膮 mogli wypowiedzie膰 si臋 na naszym profilu 鈥 generuj膮c jednocze艣nie ruch na naszej stronie FB. Anga偶owa膰 fan贸w mo偶emy te偶 poprzez udzielenie zni偶ek, bonus贸w czy promocji, kt贸re regularnie b臋d膮 pojawia艂y si臋 tylko na naszym profilu np. w pi膮tki. Dzi臋ki temu fani b臋d膮 regularnie odwiedzali nasz profil i przyzwyczaj膮 si臋, 偶e pojawiaj膮 si臋 na nim regularnie warto艣ciowe tre艣ci.

Anga偶owa膰 i uto偶samia膰 fan贸w z mark膮 mo偶emy r贸wnie偶 poprzez publikowanie oryginalnych materia艂贸w dotycz膮cych prowadzenia naszej marki np. wirtualnego spaceru. W ten spos贸b poka偶emy nasz膮 mark臋 z nieco innej strony ni偶 wszystkie inne na Facebooku i zaciekawimy odbiorc贸w.

Czy ten artyku艂 by艂 dla Ciebie pomocny?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Webrange

Webrange

Agencja interaktywna
Zbudujemy Tw贸j biznes w Internecie

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej