Content marketing w pigu艂ce

鈥 Czyli czym jest, dlaczego warto go stosowa膰, dlaczego staje si臋 coraz istotniejszy oraz jak promowa膰 si臋 poprzez t臋 metod臋 reklamy internetowej

Spis tre艣ci

Content marketing to jedna z bardziej interesuj膮cych obecnie strategii promocji w internecie. Ma ona wiele plus贸w, jest przyst臋pna i do艣膰 艂atwo j膮 wdra偶a膰. Dzi臋ki temu wiele marek coraz ch臋tniej korzysta z tego rozwi膮zania. Przyci膮ganie klient贸w poprzez publikowanie tre艣ci w internecie wymaga jednak odpowiedniego i przemy艣lanego podej艣cia. W tym tek艣cie przedstawiamy wszystkie najwa偶niejsze zagadnienia i informacje dotycz膮ce content marketingu, podpowiadamy jak publikowa膰 tre艣ci oraz jakie formy contentu mamy do wyboru, aby skutecznie wyr贸偶ni膰 si臋 w sieci.

Dodawanie contentu na stron臋

Content marketing to inaczej marketing tre艣ci. Jest to strategia digital marketingowa stosowana w internecie, kt贸ra polega na publikowaniu w sieci warto艣ciowych i przydatnych tre艣ci. Ich zadaniem jest wyr贸偶nienie marki w internecie oraz przyci膮ganie os贸b, kt贸re poszukuj膮c konkretnych informacji, natrafi膮 na nasze materia艂y. Content marketing jest jedn膮 z korzystniejszych strategii promowania si臋 w internecie. Mo偶na stosowa膰 j膮 zar贸wno jako g艂贸wny spos贸b promowania marki, jak jako uzupe艂nienie innych dzia艂a艅 promocyjnych. Mo偶e by膰 r贸wnie偶 wdra偶any przez ka偶d膮 mark臋 niezale偶nie od tego, jakiej jest wielko艣ci, w jakiej bran偶y dzia艂a oraz jaki cel chce osi膮gn膮膰. Content marketing pomaga g艂贸wnie pozyskiwa膰 nowych klient贸w z sieci, ale te偶 i budowa膰 pozytywny wizerunek czy nawi膮zywa膰 d艂ugotrwa艂e relacje z odbiorcami.

Bardziej szczeg贸艂owo content marketing polega na zakupie lub utworzeniu tre艣ci, a nast臋pnie na ich publikowaniu w internecie w r贸偶nych miejscach. Same tre艣ci musz膮 by膰 przydatne dla odbiorc贸w, ciekawe, warto艣ciowe i sprawia膰, i偶 internauci b臋d膮 ch臋tnie si臋 z nimi zapoznawali. Musz膮 by膰 r贸wnie偶 bezb艂臋dne oraz mo偶liwe o jak najszerszym spektrum tematycznym, tak aby by艂y uniwersalne. Wa偶ne jest, aby by艂y te偶 ponadczasowe i by艂y aktualne przez d艂ugi czas. Og贸lnie content mo偶emy tworzy膰 samodzielnie, je艣li mamy takie umiej臋tno艣ci lub mo偶emy zamawia膰 go np. u copywriter贸w, freelancer贸w czy w agencjach marketingowych.

Opr贸cz przygotowania przydatnych i jako艣ciowych materia艂贸w musz膮 by膰 one r贸wnie偶 odpowiednio opublikowane i wypromowane. Najcz臋艣ciej umieszcza si臋 je w tych wszystkich miejscach, w kt贸rych mog膮 przebywa膰 nasi potencjalni odbiorcy. Same musz膮 by膰 r贸wnie偶 odpowiednio oznaczone np. logiem naszej marki, nazw膮 lub linkiem, kt贸ry b臋dzie prowadzi膰 czytelnik贸w do naszej witryny internetowej. Dystrybucja materia艂贸w naszej marki powinna by膰 zaplanowana oraz wykonywana tak, aby nasze tre艣ci dociera艂y do jak najwi臋kszej ilo艣ci os贸b w odpowiednich grupach docelowych. Przy dystrybucji tre艣ci dobiera si臋 zatem form臋 contentu do odpowiedniej grupy docelowej.

Dlaczego warto stosowa膰 content marketing?

Istnieje wiele powod贸w, dla kt贸rych warto korzysta膰 z content marketing oraz dlaczego jest to takie korzystne. Pierwszym z nich b臋dzie budowanie pozytywnego wizerunku marki, kt贸ra promuje si臋 w艂a艣nie w taki spos贸b. Przewa偶nie reklamy kojarz膮 si臋 nam z nachalnymi okienkami w przegl膮darce lub krzykliwymi banerami. Content marketing pozyskuje klient贸w w zupe艂nie inny spos贸b, nastawiaj膮c odbiorc贸w do naszej marki ju偶 na pocz膮tku relacji pozytywnie. Osoby odnajduj膮ce warto艣ciowe i przydatne tre艣ci b臋d膮 bardzo zadowolone, 偶e mog艂y z nich skorzysta膰 i b臋d膮 r贸wnie偶 pozytywnie postrzega艂y marki, kt贸re je doda艂y. Uzyskanie pozytywnego wizerunku marki jest bardzo trudne, a promuj膮c si臋 przez opublikowanie tre艣ci mo偶emy uzyska膰 ten efekt stosunkowo 艂atwo.

Content marketing to tak偶e skuteczne narz臋dzie do pozyskiwania klient贸w. Obecnie warto艣ciowe tre艣ci ciesz膮 si臋 bardzo du偶ym zainteresowaniem potencjalnych klient贸w w sieci, cz臋sto szukaj膮cych informacji tematycznych. Pojawianie si臋 w艣r贸d takich tre艣ci jako marka spowoduje, 偶e wiele os贸b z ciekawo艣ci lub zaufania, kt贸re do nas nabra艂o po przeczytaniu merytorycznego artyku艂u, sprawdzi nasz膮 mark臋. Od tego momentu dzieli nas ju偶 tylko jeden krok do sprzeda偶y, a w艂a艣nie zainteresowanie klienta mark膮 jest najtrudniejsze w tym ca艂ym procesie. Tre艣ci mo偶emy publikowa膰 w wielu miejscach, mo偶emy skalowa膰 nasze dzia艂ania, podnosz膮c bud偶ety, a wi臋c mo偶emy bardzo 艂atwo dociera膰 do bardzo du偶ej liczby os贸b.

Content marketing to r贸wnie偶 darmowe dzia艂ania promocyjne. Jest to pewien wyj膮tek przy promocji internetowej, gdzie przewa偶nie ka偶dy typ promocji musimy op艂aci膰 鈥 cz臋sto niema艂ymi sumami. Przy content marketingu jest zgo艂a inaczej. Tre艣ci mo偶emy tworzy膰 samodzielnie, gdy偶 najcz臋艣ciej znamy si臋 na tematyce naszego biznesu lub projektu. Nie musimy, wi臋c wydawa膰 艣rodk贸w na zakup tre艣ci. Nast臋pne mo偶emy te偶 samodzielnie te tre艣ci publikowa膰 w social mediach lub na forach za darmo. Nie wymagaj膮 one unikalno艣ci tre艣ci, a wi臋c napisanie jednego artyku艂u i opublikowanie go w kilkudziesi臋ciu miejscach jako poradnika mo偶e pom贸c nam dotrze膰 do bardzo du偶ej ilo艣ci os贸b. Przewa偶nie w sieci znajdziemy wiele miejsc, gdzie mog膮 przebywa膰 potencjalni klienci, a publikowanie ich samodzielnie daje mo偶liwo艣膰 uzyskania bardzo du偶ej ilo艣ci klient贸w bez ponoszenia jakichkolwiek koszt贸w.

Wa偶nym plusem content marketingu jest r贸wnie偶 pasywno艣膰 tego sposobu reklamy w sieci. Raz dodane materia艂y np. wpisy, filmiki czy posty pozostaj膮 w sieci przez bardzo d艂ugi czas 鈥 cz臋sto na zawsze. Materia艂y te mog膮 by膰 zatem wyszukiwane jeszcze na d艂ugo po zako艅czeniu promocji. W przeciwie艅stwie do innych sposob贸w reklamy np. kampanii promocyjnych w FB Ads czy Google Ads. Materia艂y te b臋d膮 zatem dostarcza艂y nam regularnie nowych klient贸w. Oznacza to, 偶e raz dodany materia艂 b臋dzie generowa艂 przychody i zyski bez naszej ingerencji czy konieczno艣ci po艣wi臋cania czasu temu sposobowi promocji. To bardzo du偶y plus i warto艣膰 dodana naszych dzia艂a艅 promocyjnych, kt贸re zdecydowanie warto wykorzystywa膰. Cho膰 ruch pozyskiwany ze starszych materia艂贸w czy wpis贸w nie b臋dzie a偶 tak du偶y, jak tu偶 po opublikowaniu contentu, to w dalszym ci膮gu b臋dziemy mogli jednak liczy膰 na pewien nap艂yw nowych odbiorc贸w. Czasami niekt贸re materia艂y mog膮 te偶 zyskiwa膰 na popularno艣ci wraz z biegiem czasu, zyskuj膮c na sta偶u.

Content marketing jest te偶 r贸wnie偶 korzystn膮 form膮 promocji w internecie sam w sobie. Aby z niego skorzysta膰, nie musimy zna膰 si臋 na promocji internetowej, a g艂贸wnie jedynie na bran偶y, w kt贸rej dzia艂amy, co jest sporym u艂atwieniem. Mamy r贸wnie偶 do wyboru r贸偶ne formy contentu, kt贸re mo偶emy dostosowa膰 do formy czy stylu dzia艂ania naszej marki. Pomo偶e to lepiej ukaza膰 nasz膮 mark臋 oraz promowa膰 si臋 w dobrze dostosowany spos贸b do naszej aktualnej sytuacji. Sam content marketing nie niesie ze sob膮 偶adnego ryzyka, gdy偶 wszystkie dzia艂ania s膮 jako艣ciowe i korzystne. Nie musimy zatem obawia膰 si臋 o negatywny odbi贸r, kary ze strony Google czy oznaczenie naszych tre艣ci reklamowych jako SPAM. Tre艣ci publikowane w sieci mog膮 by膰 te偶 udost臋pnienie oraz rozprzestrzenianie wirusowo, co cz臋sto ma miejsce przy ciekawych i warto艣ciowych tre艣ciach.

Ostatnim powodem 鈥 pragmatycznym 鈥 dla kt贸rego warto stosowa膰 content marketing, jest fakt jego zwi臋kszaj膮cej si臋 popularno艣ci. Nie mo偶emy zatem zlekcewa偶y膰 ani zignorowa膰 takiego sygna艂u, a powinni艣my dostosowa膰 si臋 do panuj膮cych warunk贸w na rynku. Kwesti臋 t臋 opisujemy poni偶ej.

Dlaczego content marketing staje si臋 coraz wa偶niejszy i jest skuteczny?

Content marketing staje si臋 regularnie coraz popularniejsz膮 metod膮 promocji w sieci. Mo偶emy zauwa偶y膰 to np. po topowych markach, kt贸re przyk艂adaj膮 do tworzenia i publikowania tre艣ci coraz wi臋ksz膮 uwag臋. M贸wi膮 o tym r贸wnie偶 specjali艣ci z dziedziny digital marketingu, prognozuj膮c jeszcze wi臋kszy i dynamiczniejszy wzrost popularno艣ci content marketingu. Dzieje si臋 tak z dw贸ch g艂贸wnych powod贸w. Pierwszym z nich jest wzrost istotno艣ci contentu przy pozycjonowaniu stron internetowych, a drugim jest wzrost 艣wiadomo艣ci klient贸w i ich oczekiwa艅 wobec marek.

SEO i pozycjonowanie stron internetowych jest pierwszym g艂贸wnym czynnikiem, kt贸ry powoduje, 偶e content marketing staje si臋 coraz popularniejszy. Dzieje si臋 tak za spraw膮 wyszukiwarki Google, kt贸ra od lat regularnie zwi臋ksza wp艂yw contentu publikowanego na stronie na pozycjonowanie witryny www. Robi to kosztem np. linkowania zewn臋trznego, kt贸re niegdy艣 by艂o wr臋cz jedynym i kluczowych czynnikiem pozycjonowania. Cho膰 linki zwrotne w dalszym ci膮gu s膮 wa偶ne w tym procesie, dodawanie contentu staje si臋 jeszcze wa偶niejsze. Google wprowadzaj膮c kolejne aktualizacje algorytm贸w pozycjonuj膮cych i robot贸w indeksuj膮cych k艂adzie coraz wi臋kszy nacisk na to, aby tre艣ci by艂y bardziej jako艣ciowe, d艂u偶sze, ciekawsze, zawiera艂y wi臋cej danych czy by艂y publikowane w jeszcze bardziej atrakcyjnej formie. Osoby chc膮ce pozycjonowa膰 swoje strony www musz膮 wi臋c wzi膮膰 pod uwag臋 ten fakt i zacz膮膰 stosowa膰 content marketing w obr臋bie swojej witryny w jeszcze bardziej intensywny spos贸b. Bior膮c pod uwag臋 jeszcze mocniejsze wp艂ywanie na pozycjonowanie strony przez content, nale偶y po prostu sta膰 si臋 ekspertem tego sposobu marketingu internetowego, gdy偶 nie ominiemy go.

Zwi臋kszaj膮ca si臋 艣wiadomo艣膰 i wymagania klient贸w to drugi pow贸d, dla kt贸rego content marketing staje si臋 coraz bardziej popularny i wa偶niejszy. Obecnie odbiorcy opr贸cz prezentowania samej oferty chc膮 r贸wnie偶 otrzymywa膰 kompleksow膮 obs艂ug臋 od marek i firm. Oznacza to, 偶e licz膮 oni na know-how, materia艂y poradnikowe, wskaz贸wki czy tre艣ci tematyczne, z kt贸rych b臋d膮 mogli skorzysta膰. Dzieje si臋 tak z powodu stawiania coraz wi臋kszych wymaga艅 markom czy zwi臋kszania si臋 艣wiadomo艣ci zakupowych klient贸w. Potencjalni klienci na rynku maj膮 r贸wnie偶 coraz wi臋cej opcji do wyboru i chc膮 dokonywa膰 najlepszych decyzji zakupowych. To wszystko przek艂ada si臋 na konieczno艣膰 stawania si臋 przez marki r贸wnie偶 wydawcami tre艣ci. Publikowanie contentu jako marka pozwala nam by膰 zatem odbieranym jako jako艣ciowa marka, daje mo偶liwo艣膰 wyr贸偶nienia si臋 na rynku. Obecnie konsumenci maj膮 coraz wi臋ksze wymagania z uwagi na du偶膮 konkurencj臋, dost臋p do lepszych rozwi膮za艅 czy szerszy dost臋p do rynku.

Skuteczno艣膰 content marketingu kryje si臋 po trochu we wszystkich wy偶ej wymienionych korzy艣ciach i plusach. Zmieniaj膮cy si臋 rynek marketingu i e-commerce jest coraz bardziej podatny na dzia艂ania zwi膮zane z content marketingiem. Same tre艣ci stanowi膮 obecnie bardzo du偶膮 warto艣膰. Opiniotw贸rcze marki lub takie, kt贸re publikuj膮 tre艣ci, s膮 odbierane automatycznie za profesjonalne, co pomaga im sprzedawa膰 produkty. Sam content mo偶emy bardzo 艂atwo tworzy膰 i dystrybuowa膰. Na skuteczno艣膰 content marketingu wp艂ywa r贸wnie偶 fakt, 偶e odbiorcy mog膮 weryfikowa膰 poprzez tre艣ci ofert臋, kt贸r膮 posiadamy. Oceniaj膮c tre艣ci wiedz膮, i偶 mog膮 spodziewa膰 si臋 podobnego poziomu us艂ug, a jest to ju偶 wa偶ny prognostyk, kt贸ry zach臋ca do wybrania takiej marki o kt贸rej wiemy wi臋cej, ani偶eli tej anonimowej. Na skuteczno艣膰 content marketingu wp艂ywa tak偶e 艂atwa dystrybucja tre艣ci i mo偶liwo艣膰 szerokich dzia艂a艅 promocyjnych dzi臋ki, kt贸rym klienci nas zauwa偶aj膮 dziesi膮tki tysi臋cy u偶ytkownik贸w. Skuteczno艣膰 content marketingu kryje si臋 r贸wnie偶 w fakcie, i偶 dzi臋ki niemu mo偶emy stawa膰 si臋 liderami bran偶owymi. Publikuj膮c jako艣ciowe tre艣ci, b臋dziemy odbierani niezwykle pozytywnie, a co za tym idzie, b臋dziemy odbierani jako marki przewodz膮ce na danym rynku. Dzi臋ki temu 鈥 ju偶 tylko z tego powodu bez przedstawiania naszej oferty jeste艣my w stanie wyprzedzi膰 bezpo艣rednich konkurent贸w, kt贸rzy nie publikuj膮 tre艣ci i nie maj膮 tak pozytywnego kompleksowego wizerunku.

Pisane formy content marketingu 鈥 jakie s膮 pisane formy tre艣ci, te proste i jak zaawansowane?

Je艣li znamy ju偶 wszystkie najwa偶niejsze informacje o content marketingu, tj. czym jest, jakie s膮 korzy艣ci z jego stosowania i dlaczego staje si臋 coraz popularniejszy, warto r贸wnie偶 poruszy膰 temat tego, jak promowa膰 si臋 w tym stylu. Content marketing daje bardzo du偶o r贸偶norodnych form publikowania tre艣ci. Przede wszystkim s膮 to najpopularniejsze typy, czyli tre艣ci pisane. Potrafi膮 one dociera膰 do bardzo du偶ego grona odbiorc贸w, s膮 艂atwe w odbiorze, a w tre艣ciach pisanych mo偶emy przekaza膰 bardzo wiele przydatnych informacji. Oto zestawienie pisanych form content marketingu.

Tre艣ci na naszej stronie www

Pierwszym typem tre艣ci pisanych s膮 teksty, artyku艂y tematyczne czy wpisy blogowe na naszej stornie www. Jest to najpopularniejsza forma tre艣ci pisanych. Testy te mog膮 r贸偶ni膰 si臋 form膮, poziomem oficjalno艣ci, j臋zykiem czy poziomem zaawansowania. Wszystkie je jednak 艂膮czy fakt, i偶 s膮 publikowane w og贸lnej formie tekst贸w tematycznych. Niezale偶nie od d艂ugo艣ci czy rodzaju teksty takie musz膮 by膰 merytoryczne oraz zgodne z prawd膮. Nale偶y u偶ywa膰 w nich jedynie sprawdzonych informacji oraz zamieszcza膰 konkretne przydatne dane. Teksty takie musz膮 by膰 te偶 poprawne j臋zykowo oraz proste w czytaniu. Nale偶y je tak偶e sformatowa膰, aby wygl膮da艂y estetycznie, co r贸wnie偶 wp艂ywa na jako艣膰 tekstu. Tre艣ci tego typu publikowane na stronie mog膮 by膰 pozycjonowanie w Google, dzi臋ki czemu zyskujemy szans臋 na to, i偶 b臋d膮 samodzielnie odnajdywane przez u偶ytkownik贸w. Aby tak by艂o, musz膮 by膰 zgodne z zasadami SEO copywritingu i musz膮 by膰 pisane zgodnie z pewnymi normami. Tre艣ci publikowane na stronie pozwalaj膮 przede wszystkim zaprezentowa膰 w nieskr臋powany spos贸b nasze produkty i us艂ugi.

Artyku艂y sponsorowane

Drugim typem tre艣ci pisanych, z jakich mo偶emy korzysta膰 przy content marketingu, s膮 artyku艂y sponsorowane. S膮 to r贸偶nego rodzaju teksty, ale publikowane w zamian za op艂at臋 na portalach tematycznych. W sieci istnieje wiele stron internetowych, kt贸re umo偶liwiaj膮 takie publikacje za wynagrodzeniem. Teksty te zawieraj膮 w sobie subteln膮 wzmiank臋 o naszej marce oraz nawi膮zanie do niej np. w kontek艣cie firmy wartej sprawdzenia. Wpisy takie mo偶emy publikowa膰 w cenie ju偶 od kilkudziesi臋ciu z艂otych, a najdro偶sze publikacje na topowych serwisach informacyjnych mog膮 kosztowa膰 nawet kilka 鈥 kilkana艣cie tysi臋cy z艂otych. Plusem tekst贸w sponsorowanych jest fakt, 偶e mo偶emy 艂atwo skalowa膰 dzia艂ania marketingowe, zwi臋kszaj膮c nak艂ady i publikuj膮c teksty na poczytniejszych portalach. W ten spos贸b mo偶emy 艂atwo 鈥 od r臋ki dotrze膰 do bardzo du偶ej grupy os贸b

Posty w social mediach

Nieod艂膮cznym elementem content marketingu s膮 psoty publikowane w social mediach. Posty te mog膮 by膰 tre艣ciami publikowanymi np. na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn. Jest to nieco specyficzna forma tre艣ci pisanych z uwagi na ograniczenia w limicie s艂贸w lub ograniczenia wynikaj膮ce z konstrukcji portalu. Niemniej jednak publikowanie warto艣ciowych, poprawnych i przydatnych post贸w b臋dzie bardzo dobrze odbierane. Podczas ich publikacji, nale偶y pami臋ta膰 o tagowaniu tre艣ci, aby mog艂y by膰 r贸wnie偶 wyszukiwane w wyszukiwarkach poszczeg贸lnych portali. Mo偶emy tak偶e publikowa膰 je w ramach grup czy na naszych w艂asnych profilach o ile posiadamy obserwator贸w. Du偶ym plusem tego typu tre艣ci pisanych jest fakt, i偶 mog膮 by膰 艂atwo udost臋pniane i polecane innym osobom, a co za tym dzi臋ki temu mog膮 sta膰 si臋 viralem.

E-booki

Bardziej zaawansowan膮 form膮 pisan膮 tre艣ci s膮 e-booki. S膮 to ksi膮偶ki elektroniczne publikowane jako ca艂e obszerne opracowania w pliku PDF. Cho膰 sworznie takiego e-booka jest du偶o bardziej wymagaj膮ce i czasoch艂onne ni偶 tekstu, je艣li mamy ju偶 ugruntowan膮 mark臋 na rynku, warto rozwa偶y膰 taki krok. Dok艂adne opisanie danego tematu przy posiadaniu sporych zasi臋g贸w marki mo偶e przynie艣膰 bardzo dobre rezultaty. R贸wnie偶 poprzez e-booki mo偶emy pozyska膰 nowych klient贸w i odbiorc贸w, kt贸rzy b臋d膮 poszukiwali bardziej szczeg贸艂owych opracowa艅 i informacji. E-booki mo偶emy zam贸wi膰 r贸wnie偶 u copywriter贸w i zleci膰 ich napisanie. E-booki rozdawane za darmo b臋d膮 cieszy艂y si臋 z pewno艣ci膮 du偶ym zainteresowaniem.

Raporty, statystyki i infografiki

Zgo艂a odmienn膮 form膮 content marketingu od e-book贸w s膮 statystyki, raporty czy infografiki. Opracowania tego typu publikowane w sieci b臋d膮 informacjami w pigu艂ce, kt贸re s膮 bardzo dobrze dobierane przez u偶ytkownik贸w. Tre艣ci te mo偶emy tworzy膰 samodzielnie np. na podstawie naszych obserwacji lub danych dost臋pnych w sieci. Mo偶emy publikowa膰 je na grupach w social mediach, na forach czy wsz臋dzie tam, gdzie przebywaj膮 osoby zainteresowane dan膮 tematyk膮. Warto, aby materia艂y takie by艂y proste, czytelne, zawiera艂y maksimum informacji oraz by艂y odpowiednio sformatowane.

