Content marketing w pigułce

ÔÇö Czyli czym jest, dlaczego warto go stosowa─ç, dlaczego staje si─Ö coraz istotniejszy oraz jak promowa─ç si─Ö poprzez t─Ö metod─Ö reklamy internetowej

Spis tre┼Ťci

Content marketing to jedna z bardziej interesuj─ůcych obecnie strategii promocji w internecie. Ma ona wiele plus├│w, jest przyst─Öpna i do┼Ť─ç ┼éatwo j─ů wdra┼╝a─ç. Dzi─Öki temu wiele marek coraz ch─Ötniej korzysta z tego rozwi─ůzania. Przyci─ůganie klient├│w poprzez publikowanie tre┼Ťci w internecie wymaga jednak odpowiedniego i przemy┼Ťlanego podej┼Ťcia. W tym tek┼Ťcie przedstawiamy wszystkie najwa┼╝niejsze zagadnienia i informacje dotycz─ůce content marketingu, podpowiadamy jak publikowa─ç tre┼Ťci oraz jakie formy contentu mamy do wyboru, aby skutecznie wyr├│┼╝ni─ç si─Ö w sieci.

Dodawanie contentu na stron─Ö

Content marketing to inaczej marketing tre┼Ťci. Jest to strategia digital marketingowa stosowana w internecie, kt├│ra polega na publikowaniu w sieci warto┼Ťciowych i przydatnych tre┼Ťci. Ich zadaniem jest wyr├│┼╝nienie marki w internecie oraz przyci─ůganie os├│b, kt├│re poszukuj─ůc konkretnych informacji, natrafi─ů na nasze materia┼éy. Content marketing jest jedn─ů z korzystniejszych strategii promowania si─Ö w internecie. Mo┼╝na stosowa─ç j─ů zar├│wno jako g┼é├│wny spos├│b promowania marki, jak jako uzupe┼énienie innych dzia┼éa┼ä promocyjnych. Mo┼╝e by─ç r├│wnie┼╝ wdra┼╝any przez ka┼╝d─ů mark─Ö niezale┼╝nie od tego, jakiej jest wielko┼Ťci, w jakiej bran┼╝y dzia┼éa oraz jaki cel chce osi─ůgn─ů─ç. Content marketing pomaga g┼é├│wnie pozyskiwa─ç nowych klient├│w z sieci, ale te┼╝ i budowa─ç pozytywny wizerunek czy nawi─ůzywa─ç d┼éugotrwa┼ée relacje z odbiorcami.

 

Bardziej szczeg├│┼éowo content marketing polega na zakupie lub utworzeniu tre┼Ťci, a nast─Öpnie na ich publikowaniu w internecie w r├│┼╝nych miejscach. Same tre┼Ťci musz─ů by─ç przydatne dla odbiorc├│w, ciekawe, warto┼Ťciowe i sprawia─ç, i┼╝ internauci b─Öd─ů ch─Ötnie si─Ö z nimi zapoznawali. Musz─ů by─ç r├│wnie┼╝ bezb┼é─Ödne oraz mo┼╝liwe o jak najszerszym spektrum tematycznym, tak aby by┼éy uniwersalne. Wa┼╝ne jest, aby by┼éy te┼╝ ponadczasowe i by┼éy aktualne przez d┼éugi czas. Og├│lnie content mo┼╝emy tworzy─ç samodzielnie, je┼Ťli mamy takie umiej─Ötno┼Ťci lub mo┼╝emy zamawia─ç go np. u copywriter├│w, freelancer├│w czy w agencjach marketingowych.

 

Opr├│cz przygotowania przydatnych i jako┼Ťciowych materia┼é├│w musz─ů by─ç one r├│wnie┼╝ odpowiednio opublikowane i wypromowane. Najcz─Ö┼Ťciej umieszcza si─Ö je w tych wszystkich miejscach, w kt├│rych mog─ů przebywa─ç nasi potencjalni odbiorcy. Same musz─ů by─ç r├│wnie┼╝ odpowiednio oznaczone np. logiem naszej marki, nazw─ů lub linkiem, kt├│ry b─Ödzie prowadzi─ç czytelnik├│w do naszej witryny internetowej. Dystrybucja materia┼é├│w naszej marki powinna by─ç zaplanowana oraz wykonywana tak, aby nasze tre┼Ťci dociera┼éy do jak najwi─Ökszej ilo┼Ťci os├│b w odpowiednich grupach docelowych. Przy dystrybucji tre┼Ťci dobiera si─Ö zatem form─Ö contentu do odpowiedniej grupy docelowej.

Dlaczego warto stosowa─ç content marketing?

Istnieje wiele powod├│w, dla kt├│rych warto korzysta─ç z content marketing oraz dlaczego jest to takie korzystne. Pierwszym z nich b─Ödzie budowanie pozytywnego wizerunku marki, kt├│ra promuje si─Ö w┼éa┼Ťnie w taki spos├│b. Przewa┼╝nie reklamy kojarz─ů si─Ö nam z nachalnymi okienkami w przegl─ůdarce lub krzykliwymi banerami. Content marketing pozyskuje klient├│w w zupe┼énie inny spos├│b, nastawiaj─ůc odbiorc├│w do naszej marki ju┼╝ na pocz─ůtku relacji pozytywnie. Osoby odnajduj─ůce warto┼Ťciowe i przydatne tre┼Ťci b─Öd─ů bardzo zadowolone, ┼╝e mog┼éy z nich skorzysta─ç i b─Öd─ů r├│wnie┼╝ pozytywnie postrzega┼éy marki, kt├│re je doda┼éy. Uzyskanie pozytywnego wizerunku marki jest bardzo trudne, a promuj─ůc si─Ö przez opublikowanie tre┼Ťci mo┼╝emy uzyska─ç ten efekt stosunkowo ┼éatwo.

 

Content marketing to tak┼╝e skuteczne narz─Ödzie do pozyskiwania klient├│w. Obecnie warto┼Ťciowe tre┼Ťci ciesz─ů si─Ö bardzo du┼╝ym zainteresowaniem potencjalnych klient├│w w sieci, cz─Östo szukaj─ůcych informacji tematycznych. Pojawianie si─Ö w┼Ťr├│d takich tre┼Ťci jako marka spowoduje, ┼╝e wiele os├│b z ciekawo┼Ťci lub zaufania, kt├│re do nas nabra┼éo po przeczytaniu merytorycznego artyku┼éu, sprawdzi nasz─ů mark─Ö. Od tego momentu dzieli nas ju┼╝ tylko jeden krok do sprzeda┼╝y, a w┼éa┼Ťnie zainteresowanie klienta mark─ů jest najtrudniejsze w tym ca┼éym procesie. Tre┼Ťci mo┼╝emy publikowa─ç w wielu miejscach, mo┼╝emy skalowa─ç nasze dzia┼éania, podnosz─ůc bud┼╝ety, a wi─Öc mo┼╝emy bardzo ┼éatwo dociera─ç do bardzo du┼╝ej liczby os├│b.

 

Content marketing to r├│wnie┼╝ darmowe dzia┼éania promocyjne. Jest to pewien wyj─ůtek przy promocji internetowej, gdzie przewa┼╝nie ka┼╝dy typ promocji musimy op┼éaci─ç ÔÇö cz─Östo niema┼éymi sumami. Przy content marketingu jest zgo┼éa inaczej. Tre┼Ťci mo┼╝emy tworzy─ç samodzielnie, gdy┼╝ najcz─Ö┼Ťciej znamy si─Ö na tematyce naszego biznesu lub projektu. Nie musimy, wi─Öc wydawa─ç ┼Ťrodk├│w na zakup tre┼Ťci. Nast─Öpne mo┼╝emy te┼╝ samodzielnie te tre┼Ťci publikowa─ç w social mediach lub na forach za darmo. Nie wymagaj─ů one unikalno┼Ťci tre┼Ťci, a wi─Öc napisanie jednego artyku┼éu i opublikowanie go w kilkudziesi─Öciu miejscach jako poradnika mo┼╝e pom├│c nam dotrze─ç do bardzo du┼╝ej ilo┼Ťci os├│b. Przewa┼╝nie w sieci znajdziemy wiele miejsc, gdzie mog─ů przebywa─ç potencjalni klienci, a publikowanie ich samodzielnie daje mo┼╝liwo┼Ť─ç uzyskania bardzo du┼╝ej ilo┼Ťci klient├│w bez ponoszenia jakichkolwiek koszt├│w.

 

Wa┼╝nym plusem content marketingu jest r├│wnie┼╝ pasywno┼Ť─ç tego sposobu reklamy w sieci. Raz dodane materia┼éy np. wpisy, filmiki czy posty pozostaj─ů w sieci przez bardzo d┼éugi czas ÔÇö cz─Östo na zawsze. Materia┼éy te mog─ů by─ç zatem wyszukiwane jeszcze na d┼éugo po zako┼äczeniu promocji. W przeciwie┼ästwie do innych sposob├│w reklamy np. kampanii promocyjnych w FB Ads czy Google Ads. Materia┼éy te b─Öd─ů zatem dostarcza┼éy nam regularnie nowych klient├│w. Oznacza to, ┼╝e raz dodany materia┼é b─Ödzie generowa┼é przychody i zyski bez naszej ingerencji czy konieczno┼Ťci po┼Ťwi─Öcania czasu temu sposobowi promocji. To bardzo du┼╝y plus i warto┼Ť─ç dodana naszych dzia┼éa┼ä promocyjnych, kt├│re zdecydowanie warto wykorzystywa─ç. Cho─ç ruch pozyskiwany ze starszych materia┼é├│w czy wpis├│w nie b─Ödzie a┼╝ tak du┼╝y, jak tu┼╝ po opublikowaniu contentu, to w dalszym ci─ůgu b─Ödziemy mogli jednak liczy─ç na pewien nap┼éyw nowych odbiorc├│w. Czasami niekt├│re materia┼éy mog─ů te┼╝ zyskiwa─ç na popularno┼Ťci wraz z biegiem czasu, zyskuj─ůc na sta┼╝u.

 

Content marketing jest te┼╝ r├│wnie┼╝ korzystn─ů form─ů promocji w internecie sam w sobie. Aby z niego skorzysta─ç, nie musimy zna─ç si─Ö na promocji internetowej, a g┼é├│wnie jedynie na bran┼╝y, w kt├│rej dzia┼éamy, co jest sporym u┼éatwieniem. Mamy r├│wnie┼╝ do wyboru r├│┼╝ne formy contentu, kt├│re mo┼╝emy dostosowa─ç do formy czy stylu dzia┼éania naszej marki. Pomo┼╝e to lepiej ukaza─ç nasz─ů mark─Ö oraz promowa─ç si─Ö w dobrze dostosowany spos├│b do naszej aktualnej sytuacji. Sam content marketing nie niesie ze sob─ů ┼╝adnego ryzyka, gdy┼╝ wszystkie dzia┼éania s─ů jako┼Ťciowe i korzystne. Nie musimy zatem obawia─ç si─Ö o negatywny odbi├│r, kary ze strony Google czy oznaczenie naszych tre┼Ťci reklamowych jako SPAM. Tre┼Ťci publikowane w sieci mog─ů by─ç te┼╝ udost─Öpnienie oraz rozprzestrzenianie wirusowo, co cz─Östo ma miejsce przy ciekawych i warto┼Ťciowych tre┼Ťciach.

 

Ostatnim powodem ÔÇö pragmatycznym ÔÇô dla kt├│rego warto stosowa─ç content marketing, jest fakt jego zwi─Ökszaj─ůcej si─Ö popularno┼Ťci. Nie mo┼╝emy zatem zlekcewa┼╝y─ç ani zignorowa─ç takiego sygna┼éu, a powinni┼Ťmy dostosowa─ç si─Ö do panuj─ůcych warunk├│w na rynku. Kwesti─Ö t─Ö opisujemy poni┼╝ej.

 

Dlaczego content marketing staje si─Ö coraz wa┼╝niejszy i jest skuteczny?

Content marketing staje si─Ö regularnie coraz popularniejsz─ů metod─ů promocji w sieci. Mo┼╝emy zauwa┼╝y─ç to np. po topowych markach, kt├│re przyk┼éadaj─ů do tworzenia i publikowania tre┼Ťci coraz wi─Öksz─ů uwag─Ö. M├│wi─ů o tym r├│wnie┼╝ specjali┼Ťci z dziedziny digital marketingu, prognozuj─ůc jeszcze wi─Ökszy i dynamiczniejszy wzrost popularno┼Ťci content marketingu. Dzieje si─Ö tak z dw├│ch g┼é├│wnych powod├│w. Pierwszym z nich jest wzrost istotno┼Ťci contentu przy pozycjonowaniu stron internetowych, a drugim jest wzrost ┼Ťwiadomo┼Ťci klient├│w i ich oczekiwa┼ä wobec marek.

 

SEO i pozycjonowanie stron internetowych jest pierwszym g┼é├│wnym czynnikiem, kt├│ry powoduje, ┼╝e content marketing staje si─Ö coraz popularniejszy. Dzieje si─Ö tak za spraw─ů wyszukiwarki Google, kt├│ra od lat regularnie zwi─Öksza wp┼éyw contentu publikowanego na stronie na pozycjonowanie witryny www. Robi to kosztem np. linkowania zewn─Ötrznego, kt├│re niegdy┼Ť by┼éo wr─Öcz jedynym i kluczowych czynnikiem pozycjonowania. Cho─ç linki zwrotne w dalszym ci─ůgu s─ů wa┼╝ne w tym procesie, dodawanie contentu staje si─Ö jeszcze wa┼╝niejsze. Google wprowadzaj─ůc kolejne aktualizacje algorytm├│w pozycjonuj─ůcych i robot├│w indeksuj─ůcych k┼éadzie coraz wi─Ökszy nacisk na to, aby tre┼Ťci by┼éy bardziej jako┼Ťciowe, d┼éu┼╝sze, ciekawsze, zawiera┼éy wi─Öcej danych czy by┼éy publikowane w jeszcze bardziej atrakcyjnej formie. Osoby chc─ůce pozycjonowa─ç swoje strony www musz─ů wi─Öc wzi─ů─ç pod uwag─Ö ten fakt i zacz─ů─ç stosowa─ç content marketing w obr─Öbie swojej witryny w jeszcze bardziej intensywny spos├│b. Bior─ůc pod uwag─Ö jeszcze mocniejsze wp┼éywanie na pozycjonowanie strony przez content, nale┼╝y po prostu sta─ç si─Ö ekspertem tego sposobu marketingu internetowego, gdy┼╝ nie ominiemy go.

 

Zwi─Ökszaj─ůca si─Ö ┼Ťwiadomo┼Ť─ç i wymagania klient├│w to drugi pow├│d, dla kt├│rego content marketing staje si─Ö coraz bardziej popularny i wa┼╝niejszy. Obecnie odbiorcy opr├│cz prezentowania samej oferty chc─ů r├│wnie┼╝ otrzymywa─ç kompleksow─ů obs┼éug─Ö od marek i firm. Oznacza to, ┼╝e licz─ů oni na know-how, materia┼éy poradnikowe, wskaz├│wki czy tre┼Ťci tematyczne, z kt├│rych b─Öd─ů mogli skorzysta─ç. Dzieje si─Ö tak z powodu stawiania coraz wi─Ökszych wymaga┼ä markom czy zwi─Ökszania si─Ö ┼Ťwiadomo┼Ťci zakupowych klient├│w. Potencjalni klienci na rynku maj─ů r├│wnie┼╝ coraz wi─Öcej opcji do wyboru i chc─ů dokonywa─ç najlepszych decyzji zakupowych. To wszystko przek┼éada si─Ö na konieczno┼Ť─ç stawania si─Ö przez marki r├│wnie┼╝ wydawcami tre┼Ťci. Publikowanie contentu jako marka pozwala nam by─ç zatem odbieranym jako jako┼Ťciowa marka, daje mo┼╝liwo┼Ť─ç wyr├│┼╝nienia si─Ö na rynku. Obecnie konsumenci maj─ů coraz wi─Öksze wymagania z uwagi na du┼╝─ů konkurencj─Ö, dost─Öp do lepszych rozwi─ůza┼ä czy szerszy dost─Öp do rynku.

 

Skuteczno┼Ť─ç content marketingu kryje si─Ö po trochu we wszystkich wy┼╝ej wymienionych korzy┼Ťciach i plusach. Zmieniaj─ůcy si─Ö rynek marketingu i e-commerce jest coraz bardziej podatny na dzia┼éania zwi─ůzane z content marketingiem. Same tre┼Ťci stanowi─ů obecnie bardzo du┼╝─ů warto┼Ť─ç. Opiniotw├│rcze marki lub takie, kt├│re publikuj─ů tre┼Ťci, s─ů odbierane automatycznie za profesjonalne, co pomaga im sprzedawa─ç produkty. Sam content mo┼╝emy bardzo ┼éatwo tworzy─ç i dystrybuowa─ç. Na skuteczno┼Ť─ç content marketingu wp┼éywa r├│wnie┼╝ fakt, ┼╝e odbiorcy mog─ů weryfikowa─ç poprzez tre┼Ťci ofert─Ö, kt├│r─ů posiadamy. Oceniaj─ůc tre┼Ťci wiedz─ů, i┼╝ mog─ů spodziewa─ç si─Ö podobnego poziomu us┼éug, a jest to ju┼╝ wa┼╝ny prognostyk, kt├│ry zach─Öca do wybrania takiej marki o kt├│rej wiemy wi─Öcej, ani┼╝eli tej anonimowej. Na skuteczno┼Ť─ç content marketingu wp┼éywa tak┼╝e ┼éatwa dystrybucja tre┼Ťci i mo┼╝liwo┼Ť─ç szerokich dzia┼éa┼ä promocyjnych dzi─Öki, kt├│rym klienci nas zauwa┼╝aj─ů dziesi─ůtki tysi─Öcy u┼╝ytkownik├│w. Skuteczno┼Ť─ç content marketingu kryje si─Ö r├│wnie┼╝ w fakcie, i┼╝ dzi─Öki niemu mo┼╝emy stawa─ç si─Ö liderami bran┼╝owymi. Publikuj─ůc jako┼Ťciowe tre┼Ťci, b─Ödziemy odbierani niezwykle pozytywnie, a co za tym idzie, b─Ödziemy odbierani jako marki przewodz─ůce na danym rynku. Dzi─Öki temu ÔÇö ju┼╝ tylko z tego powodu bez przedstawiania naszej oferty jeste┼Ťmy w stanie wyprzedzi─ç bezpo┼Ťrednich konkurent├│w, kt├│rzy nie publikuj─ů tre┼Ťci i nie maj─ů tak pozytywnego kompleksowego wizerunku.

 

Pisane formy content marketingu ÔÇö jakie s─ů pisane formy tre┼Ťci, te proste i jak zaawansowane?

Je┼Ťli znamy ju┼╝ wszystkie najwa┼╝niejsze informacje o content marketingu, tj. czym jest, jakie s─ů korzy┼Ťci z jego stosowania i dlaczego staje si─Ö coraz popularniejszy, warto r├│wnie┼╝ poruszy─ç temat tego, jak promowa─ç si─Ö w tym stylu. Content marketing daje bardzo du┼╝o r├│┼╝norodnych form publikowania tre┼Ťci. Przede wszystkim s─ů to najpopularniejsze typy, czyli tre┼Ťci pisane. Potrafi─ů one dociera─ç do bardzo du┼╝ego grona odbiorc├│w, s─ů ┼éatwe w odbiorze, a w tre┼Ťciach pisanych mo┼╝emy przekaza─ç bardzo wiele przydatnych informacji. Oto zestawienie pisanych form content marketingu.

Tre┼Ťci na naszej stronie www

Pierwszym typem tre┼Ťci pisanych s─ů teksty, artyku┼éy tematyczne czy wpisy blogowe na naszej stornie www. Jest to najpopularniejsza forma tre┼Ťci pisanych. Testy te mog─ů r├│┼╝ni─ç si─Ö form─ů, poziomem oficjalno┼Ťci, j─Özykiem czy poziomem zaawansowania. Wszystkie je jednak ┼é─ůczy fakt, i┼╝ s─ů publikowane w og├│lnej formie tekst├│w tematycznych. Niezale┼╝nie od d┼éugo┼Ťci czy rodzaju teksty takie musz─ů by─ç merytoryczne oraz zgodne z prawd─ů. Nale┼╝y u┼╝ywa─ç w nich jedynie sprawdzonych informacji oraz zamieszcza─ç konkretne przydatne dane. Teksty takie musz─ů by─ç te┼╝ poprawne j─Özykowo oraz proste w czytaniu. Nale┼╝y je tak┼╝e sformatowa─ç, aby wygl─ůda┼éy estetycznie, co r├│wnie┼╝ wp┼éywa na jako┼Ť─ç tekstu. Tre┼Ťci tego typu publikowane na stronie mog─ů by─ç pozycjonowanie w Google, dzi─Öki czemu zyskujemy szans─Ö na to, i┼╝ b─Öd─ů samodzielnie odnajdywane przez u┼╝ytkownik├│w. Aby tak by┼éo, musz─ů by─ç zgodne z zasadami SEO copywritingu i musz─ů by─ç pisane zgodnie z pewnymi normami. Tre┼Ťci publikowane na stronie pozwalaj─ů przede wszystkim zaprezentowa─ç w nieskr─Öpowany spos├│b nasze produkty i us┼éugi.