Zaawansowane formy pisane, czyli tutoriale, poradniki i case study

Najbardziej zaawansowanymi formami pisanymi s膮 tre艣ci poradnikowe. Mog膮 by膰 to tutoriale, instrukcje obs艂ugi czy case study, czyli studium przypadku ukazuj膮ce dany problem na podstawie konkretnego przyk艂adu. Materia艂y takie ciesz膮 si臋 szczeg贸ln膮 popularno艣ci膮, gdy偶 jest ich stosunkowo ma艂o w por贸wnaniu z innymi prostymi formami pisanymi. Je艣li posiadamy grono odbiorc贸w lub poszukujemy odbiorc贸w o konkretnych preferencjach, warto wykorzystywa膰 te formy, aby trafi膰 na w艂a艣nie takie osoby.

Ciekawe inspiracje na content marketing

Content marketing to nie tylko formy pisane, ale i r贸wnie偶 inne oryginalne formy. Cho膰 nie s膮 one u偶ywane najcz臋艣ciej, potrafi膮 w bardzo dobry spos贸b przyci膮ga膰 u偶ytkownik贸w i odbiorc贸w 鈥 w艂a艣nie swoj膮 oryginaln膮 form膮. Ich u偶ywanie nie jest du偶o trudniejsze od publikowania tre艣ci pisanych, a w wi臋kszo艣ci przypadk贸w dodawanie zdj臋膰 intratnych czy wirtualnych spacer贸w mo偶e w bardzo istotny spos贸b zwi臋kszy膰 zainteresowanie nasz膮 mark膮. Jakie s膮 zatem oryginalne formy content marketingu i jak z nich korzysta膰?

Zdj臋cia 360 stopni

To pierwsza forma oryginalnego contentu. S膮 to zdj臋cia interaktywne, po kt贸rych mo偶emy si臋 rozgl膮da膰 wok贸艂 w艂asnej osi. Zdj臋cia takie umo偶liwiaj膮 dok艂adne zaprezentowanie danego miejsca oraz dowolne ogl膮danie go odbiorcom. Aby stworzy膰 takie zdj臋cia, nale偶y posiada膰 specjaln膮 kamer臋 360 stopni lub aparat fotograficzny i program do sklejania zdj臋膰. Fotografie 360 stopni mo偶emy publikowa膰 m.in. na naszej stronie www lub na Facebooku w艣r贸d zdj臋膰 tradycyjnych.

Filmy 360 stopni

Takie materia艂y, publikowane np. na YouTube, to kolejny ciekawy przyk艂ad oryginalnych form contentu. Filmiki takie 鈥 tak samo, jak zdj臋cia 鈥 umo偶liwiaj膮 rozgl膮danie si臋 po odtwarzanym filmie w 360 stopniach i odwzorowuj膮 osobiste prze偶ywanie danego momentu. W po艂膮czeniu z okularami wirtualnymi mog膮 by膰 niezwykle efektownym prezentowaniem tre艣ci. Aby utworzy膰 ten materia艂, wymagana jest kamera 360 stopni. Je艣li mamy聽 tak膮 mo偶liwo艣膰, warto tworzy膰 takie materia艂y o charakterze tematycznym. Content tego typu jest jednym z najrzadziej stosowanych, a wi臋c b臋dziemy mieli najmniejsz膮 konkurencj臋 w tej dziedzinie i przyci膮gniemy z pewno艣ci膮 du偶膮 ilo艣膰 odbiorc贸w.