Artykuły sponsorowane

Drugim typem tre┼Ťci pisanych, z jakich mo┼╝emy korzysta─ç przy content marketingu, s─ů artyku┼éy sponsorowane. S─ů to r├│┼╝nego rodzaju teksty, ale publikowane w zamian za op┼éat─Ö na portalach tematycznych. W sieci istnieje wiele stron internetowych, kt├│re umo┼╝liwiaj─ů takie publikacje za wynagrodzeniem. Teksty te zawieraj─ů w sobie subteln─ů wzmiank─Ö o naszej marce oraz nawi─ůzanie do niej np. w kontek┼Ťcie firmy wartej sprawdzenia. Wpisy takie mo┼╝emy publikowa─ç w cenie ju┼╝ od kilkudziesi─Öciu z┼éotych, a najdro┼╝sze publikacje na topowych serwisach informacyjnych mog─ů kosztowa─ç nawet kilka ÔÇö kilkana┼Ťcie tysi─Öcy z┼éotych. Plusem tekst├│w sponsorowanych jest fakt, ┼╝e mo┼╝emy ┼éatwo skalowa─ç dzia┼éania marketingowe, zwi─Ökszaj─ůc nak┼éady i publikuj─ůc teksty na poczytniejszych portalach. W ten spos├│b mo┼╝emy ┼éatwo ÔÇö od r─Öki dotrze─ç do bardzo du┼╝ej grupy os├│b

Posty w social mediach

Nieod┼é─ůcznym elementem content marketingu s─ů psoty publikowane w social mediach. Posty te mog─ů by─ç tre┼Ťciami publikowanymi np. na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn. Jest to nieco specyficzna forma tre┼Ťci pisanych z uwagi na ograniczenia w limicie s┼é├│w lub ograniczenia wynikaj─ůce z konstrukcji portalu. Niemniej jednak publikowanie warto┼Ťciowych, poprawnych i przydatnych post├│w b─Ödzie bardzo dobrze odbierane. Podczas ich publikacji, nale┼╝y pami─Öta─ç o tagowaniu tre┼Ťci, aby mog┼éy by─ç r├│wnie┼╝ wyszukiwane w wyszukiwarkach poszczeg├│lnych portali. Mo┼╝emy tak┼╝e publikowa─ç je w ramach grup czy na naszych w┼éasnych profilach o ile posiadamy obserwator├│w. Du┼╝ym plusem tego typu tre┼Ťci pisanych jest fakt, i┼╝ mog─ů by─ç ┼éatwo udost─Öpniane i polecane innym osobom, a co za tym dzi─Öki temu mog─ů sta─ç si─Ö viralem.

E-booki

Bardziej zaawansowan─ů form─ů pisan─ů tre┼Ťci s─ů e-booki. S─ů to ksi─ů┼╝ki elektroniczne publikowane jako ca┼ée obszerne opracowania w pliku PDF. Cho─ç sworznie takiego e-booka jest du┼╝o bardziej wymagaj─ůce i czasoch┼éonne ni┼╝ tekstu, je┼Ťli mamy ju┼╝ ugruntowan─ů mark─Ö na rynku, warto rozwa┼╝y─ç taki krok. Dok┼éadne opisanie danego tematu przy posiadaniu sporych zasi─Ög├│w marki mo┼╝e przynie┼Ť─ç bardzo dobre rezultaty. R├│wnie┼╝ poprzez e-booki mo┼╝emy pozyska─ç nowych klient├│w i odbiorc├│w, kt├│rzy b─Öd─ů poszukiwali bardziej szczeg├│┼éowych opracowa┼ä i informacji. E-booki mo┼╝emy zam├│wi─ç r├│wnie┼╝ u copywriter├│w i zleci─ç ich napisanie. E-booki rozdawane za darmo b─Öd─ů cieszy┼éy si─Ö z pewno┼Ťci─ů du┼╝ym zainteresowaniem.