Wirtualny spacer

To kolejna forma przekazywania tre艣ci. Jest on najbardziej wymagaj膮c膮 form膮 contentu ze wszystkich wymienionych, gdy偶 wirtualizacja 100 m2 to koszt ok. kilkuset z艂otych i kilka godzin pracy na samym wirtualizowanym miejscu. Je艣li jednak posiadamy 艣rodki i czas, warto tworzy膰 spacery wirtualne znane cho膰by z Map Google. W ten spos贸b b臋dziemy mogli w ciekawy spos贸b zaprezentowa膰 dane zagadnienie, czy tre艣ci u偶ytkownikom, kt贸rzy b臋d膮 mogli zwiedza膰 dane miejsce osobi艣cie. Dla wielu z nich b臋dzie to bardzo ciekawe do艣wiadczenie, a spacery wirtualne odnajdywane przez odbiorc贸w z pewno艣ci膮 nie zostan膮 pomini臋te.

Podcasty

Inaczej m贸wi膮c audycje radiowe, to z kolei alternatywa dla wizualnych form contentu. Ciesz膮 si臋 one bardzo du偶膮 popularno艣ci膮, a przekazywanie wiedzy i tre艣ci poprzez nagrania audio jest bardzo oryginalnym sposobem publikowania tre艣ci. Podcasty mo偶emy tworzy膰 samodzielnie lub zamawia膰 je. Mo偶emy publikowa膰 je na naszych profilach w social mediach, stronie www, YT czy na portalach z podcastami. Cz臋sto dok艂adne om贸wienie danego zagadnienia g艂osowo w komfortowych warunkach b臋dzie du偶o bardziej por臋czne ni偶 przedstawienie czego艣 w formie pisemnej lub graficznej.

Czy ten artyku艂 by艂 dla Ciebie pomocny?
(5,00 / 5)
Ocenianie…
Webrange

Webrange

Agencja interaktywna
Zbudujemy Tw贸j biznes w Internecie

Podobne artyku艂y

Marketing plac贸wek medycznych w Internecie

Spis tre艣ci Odpowiednio prowadzone dzia艂ania marketingowe s膮 kluczowe w przypadku wi臋kszo艣ci dzia艂alno艣ci i medycyna nie jest tu wyj膮tkiem. Za ich pomoc膮 mo偶na z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w, jednak warto pami臋ta膰, 偶e i w tym przypadku nale偶y zna膰 obowi膮zuj膮ce przepisy, kt贸re reguluj膮 to, w jaki spos贸b mo偶na promowa膰 us艂ugi plac贸wek medycznych. Sprawd藕, co mo偶na i czego […]

Czytaj wi臋cej

Og艂oszenie o zapytaniu ofertowym

Doradztwo specjalistyczne wspomagaj膮ce wdro偶enie systemu zarz膮dzania bezpiecze艅stwem informacji zgodnie z obowi膮zkami prawnymi oraz norm膮 ISO 27001 w WEBRANGE Sp. z o.o. w ramach aplikowania o dofinansowanie vouchera w聽 ramach projektu 鈥濸opytowy System Innowacji 鈥 rozw贸j M艢P w regionie 艣wi臋tokrzyskim poprzez profesjonalne us艂ugi doradcze鈥 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Wojew贸dztwa 艢wi臋tokrzyskiego na lata 2014-2020. Zamawiaj膮cy: […]

Czytaj wi臋cej

Zarz膮dzanie reputacj膮 w Internecie – jak dba膰 o dobre imi臋 w sieci?

Spis tre艣ci Jeszcze kilkadziesi膮t lat temu, gdy produkt lub us艂uga nie spe艂nia艂y oczekiwa艅 klienta, ten m贸g艂 poskar偶y膰 si臋 rodzinie lub s膮siadowi. Je艣li by艂 mocno wkurzony, m贸g艂 co najwy偶ej wpisa膰 si臋 do ksi臋gi skarg i za偶ale艅, kt贸rej w膮tpliwa skuteczno艣膰 przywodzi na my艣l scen臋 z szatni w kultowym filmie 鈥淢i艣鈥. 鈥淣ie mamy pa艅skiego p艂aszcza i co nam […]

Czytaj wi臋cej