Raporty, statystyki i infografiki

Zgo┼éa odmienn─ů form─ů content marketingu od e-book├│w s─ů statystyki, raporty czy infografiki. Opracowania tego typu publikowane w sieci b─Öd─ů informacjami w pigu┼éce, kt├│re s─ů bardzo dobrze dobierane przez u┼╝ytkownik├│w. Tre┼Ťci te mo┼╝emy tworzy─ç samodzielnie np. na podstawie naszych obserwacji lub danych dost─Öpnych w sieci. Mo┼╝emy publikowa─ç je na grupach w social mediach, na forach czy wsz─Ödzie tam, gdzie przebywaj─ů osoby zainteresowane dan─ů tematyk─ů. Warto, aby materia┼éy takie by┼éy proste, czytelne, zawiera┼éy maksimum informacji oraz by┼éy odpowiednio sformatowane.

Zaawansowane formy pisane, czyli tutoriale, poradniki i case study

Najbardziej zaawansowanymi formami pisanymi s─ů tre┼Ťci poradnikowe. Mog─ů by─ç to tutoriale, instrukcje obs┼éugi czy case study, czyli studium przypadku ukazuj─ůce dany problem na podstawie konkretnego przyk┼éadu. Materia┼éy takie ciesz─ů si─Ö szczeg├│ln─ů popularno┼Ťci─ů, gdy┼╝ jest ich stosunkowo ma┼éo w por├│wnaniu z innymi prostymi formami pisanymi. Je┼Ťli posiadamy grono odbiorc├│w lub poszukujemy odbiorc├│w o konkretnych preferencjach, warto wykorzystywa─ç te formy, aby trafi─ç na w┼éa┼Ťnie takie osoby.

Ciekawe inspiracje na content marketing

Content marketing to nie tylko formy pisane, ale i r├│wnie┼╝ inne oryginalne formy. Cho─ç nie s─ů one u┼╝ywane najcz─Ö┼Ťciej, potrafi─ů w bardzo dobry spos├│b przyci─ůga─ç u┼╝ytkownik├│w i odbiorc├│w ÔÇö w┼éa┼Ťnie swoj─ů oryginaln─ů form─ů. Ich u┼╝ywanie nie jest du┼╝o trudniejsze od publikowania tre┼Ťci pisanych, a w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w dodawanie zdj─Ö─ç intratnych czy wirtualnych spacer├│w mo┼╝e w bardzo istotny spos├│b zwi─Ökszy─ç zainteresowanie nasz─ů mark─ů. Jakie s─ů zatem oryginalne formy content marketingu i jak z nich korzysta─ç?

Zdj─Öcia 360 stopni

To pierwsza forma oryginalnego contentu. S─ů to zdj─Öcia interaktywne, po kt├│rych mo┼╝emy si─Ö rozgl─ůda─ç wok├│┼é w┼éasnej osi. Zdj─Öcia takie umo┼╝liwiaj─ů dok┼éadne zaprezentowanie danego miejsca oraz dowolne ogl─ůdanie go odbiorcom. Aby stworzy─ç takie zdj─Öcia, nale┼╝y posiada─ç specjaln─ů kamer─Ö 360 stopni lub aparat fotograficzny i program do sklejania zdj─Ö─ç. Fotografie 360 stopni mo┼╝emy publikowa─ç m.in. na naszej stronie www lub na Facebooku w┼Ťr├│d zdj─Ö─ç tradycyjnych.

Filmy 360 stopni

Takie materia┼éy, publikowane np. na YouTube, to kolejny ciekawy przyk┼éad oryginalnych form contentu. Filmiki takie ÔÇö tak samo, jak zdj─Öcia ÔÇô umo┼╝liwiaj─ů rozgl─ůdanie si─Ö po odtwarzanym filmie w 360 stopniach i odwzorowuj─ů osobiste prze┼╝ywanie danego momentu. W po┼é─ůczeniu z okularami wirtualnymi mog─ů by─ç niezwykle efektownym prezentowaniem tre┼Ťci. Aby utworzy─ç ten materia┼é, wymagana jest kamera 360 stopni. Je┼Ťli mamy┬á tak─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç, warto tworzy─ç takie materia┼éy o charakterze tematycznym. Content tego typu jest jednym z najrzadziej stosowanych, a wi─Öc b─Ödziemy mieli najmniejsz─ů konkurencj─Ö w tej dziedzinie i przyci─ůgniemy z pewno┼Ťci─ů du┼╝─ů ilo┼Ť─ç odbiorc├│w.

Wirtualny spacer

To kolejna forma przekazywania tre┼Ťci. Jest on najbardziej wymagaj─ůc─ů form─ů contentu ze wszystkich wymienionych, gdy┼╝ wirtualizacja 100 m2 to koszt ok. kilkuset z┼éotych i kilka godzin pracy na samym wirtualizowanym miejscu. Je┼Ťli jednak posiadamy ┼Ťrodki i czas, warto tworzy─ç spacery wirtualne znane cho─çby z Map Google. W ten spos├│b b─Ödziemy mogli w ciekawy spos├│b zaprezentowa─ç dane zagadnienie, czy tre┼Ťci u┼╝ytkownikom, kt├│rzy b─Öd─ů mogli zwiedza─ç dane miejsce osobi┼Ťcie. Dla wielu z nich b─Ödzie to bardzo ciekawe do┼Ťwiadczenie, a spacery wirtualne odnajdywane przez odbiorc├│w z pewno┼Ťci─ů nie zostan─ů pomini─Öte.

Podcasty

Inaczej m├│wi─ůc audycje radiowe, to z kolei alternatywa dla wizualnych form contentu. Ciesz─ů si─Ö one bardzo du┼╝─ů popularno┼Ťci─ů, a przekazywanie wiedzy i tre┼Ťci poprzez nagrania audio jest bardzo oryginalnym sposobem publikowania tre┼Ťci. Podcasty mo┼╝emy tworzy─ç samodzielnie lub zamawia─ç je. Mo┼╝emy publikowa─ç je na naszych profilach w social mediach, stronie www, YT czy na portalach z podcastami. Cz─Östo dok┼éadne om├│wienie danego zagadnienia g┼éosowo w komfortowych warunkach b─Ödzie du┼╝o bardziej por─Öczne ni┼╝ przedstawienie czego┼Ť w formie pisemnej lub graficznej.

Czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Webrange
Agencja interaktywna
Zbudujemy Tw├│j biznes w Internecie

Podobne artykuły

First Link Counts, czyli o linkach w artykułach sponsorowanych

Spis tre┼Ťci Jednym z element├│w budowania pozycji witryny w internecie jest tzw. link building, czyli pozyskiwanie odno┼Ťnik├│w (link├│w) prowadz─ůcych do naszej witryny ze stron zewn─Ötrznych. Nasza agencja takie dzia┼éania prowadzi mi─Ödzy innymi poprzez publikowanie tak zwanych artyku┼é├│w sponsorowanych, do czego wykorzystujemy w┼éasn─ů baz─Ö kilku tysi─Öcy wydawc├│w. Artyku┼éy mog─ů by─ç przygotowane przez nasz zesp├│┼é copywriter├│w lub […]

Czytaj wi─Öcej

Ile trzeba czeka─ç na wypozycjonowanie strony internetowej?

Spis tre┼Ťci Ile czasu trwa pozycjonowanie? To chyba najbardziej popularne pytanie, jakie s┼éysz─ů wszystkie Agencje Marketingowe. Nawet nie ÔÇ×ile kosztujeÔÇŁ, bo to mo┼╝e by─ç czynnikiem drugorz─Ödnym, zw┼éaszcza w przypadku przedsi─Öbiorc├│w ┼Ťwiadomych konieczno┼Ťci poniesienia inwestycji w dzia┼éania marketingowe. Natomiast czas oczekiwania na┬á wypozycjonowanie strony nurtuje wszystkich. I zazwyczaj najbardziej sensown─ů i prawdziw─ů ÔÇô chocia┼╝ enigmatyczn─ů ÔÇô […]

Czytaj wi─Öcej

Audyty SEO ÔÇö Przeprowadzane przez agencje i automatyczne. Sprawd┼║, czym s─ů, ich por├│wnanie i kt├│re warto wybra─ç

Spis tre┼Ťci Audyty SEO stron internetowych to bardzo korzystne i pomocne procesy. To dzi─Öki nim wiemy wszystko o stanie naszej strony internetowej oraz mo┼╝emy na podstawie tych informacji j─ů pozycjonowa─ç. Og├│lnie istniej─ů jednak dwa typy audytu ÔÇö agencyjne wykonywane przez specjalist├│w i audyty automatyczne ÔÇö darmowe, kt├│re mo┼╝emy wykonywa─ç samodzielnie w sieci. Wiele os├│b nie […]

Czytaj wi─Öcej